MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Bra artikkel om malingsteknikker
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Bra artikkel om malingsteknikker

 Post Reply Post Reply
Author
Håvard H View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2016
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Håvard H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Bra artikkel om malingsteknikker
    Posted: 14 november 2006 at 08:14
Her er en meget bra "Tutorial" om maling og smussing.

Maleføljetong


Legg merke til at bilen (som forøvrig er i 0-skala) skal gå på skinner når den er ferdig!
Back to Top
Henning L View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1112
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Henning L Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 november 2006 at 13:57
Det var en bra link. Har prøvd meg på ymse overvaskinger og slikt og det er overraskende hvor effektfullt det er. Sånne filterovervaskinger har jeg aldri prøvd, men det må jo være det helt riktige for å ta ned fargen på rullende materiell? Fargene er jo alt for mettede og sterke, og bør dempes før andre effekter legges på.

Mange bruker helt svart for å få fram skygger. Det er ikke så lurt, det blir for mye av det godet. Han tipser om umbra med mer eller mindre svart, og det funker også etter min erfaring mye bedre.

Og så må jeg få meg sånn luktløs tynner, familien går bananas når jeg bruker terpentin... med god grunn, tror jeg!
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,062 seconds.