MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Ønskeliste ?
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Ønskeliste ?

 Post Reply Post Reply Page  <123
Author
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 desember 2006 at 20:04

Hehe ja

La oss si at bredden på låven er cirka 15 meter omkretsen for en som rundbane som går langs veggen blir da ca. 170 meter. Så legger vi hele med rundbanen med Marklin K flexiskinner med lengde på 90 cm det blir 189 stykk, med en pris på 100 stk blir det 18900 kr  Men bare en rundbane er da ikke noe anlegg så her må det ordentlig store forbildetro stasjoner med diverse vekseler og masser av mer spor. Høres fryktelig billig ut det Kanskje hvis man en gang vinner skikkelig i lotto

Hilsen Andreas.   
Back to Top
Nordlandsbanen View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 19 august 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 72
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Nordlandsbanen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 desember 2006 at 20:31

Har egentlig tenkt mange ganger at hvis vi legger ned gården heime så skal jeg bygge om låven til mj-lokale. Fjøsen er i god gammeldags stil på rundt  20 meter lang så DET blir anlegg

 

mvh Nordlandsbanen, bedre kjent som Lars R.
Norsk materiell fra 1960 til 2007. Vekselstrøm. HO
Back to Top
Georg View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 17 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 60
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Georg Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 desember 2006 at 23:59

Kjære sjefsalvenissesekretærinnbillesegforståsegpåerogu atorisertin nvilgeravjulenisseønskerutenåværebemyndigedavretteinstans
DC

Jeg er takknemlig for at mitt første ønske er innvilget uten tung og omstendlig saksbehandling. Når det gjelder ønske nr. 2 velger jeg å ikke kommentere dette utover at jeg er overordentlig fornøyd med min nåværende kone og at det selvfølgelig er helt uegennyttige hensyn som ligger til grunn. Det er vel mer snakk om avlastning.

Du synes ønske nr. 3 er beskjedent. Er det lov å spørre hvor mange m2 du disponerer?

Når det gjelder ønske nr. 4 viser jeg til mitt svar ang. ønske nr. 3

Tilslutt: Jeg synes Containerterminalen ser utrolig flott ut, men svingskive er ikke dumt det heller. Har du svingskiven?

Jeg tilslutter meg også ønsket om fred og fordraglighet og håper at alle får noen av sine ønsker oppfylt. 

Back to Top
KnuT View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 364
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KnuT Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 desember 2006 at 12:29
Det finnes jo noen låveanlegg allerede.

Kan jo bli et lite anlegg der - men koster virkelig en Märklin fleksiskinne 100 kroner?
Du får jo Peco og andre for en tredjedel av den prisen. Eller selvimportert Atlas e.l for en fjerdel.

Mitt ønske kan jo deles av alle:
Ønsker dere en fredelig adventstid og at vi alle kan se at jula er mer en bare å fylle opp lagerene våre.


hilsen KnuT

mvh

KnuT

The Peavine and Santa Fe i H0

Digitrax DCC
Back to Top
Dag Cato View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 873
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dag Cato Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 desember 2006 at 20:11
Originally posted by Georg Georg wrote:



Du synes ønske nr. 3 er beskjedent. Er det lov å spørre hvor mange m2 du disponerer?



Mitt areale er direkte omvendt proposjonalt med antall produserte avkom.

Quote

Tilslutt: Jeg synes Containerterminalen ser utrolig flott ut, men svingskive er ikke dumt det heller. Har du svingskiven?



En svingskive hadde vært helt ideelt til å foreta plutselige endringer i ambisjonsnivå. Antall snudde grader er direkte proposjonale med den til enhver tid rådende form.

MVH
DCS
Sjefsalvenissesekretærinnbillesegforståsegpåeroguatorisertin nvilgeravjulenisseønskerutenåværebemyndigedavretteinstans
MVH

DC



Steinsnes? Hvilken Steinsnes?
Back to Top
Yngve View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 21 oktober 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 305
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Yngve Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 desember 2006 at 21:40
Det ble visst en liten julegave til meg selv i år  Bildet viser forøvrig mitt første diorama under bygging.


Se mine togvideoer (og en del annet) på http://www.youtube.com/user/MrYoung86



Yngve

Forumet Smalspor avd. Bergen
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 desember 2006 at 21:52
Nei og nei! Åpner du presangene før tiden? Du får pakke den inn i igjen til julaften
Hilsen Andreas.   
Back to Top
odin11 View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 desember 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 112
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote odin11 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 februar 2008 at 19:23
5 nsb b 7 vogner
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <123

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.