MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Marklin Di 5 med NEM holder ?
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Marklin Di 5 med NEM holder ?

 Post Reply Post Reply
Author
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Marklin Di 5 med NEM holder ?
    Posted: 13 oktober 2006 at 23:32

Hei

Driver å er litt på utkikk etter en Marklin Di 5. Jeg bytter ut alle "vanlige" koblinger med  Rocos kortkoblinger og har derfor et spørsmål: Er det noen som vet om det er NEM holder på Marklins Di 5 ?

Hilsen Andreas.   
Back to Top
einjen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 17 september 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1335
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote einjen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 oktober 2006 at 00:10
http://einarblog.homemade.no/einarblog/122/index_html

mine ser slik ut.... Aner ikke om det er NEM eller hva det er. Det ser ut som om koblingen kan erstattes med det som måtte være ønskelig.
--

Einar Næss Jensen

Words of wisdom are easily spoken, but they are cheap talk

http://einarblog.homemade.no/einarblog
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 oktober 2006 at 00:31

Takk Einar

Har du foresten prøvd om det går ann å ta dem av ?

Hvis ikke så har jeg  funnet en måte man kan montere vanlig NEM - holder i en weblogg på Norsk MJ forum, en rimlig rask og enkel metode.

http://www.norskmjforum.no/forum/topic.asp?TOPIC_ID=3391

 



Edited by Andreas - 14 oktober 2006 at 00:31
Hilsen Andreas.   
Back to Top
Nils Gullhav View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 253
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Nils Gullhav Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 oktober 2006 at 10:03

NEM kobling på M. Di 5 den er ny.

I de aller fleste tilfeller er det jo mer ønskelig å koble inn Telex funksjonen, som dette lokket er beregnet for.

Jeg vil jo også si at det er mer gøy å kunne koble i fra og hente vogner med dette lokket enn at lokket har Nem kobling. Den gjør det jo i de fleste tilfeller mer komplisert å koble vogner til/fra.

 

Hilsen Nils
Back to Top
einjen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 17 september 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1335
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote einjen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 oktober 2006 at 10:28
Det var en interessant opplysning. Hvordan kan man få til en fungerende TELEX-kobling på mine to Di5? Den ene har digital dekoder (første generasjon marklin tror jeg)
--

Einar Næss Jensen

Words of wisdom are easily spoken, but they are cheap talk

http://einarblog.homemade.no/einarblog
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 oktober 2006 at 11:22
Originally posted by Nils Gullhav Nils Gullhav wrote:

NEM kobling på M. Di 5 den er ny.

I de aller fleste tilfeller er det jo mer ønskelig å koble inn Telex funksjonen, som dette lokket er beregnet for.

Jeg vil jo også si at det er mer gøy å kunne koble i fra og hente vogner med dette lokket enn at lokket har Nem kobling. Den gjør det jo i de fleste tilfeller mer komplisert å koble vogner til/fra.

 

Hilsen Nils

Skjønner hva du mener Nils, men nå har det seg sånn at jeg har valgt å bruke koblinger av denne typen,

http://shop.nmj.no/product_info.php?cPath=30_221&product s_id=1939&osCsid=501b8480ea02e8f72ed6e61cf083b172

Da går det litt dårlig med Telexkoblinger.....

 



Edited by Andreas - 14 oktober 2006 at 11:34
Hilsen Andreas.   
Back to Top
Nils Gullhav View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 253
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Nils Gullhav Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 oktober 2006 at 16:46

Originally posted by einjen einjen wrote:

Det var en interessant opplysning. Hvordan kan man få til en fungerende TELEX-kobling på mine to Di5? Den ene har digital dekoder (første generasjon marklin tror jeg)

Amundsen har delene. mener de ikke er dyre.

Ellers er "alle" Di 5 forberedt for dette. Snu lokket og se under. Det er en litt rar utfresing under.

Hilsen Nils

Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.