MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Jeco T44/Di 7
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Jeco T44/Di 7

 Post Reply Post Reply
Author
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Jeco T44/Di 7
    Posted: 31 oktober 2006 at 21:57

Hei

Er Jecos modell av T44/ NSB Di 7 kommet i butikkene ?

Etter det jeg vet vil Di 7 versjonen i AC bare komme med lyd, noe som gjør at den vil få en pris på rundt 3500, -. Akkurat det med lyd er noe jeg godt kunne vært for uten. Sammenlignet med noen andre SJ versjoner så kommer de også i en AC versjon uten lyd til ca 2700, -

Er det noen som vet om den norske versjonen også kommer i en slik utgave ? kunne godt tenke meg å spare de ekstra 800, -  

Hilsen Andreas.   
Back to Top
b e pedersen View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1081
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote b e pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 november 2006 at 08:33
Ifølge info jeg har fått fra Jeco, er leveransen av T44 i SJ og Green Cargo utgaver nå i gang, mens NSB-versjonen kommer "forodligen til hösten 2007" ....
Bjørn Egil
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 november 2006 at 10:28
Stod oktober 2006 på det siste prospektet jeg har fra Jeco. Tror det fulgte med siste utgaven av "Alt om Hobby" så det er ikke mange ukene gammelt. Men når fikk du høre dette ?
Hilsen Andreas.   
Back to Top
b e pedersen View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1081
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote b e pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 november 2006 at 22:54
Informasjonen mottok jeg den 16. oktober (d.å. )
Bjørn Egil
Back to Top
Kjell H. View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2479
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kjell H. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 november 2006 at 10:51

Det er helt utrolig i tilfelle Jeco også lanserer en ny serie med norske T44/Di7.

Det ble laget en liten serie av loket med kåpe i hvitmetall fra DJH for noen år siden. - Så vidt jeg vet ble denne serien ikke akkurat "revet ut av hyllene"? - Di7 er også temmelig "sært" mht. utberedelse på det norske jernbanetettet og tidsmessig var loket i norske farger kun få år.

Ville derfor tro at Jeco venter på forhåndsbestillinger fra norske forhandlere før de event. lager en utgave? Ved å annonsere modellen får de et inntrykk av etterspørsel.
- Hadde derfor blitt temmelig forbauset om Jeco virkelig laget en slik serie for Norge når de ikke en gang gadd å lage en korrekt norsk Y7/BM89 -utgave som tross alt har gått i flere eksemplarer og over et lengre tidsrom enn Di7 i Norge.

Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 november 2006 at 13:26

Sant det, var jo ikke akkurat en "evighet" at lokene var her og var vel også bare en av dem som i det hele tatt ble ommalt den andre beholdt SJ fargene hvis jeg husker riktig.

Vi har heller ikke sett noen prototyp av den norske versjonen, så det bygger opp under det du sier Kjell.

Hilsen Andreas.   
Back to Top
J-I Hansen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 675
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote J-I Hansen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 november 2006 at 17:59
Originally posted by Andreas Andreas wrote:

"den andre beholdt SJ fargene".

Det var nok ingen "den andre". Kun ett lok som ble omlakkert, og kalt DI 7. Muligens tenker du på LKAB`s røde og hvite lok nr 5, dette var det andre T 44-loket MTAS overtok ved etableringen. I tillegg til NSB`s DI 7.

Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 november 2006 at 18:25
Det var nok det jeg mente ja
Hilsen Andreas.   
Back to Top
b e pedersen View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1081
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote b e pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 november 2006 at 19:18

Ja, ja, når det gjelder mj-modeller, er det jo aldri godt å vite hvornår de kommer , men det er jo i alle fall ikke så vanskelig å bestemme seg for nummerversjonen i alle fall: 7.634 (også i følge Jeco

Når de nå en gang lanserer T44 i flere forskjellige utgaver, er det vel ikke store kostnaden å lakkere noen rød-gule også, skulle jeg tro ....

Bjørn Egil
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 november 2006 at 20:25
Vi får håpe det  Har så lyst på den modellen.......
Hilsen Andreas.   
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.