MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Vinteranlegg
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Vinteranlegg

 Post Reply Post Reply
Author
Pelle View Drop Down
Nettgruppen
Nettgruppen
Avatar

Joined: 08 april 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2136
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Pelle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Vinteranlegg
    Posted: 12 november 2006 at 00:51
Noen som har bilder av et vinteranllegg? Mener å ha sett et på Strømmen Storsenter, og så kan jeg aldri glemme Standard Modelljernbane sitt hver jul i gamle dager... Et fint panorama av Haugastøl finnes også på Jernbanemuseet. Noen flere?
Kjører hagejernbane i G-skala, N-skala og bygger H0 i messing.
Back to Top
einjen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 17 september 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1335
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote einjen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 november 2006 at 00:54
Mener å huske et anlegg på ski stasjon som var utført i vinterklær?
--

Einar Næss Jensen

Words of wisdom are easily spoken, but they are cheap talk

http://einarblog.homemade.no/einarblog
Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 november 2006 at 23:36

Hei!

Originally posted by Pelle Pelle wrote:

Noen som har bilder av et vinteranllegg? Mener å ha sett et på Strømmen Storsenter

Originally posted by einjen einjen wrote:

Mener å huske et anlegg på ski stasjon som var utført i vinterklær?

Dette er det samme anlegget. Det stod først på Ski stasjon, og ble deretter solgt og flyttet til Strømmen Storsenter.

Hva der angår vinteranlegget som stod utstilt hos Standard og deretter Oslo Mj-Service, tilhørte dette anlegget i utgangspunktet Standard. Når Oslo Mj-Service overtokk fasilitetene, fikk man låne dette anlegget. Når Oslo Mj-Service senere flyttet fulgte ikke dette anlegget med på flyttelasset, da det som sagt tilhørte Standard. Jeg har siden hørt noen "løse rykter på by"n" at Standard siden har forsøkt å kvitte seg med dette anlegget, men hva som er anleggets skjebne i dag vites ikke.....

Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
einjen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 17 september 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1335
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote einjen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 november 2006 at 23:54
Originally posted by Pelle Pelle wrote:

Noen som har bilder av et vinteranllegg? Mener å ha sett et på Strømmen Storsenter, og så kan jeg aldri glemme Standard Modelljernbane sitt hver jul i gamle dager... Et fint panorama av Haugastøl finnes også på Jernbanemuseet. Noen flere?


Svein Sando hadde vel ett?
--

Einar Næss Jensen

Words of wisdom are easily spoken, but they are cheap talk

http://einarblog.homemade.no/einarblog
Back to Top
unostha View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 03 desember 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 0
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote unostha Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 desember 2006 at 21:41
th1
Back to Top
Håvard H View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2016
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Håvard H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 desember 2006 at 23:12
Originally posted by einjen einjen wrote:


Originally posted by Pelle Pelle wrote:

Noen som har bilder av et vinteranllegg? Mener å ha sett et på Strømmen Storsenter, og så kan jeg aldri glemme Standard Modelljernbane sitt hver jul i gamle dager... Et fint panorama av Haugastøl finnes også på Jernbanemuseet. Noen flere?
Svein Sando hadde vel ett?


Nei, Svein hadde en uferdig stasjon med bakepulver!
For å få en scene til å se ferdig ut dekket han porøsplater og kryssfiner med et lett dryss bakepulver.

Tror dette var på hans fiktive "Dillum-Revsjø" bane.

Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 desember 2006 at 00:58
Originally posted by Roger Roger wrote:

Dette er det samme anlegget. Det stod først på Ski stasjon, og ble deretter solgt og flyttet til Strømmen Storsenter.

Hva der angår vinteranlegget som stod utstilt hos Standard og deretter Oslo Mj-Service, tilhørte dette anlegget i utgangspunktet Standard. Når Oslo Mj-Service overtokk fasilitetene, fikk man låne dette anlegget. Når Oslo Mj-Service senere flyttet fulgte ikke dette anlegget med på flyttelasset, da det som sagt tilhørte Standard. Jeg har siden hørt noen "løse rykter på by"n" at Standard siden har forsøkt å kvitte seg med dette anlegget, men hva som er anleggets skjebne i dag vites ikke.....

Anlegget ble så vidt jeg vet bygget bl.a. av Per Henrik Nilsen, daværende ansatt hos Standard modelljernbaner AS, nå ansatt i NSB og aktiv for NJK. Anlegget var ett av flere anlegg som Standard vekslet på å bruke som blikkfang i vinduet sitt.

Nå Standard la ned ble anlegget overtatt av Knut Pedersen som såvidt jeg vet leide det ut til Hovedbanen mj-klubb som i sin tur renoverte utslitte spor og fikk anlegget utstilt på Strømmen storsenter mens de arbeidet med sitt eget "sesam"-anlegg som etter planen skulle overta plassen. Nøyaktig hva som har skjedd med anlegget etter det vet jeg ikke, men det er vel nok av medlemmer av Hovedbanen mj-klubb her på forumet til å få en snarlig avklaring på det spørsmålet tenker jeg

Eirik

Back to Top
carlf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 692
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote carlf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 desember 2006 at 10:04
Jeg har et snøkledd fjell på anlegget mitt:

Hilsen Carl-Frederic

(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)
Back to Top
Ove I Hagen View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 06 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 40
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Ove I Hagen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 desember 2006 at 11:26

Det står fortsatt på storsenteret (i 3 etg)

men skal snart inn på Motormuseet for renovering.

Ove I Hagen
www.entusiasten.net

Back to Top
jörgen edgar View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 04 desember 2006
Location: Sweden
Status: Offline
Points: 27
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jörgen edgar Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 desember 2006 at 21:17

Hej!

Får en svensk vinteranläggning i N-skala vara med här också???

Jag länkar till min bana på Modellrallarens forum:

http://www.modellrallaren.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=7492

 

Hälsningar Jörgen

J Edgar
Back to Top
OleM View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 04 juni 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 8
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote OleM Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 desember 2006 at 19:06

Hvordan/hva bruker man som snø på et vinteranlegg?

 

MVH

Ole M

Back to Top
b e pedersen View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1081
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote b e pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 desember 2006 at 08:40
Jörgen Edgar bruker gips og NiM bruker hvitmaling og "snøpulver"
Bjørn Egil
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.