MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Special effects - stjernehimmel
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Special effects - stjernehimmel

 Post Reply Post Reply
Author
Latifrons View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 01 juni 2006
Status: Offline
Points: 3
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Latifrons Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Special effects - stjernehimmel
    Posted: 12 november 2006 at 21:25

Etter å ha kjøpt hus med kjeller kan jeg endelig bygge modelljernbanen jeg alltid har ønsket meg. Og prikken over i-en blir en fiberoptisk stjernehimmel! Sjekk http://www.fiberoptisk.no/index.php?option=com_content&t ask=blogcategory&id=4&Itemid=6

Back to Top
carlf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 692
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote carlf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 november 2006 at 15:35
Hehe, jeg har noe tilsvarende:





Jeg stakk mange hull i bakkeplaten og tredde fiberoptiske kabler gjennom hver av dem og koblet alle kablene til en lysdiode under bakken. Det hele ble en stjernehimmel under observatoriet (stjerne - observatorium... get it?).

Dårlige bilder foresten, skal se om jeg finner noen bedre...

Edited by carlf - 13 november 2006 at 15:36
Hilsen Carl-Frederic

(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)
Back to Top
crasyhh View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 24 januar 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote crasyhh Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 november 2006 at 16:39
Noen som vet hvor en får tak i 0,5mm fiberoptikk?
Back to Top
carlf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 692
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote carlf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 november 2006 at 17:33
Jeg kjøpte mine hos NMJ i Romerike Hobbysenter ved Sagdalen st., de er ca. 0,5 mm...
Hilsen Carl-Frederic

(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)
Back to Top
midnight View Drop Down
Administratorgruppen
Administratorgruppen
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1145
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote midnight Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 november 2006 at 23:05
Originally posted by Latifrons Latifrons wrote:

Etter å ha kjøpt hus med kjeller kan jeg endelig bygge modelljernbanen jeg alltid har ønsket meg. Og prikken over i-en blir en fiberoptisk stjernehimmel! Sjekk http://www.fiberoptisk.no/index.php?option=com_content&t ask=blogcategory&id=4&Itemid=6

Venter i spenning på en oppdatering når du har montert dette og ser hvordan det faktisk blir seende ut i togrommet.

Morten W

H0 USA - Conrail, CSX & NS i Appalachia 1990+
O USA - Lehigh Valley ca 1975
Inspirasjon: Chubb, McClelland, T Koester, www.ldsig.org & www.opsig.org
Besøk www.onorway.com
Back to Top
Jon S. View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 24
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Jon S. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 november 2006 at 08:43

Originally posted by crasyhh crasyhh wrote:

Noen som vet hvor en får tak i 0,5mm fiberoptikk?
I fjor (var det vel) kjøpte jeg fiberoptisk juletre på konkurssalg. Veldig tynn fiberoptikk (1-2 mm) og veldig mye mas med å demontere sulamitten. Vet ikke om det kan anbefales...

Men over nyttår pleier det iallfall å være en del ganske rimelige saker med fiberoptikk i butikkene. Bare et tips!

Mvh. Jon S.

Back to Top
traiNman View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 07 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 500
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote traiNman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 november 2006 at 13:03

Ser at Clas Ohlsson selger lyskjede med 40 hvite lysdioder samt trafo til 149,- kr. Kanskje noe som kan brukes på anlegget?.

Petter

Back to Top
einjen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 17 september 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1335
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote einjen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 november 2006 at 00:59
10 kroner på ikea! drives av fire stk AA-batterier
Flotte saker. Kan også spises.


--

Einar Næss Jensen

Words of wisdom are easily spoken, but they are cheap talk

http://einarblog.homemade.no/einarblog
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.