MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - point of no return
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

point of no return

 Post Reply Post Reply
Author
einjen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 17 september 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1335
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote einjen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: point of no return
    Posted: 12 oktober 2006 at 10:15
Har kommet så langt nå at jeg må lime fast skinnene. Hva bruker dere? Trelim med vann (jeg brukte det på min N-bane, og ser ut til å fungere fint)?
--

Einar Næss Jensen

Words of wisdom are easily spoken, but they are cheap talk

http://einarblog.homemade.no/einarblog
Back to Top
GeirC View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 14 juli 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 250
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote GeirC Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 oktober 2006 at 10:26

Jeg bruker det samme. Funker greit for meg. Var dum og prøvde et trekere lim i begynnelsen, og det kosta meg 3m skinne når jeg demonterte anlegget....

Geir C - "I"m on a roll people!"
Back to Top
Henning L View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1112
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Henning L Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 oktober 2006 at 11:19
Ser at lateks fugemasse anbefales. Påføres med patron og strykes ut med spatel. Du kan løsne sporet igjen ved å trekke en spatel under.
Ellers er jo trelim ofte anbefalt, ja.
Back to Top
Bjørn R Larsen View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 864
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bjørn R Larsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 oktober 2006 at 11:34
Jeg bruker akryl fugemasse.
Med vennlig hilsen,

Bjørn Runar Larsen

http://bjornrl.wordpress.com
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 oktober 2006 at 11:46
Går i trelim her også...... Passer på å ikke dynge på med for mye lim, bruker så lite så mulig i kantene av svillene. Det har da vist seg at det er enkelt å ta av skinnene igjen ved å bruke en langbladet hobbykniv som man bare drar under skinnene og skjærer dem løs fra korken. Det sitter selvfølgelig igjen litt limrester under skinnene men det er bare å plukke av.
Hilsen Andreas.   
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.