MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - vi har alle en drøm
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

vi har alle en drøm

 Post Reply Post Reply
Author
einjen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 17 september 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1335
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote einjen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: vi har alle en drøm
    Posted: 30 september 2006 at 12:32
http://www.kjendis.no/2006/09/29/478282.html
--

Einar Næss Jensen

Words of wisdom are easily spoken, but they are cheap talk

http://einarblog.homemade.no/einarblog
Back to Top
carlf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 692
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote carlf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 september 2006 at 15:53
Hmm, en som fortjener dødsstrafff for å lage "musikk" på data vil bli lokfører... Stakkars de som må høre på høytalermeldignene hans... "Jag kjenner en stasjon. Den heiter Lørenskog, Lørenskog heiter den. Den ligger på höger side."
Lennon vrir seg i grava...

(PS: Jeg er ikke svensk så beklager skriveleifene...)

Edit: Beklager, jeg takler ikke en som kaller seg musiker uten å spille instrumenter og kaller skiva si for "LOL"

Edited by carlf - 30 september 2006 at 15:55
Hilsen Carl-Frederic

(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)
Back to Top
Christian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 09 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 255
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Christian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 september 2006 at 16:05

Kunne ikke sagt meg mer enig.

Tut, tut.
Back to Top
einjen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 17 september 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1335
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote einjen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 september 2006 at 20:10
Fytti helvete.... Den musikken... den var "urtråkigt".... La oss håpe han satser på lokføreryrket....

ærlig talt.....

http://video.google.com/videoplay?docid=2015570935756570908



Edited by einjen - 30 september 2006 at 20:11
--

Einar Næss Jensen

Words of wisdom are easily spoken, but they are cheap talk

http://einarblog.homemade.no/einarblog
Back to Top
carlf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 692
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote carlf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 oktober 2006 at 16:19
Takk!!! Det varmer å høre at det er flere enn meg som har sett lyset! Dette er ikke musikk!
Og en skulle tro hvem som helst skulle klare å skrive en tekst som bestod av litt mer enn de samme tre-fire linjene gjenntatt flere ganger

Edited by carlf - 01 oktober 2006 at 16:19
Hilsen Carl-Frederic

(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)
Back to Top
HAIr View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 13
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote HAIr Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 oktober 2006 at 21:26

Hmmm

ser ikke helt problemet, det er da virkelig ikke såå ille? Å påstå at det ikke er musikk blir hvertfall litt feil.

Originally posted by einjen einjen wrote:

La oss håpe han satser på lokføreryrket....
Okey, enig i den. Lokførere er også bra!

 

Back to Top
Heine Pedersen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 503
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Heine Pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 oktober 2006 at 21:49
Å si at det ikke er musikk er som å si at anlegg med M eller C-skinner ikke er modelljernbane.  Hvem som helst klarer å klikke sammen noen skinner...

Og hvis antall ord i teksten er avgjørende kan Kraftwerk legge inn årene. Men dere er kanskje ikke gamle nok til å ha hørt om dem....

Nå er ikke jeg heller så fryktelig imponert over "Boten Anna", men så lenge svensken tjener mer på å lage musikk enn han ville tjent som lokfører, bør han vel heller satste en stund til på musikken sin...

Og det er altså ikke en båt han synger om, men det har dere sikkert forstått...

Forøvrig hører jeg heller "Boten Anna" 10 ganger på rad enn en plate med gitarmisshandlere.

Mvh Heine
Back to Top
einjen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 17 september 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1335
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote einjen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 oktober 2006 at 22:11
Originally posted by HAIr HAIr wrote:

ser ikke helt problemet, det er da virkelig ikke såå ille? Å påstå at det ikke er musikk blir hvertfall litt feil.



hehe... neida... jeg påstår ikke at det ikke er musikk, bare at det er musikk som stinker....
Det er en totalt subjektiv mening, og folk må få høre på hva de vil, men jeg proklamerer min rett til å ytre min mening :)

Jeg har ingen musikkfaglig utdannelse, men etter min mening er "boten Anna"
kjedlig
banal
oppskrytt
plagierende
fordummende
morsom (musikkvideoen uten lyd)

Hvilken som helst gitar-runke-plate slår 1 stk spor, Boten Anna, ned i støvlene.

Når det er sagt, så virket fyren som en relativt sympatisk fyr.....
--

Einar Næss Jensen

Words of wisdom are easily spoken, but they are cheap talk

http://einarblog.homemade.no/einarblog
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 oktober 2006 at 22:23

Hehe kanskje han fant ut at han enkelt kunne tjene gode penger på enkelte folks dårlige musikksmak 

Ellers så må jeg si meg enig med Einar og de andre "Boten Anna" er ikke akkurat noe mesterstykke

Nå er ikke jeg noen mester på musikk, men akkurat i dette så tror jeg at det er noe jeg trenger heller



Edited by Andreas - 01 oktober 2006 at 22:23
Hilsen Andreas.   
Back to Top
carlf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 692
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote carlf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 oktober 2006 at 22:52
Etter min mening er musikk spilt med instrumenter. Ergo Boten Anna er ikke musikk. Mange meninger der riktignok...

"Å si at det ikke er musikk er som å si at anlegg med M eller C-skinner ikke er modelljernbane. Hvem som helst klarer å klikke sammen noen skinner..."

Selvfølgelig er anlegg med M eller C skinner modelljernbane fordi det er Modell av en Jernbane. Å sammenlikne M-C skinner med andre skinner er som å sammenlikne Ukulele (sies å være enkelt å lære) og sekkepipe. Begge er musikk men den ene er lettere å spille enn den andre...
Hilsen Carl-Frederic

(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)
Back to Top
Dag Cato View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 873
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dag Cato Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 oktober 2006 at 23:03
Da har også jeg hørt Basshunter.
Gammel og konservativ er jeg og dette r definitivt ikke min båt MEN:

Enhver som gjør alt selv OG tør å synge på morsmålet fortjener respekt. Om jeg liker musikken eller ei skal ikke forringe innsatsen.
MVH

DC



Steinsnes? Hvilken Steinsnes?
Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 oktober 2006 at 23:09

Etter å ha bladd litt videre på google videoene må jeg nå hvertfall innrømme at basshunter kommer atskillig høyere opp på min liste enn spetakkel som dette: http://video.google.com/videoplay?docid=4379183437764578496

Men smaken er jo som baken...

Eirik

Back to Top
Heine Pedersen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 503
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Heine Pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 oktober 2006 at 23:19
Dette er bra!

MVh Heine
Back to Top
Dag Cato View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 873
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dag Cato Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 oktober 2006 at 23:19
Linken fjernet da den kunne virke støtende.
Skribenten har blitt ilagt seg selv refselse.



Edited by Dag Cato - 02 oktober 2006 at 00:08
MVH

DC



Steinsnes? Hvilken Steinsnes?
Back to Top
einjen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 17 september 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1335
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote einjen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 oktober 2006 at 23:30
Ok... jeg tilbrakte fire timer med google vdeo i går.

Denne er jo en schläger

--

Einar Næss Jensen

Words of wisdom are easily spoken, but they are cheap talk

http://einarblog.homemade.no/einarblog
Back to Top
carlf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 692
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote carlf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 oktober 2006 at 11:38
Hey ingen over ingen ved siden : R.E.M. - Imitation of life
Hilsen Carl-Frederic

(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)
Back to Top
kness View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 719
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kness Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 oktober 2006 at 12:11
Back to Top
Henning L View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1112
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Henning L Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 oktober 2006 at 12:54
Originally posted by carlf carlf wrote:

"Å si at det ikke er musikk er som å si at anlegg med M eller C-skinner ikke er modelljernbane. Hvem som helst klarer å klikke sammen noen skinner..."

Selvfølgelig er anlegg med M eller C skinner modelljernbane fordi det er Modell av en Jernbane.


Pfft! Det er da sannerlig stor forskjell på en banal "togbane" og en høyverdig "modell av en jernbane"!
Sånne M-skinner er jo omtrent på nivå med rytmeboksen i et gammelt Hammond-orgel, og C-skinner på nivå med en gammal synth! Preprogrammert!!!

Bom-chicka-bom-chicka-bom-chicka!

mvh
Henning L
Bærer bensin til opptil flere bål! Samtidig!!!
Back to Top
TomL View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 505
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TomL Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 oktober 2006 at 15:24

...og her er hva som står i min nye CD-spiller f.t...apropos train/railroad..Har kjøpt anlegg til togrommet, og helgen ble brukt til å snekre musikk/tv/pc - møbel, og lage skikkelige signalkabler til anlegget. "Lakrisen" som følger med i esken duger ikke.

HEAR MY TRAIN A COMIN"  med Jimi Hendrix

WELL I
WAIT AROUND TRAIN STATION WAITIN" FOR THAT TRAIN
WAITING FOR THE TRAIN, YEAH
TO TAKE ME, YEAH
FROM THIS LONESOME PLACE
WELL NOW WHOLE LOT A PEOPLE PUT ME DOWN WITHOUT A CHANGE,YEAH
MY GIRL THEN CALLED ME A DISCRACE
DIG
WITH TEARS BURNIN" YEAH
WITH TEARS BURNING ME, YEAH
WITH TEARS BURNING ME WAY DOWN IN MY HEART
WELL YOU KNOW IT"S TOO BAD LITTLE GIRL IT"S TOO BAD
TO BAD WE, HAVE TO PART
HAVE TO PART
HMMM HM HMMM HMMM HM HMMM...

DIG,
GOIN" TO LEAVE THIS TOWN, YEAH
GOT TO LEAVE THIS TOWN
GONNA TO MAKE A WHOLE LOT OF MONEY
GONNA BE BIG, YEAH
GONNA BE BIG, YEAH
I"M GONNA BUY THIS TOWN
GONNA BUY THIS TOWN
AND PUT IT ALL, IN MY SHOES
MIGHT EVEN GIVE A PIECE TO YOU
THAT"S WHAT I"M GONNA DO
WHAT I"M GONNA DO
WHAT I"M GONNA DO

DO THINK I"D DO THAT

Musikkhilsen Tom Lynga

Det enkle er ofte det beste...
Back to Top
midnight View Drop Down
Administratorgruppen
Administratorgruppen
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1145
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote midnight Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 oktober 2006 at 23:05

Må bare nevne at mine favoritter er...

Rush - YYZ http://video.google.com/videoplay?docid=-8745121052220300689 &q=rush (progrock på siste aller beste)
"If you choose not to decide, you still have made a choice."
Rush, Freewill, fra album Permanent Waves, 1980
http://www.youtube.com/watch?v=nhcM_hx0zxw
http://no.wikipedia.org/wiki/Rush

Queensryche
- Silent Lucidity http://www.youtube.com/watch?v=2HS5e-7MaIQ (finnes det bedre vokalist enn Geoff Tate? Neppe!)
- Revolution Calling http://www.youtube.com/watch?v=TIX6B2tcezA (fra deres episke Operation:Mindcrime album)
"Religion and sex are powerplays
Manipulate the people for the money they pay
Selling skin, selling god
Everybody needs, but no one wants to see",
Queensrÿche, Spreading the disease, Operation:Mindcrime 1988

Dream Theater - Another Day http://www.youtube.com/watch?v=Nsl6vKh5nAM (en helt utrolig nydelig låt fra et fantastisk progmetalband)
http://no.wikipedia.org/wiki/Dream_Theater

Morty i Stockholm
40-årsdagen ble feira med en guttetur til Stockholm i 2004...

Morten W

H0 USA - Conrail, CSX & NS i Appalachia 1990+
O USA - Lehigh Valley ca 1975
Inspirasjon: Chubb, McClelland, T Koester, www.ldsig.org & www.opsig.org
Besøk www.onorway.com
Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 oktober 2006 at 23:17

Skal man ha stemning så kommer man jo langt med norske komponister og da (riktignok fremført av en amerikaner her)

http://www.youtube.com/watch?v=jEonut-sg8A

 

Back to Top
Wickerman View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1211
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Wickerman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 oktober 2006 at 01:57

Jeg viste ikke har du Hørte på så bra Musikk Morten. Jeg og en kompis vuderte å dra å se Rush i Globen men det ble med tanken. Synd at de er så kresene på hvor de spiller(de spiller ikke oslo hvis det er 100% sikkert på at de selger ut oslo spektrum) Spørs om det ikke var en eneste muligheten til å se de i Norden.  Men har Sett Iron Maiden både på Johaneshovs istadion og i Globen(begge ligger rett ved siden av hverandere) Eller så er jo Marillion også bra(80talls prog)

Bilde av meg og Adrian Smith(gitarist iron maiden) backstage på after show partyet i London 2000, sammen med bandet, og musikk bransjen i England. Ikke ofte man ser så mange kjendiser på et sted. Maten og drikke var gratis. Siden jeg møtte maiden flørste gangen i 1992 så har jeg vært heldig og møte de på alle turnene frem til 2001. Men siden bandet ble så voldsomt store, ble det vanskelig å møte de etter 2002. Siden de begynte å fly rett hjem til London etter at konsertene var ferdig. Er også med i en av videoene de har laget, kjenner han som har laget videon(jobber for webteamet til bandet) Kjenner også flere som jobber for bandet, som jeg prater med når de er på turne. Men var heldig og møtte bandet ved 2 andledninger i 2005. Var ute med noen venner  + Janick Gers(gitarist, iron maiden) og drakk øl på en Irsk pub i Helsinki i fjor(2005). Videoen:  http://http://www.ironmaiden.com/homepage.php?section= 0& subsection=0 

Har sett Iron Maiden hele 30 ganger, og skal se de flere ganger til i løpet av November og Desember. I Oslo og i Bergen skal de spille for 25.000 til sammen(er utsolgt) Maiden er en av de største banda i Europa. Har møtt dagens medlemer av bandet og de tidligere medlemer av bandet. Bilder øvert er av samleskiva Beast of the best som kom i 1996(singert av 7 medlemer) maiden samliga er nok mere vært en togsamlinga omregnet i kroner.

Jeg kjenner maiden fans fra flere land i Europa. I motsettningen til Mj-norge er det ikke noen antydning til bråk og støy blant maidenfans og musikk generelt på internett forumer. Er Mj-norge sær?.....vel nok om det.

Ellers så hører jeg på Queensryche og Dream Theater. Møtte Geoff, Eddie og Michael i Sommer etter konserten på Rockefeller. Fikk ikke meg med konserten som support til Metalica i 89, ellers fått sett de 2 andre konsertene de har gjort i norge. Operation Mincdrime er en konge skive.

Møtte gutta i Dream Theater etter alle konsertene i perioden 92-99. Etter at de begynte å spille i spectrum har det ikke vær like lett å møtte bandet. Har frem til nå sett alle Dream Theater konsertene i Norge og det skulle bli noe som 7 konserter til sammen. Kjøpte den siste forleden den var bra. mine favoritt skiver med Dream Theater er Images and words og Awake.

Hadde en periode på tidlig 90 tallet hvor jeg og noen kompiser møtte de fleste store banda som spilte i Norge, som Metallica, Guns "n" Roses, Helloween, Marillion , Def Leppard og Bruce Springsteen i tilegg til de som er nevnt over. 

Ellers så er Norske Higland Glory www.higlandglory.com er bra band. Og man må ikke glemme norges beste tributband http://www.moonchild.co.nr/ trenger vell ikke å si tributtbandet spiller maiden sanger

 

Mange tror hørlsen min er ødelagt på grunn av konserter, men den er medfødt



Edited by Wickerman - 03 oktober 2006 at 02:01
A matter of life and death
Back to Top
HAIr View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 13
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote HAIr Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 oktober 2006 at 20:33

Originally posted by Heine Pedersen Heine Pedersen wrote:


Og det er altså ikke en båt han synger om, men det har dere sikkert forstått...

Nei? fortell

Back to Top
einjen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 17 september 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1335
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote einjen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 oktober 2006 at 20:38
Originally posted by HAIr HAIr wrote:

Originally posted by Heine Pedersen Heine Pedersen wrote:


Og det er altså ikke en båt han synger om, men det har dere sikkert forstått...

Nei? fortell



Det som er litt morsomt er at de på reklamen på tv sier "båten" og ikke "boten", som er det korrekte norske...

akk ja....
--

Einar Næss Jensen

Words of wisdom are easily spoken, but they are cheap talk

http://einarblog.homemade.no/einarblog
Back to Top
crasyhh View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 24 januar 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote crasyhh Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 oktober 2006 at 12:29
Miner favoritter er :

Metallica
Rockadile dundee (hvor mange har hørt om dem?!)
Iron maiden
Pearl jam...osv

Hører egentlig på all musikk som har gitar, bass og trommer.

min mening om Basshunter.....

PS: Lars, jeg begynte nesten og grine da jeg ikke fikk lov til og gå på Maiden konsert...


Edited by crasyhh - 04 oktober 2006 at 12:30
Back to Top
Heine Pedersen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 503
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Heine Pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 oktober 2006 at 13:15
Originally posted by HAIr HAIr wrote:

Originally posted by Heine Pedersen Heine Pedersen wrote:


Og det er altså ikke en båt han synger om, men det har dere sikkert forstått...

Nei? fortell



Hør på teksten, så forstår du...

Mvh Heine
Back to Top
einjen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 17 september 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1335
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote einjen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 oktober 2006 at 13:26
Originally posted by Heine Pedersen Heine Pedersen wrote:

Originally posted by HAIr HAIr wrote:

Originally posted by Heine Pedersen Heine Pedersen wrote:


Og det er altså ikke en båt han synger om, men det har dere sikkert forstått...

Nei? fortell



Hør på teksten, så forstår du...



Jeg tror han forstod det....
--

Einar Næss Jensen

Words of wisdom are easily spoken, but they are cheap talk

http://einarblog.homemade.no/einarblog
Back to Top
HAIr View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 13
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote HAIr Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 oktober 2006 at 17:51

Originally posted by Heine Pedersen Heine Pedersen wrote:


Hør på teksten, så forstår du...

Beklager å måtte skuffe deg, men siden jeg ikke bor i et så svensk-influert område som deg, er jeg ikke så god i svensk.

Her er teksten, hva handler den om? Er det en sånn data-nerde-sang??

"Jag känner en bot
Hon heter Anna. Anna heter hon,
och hon kan banna banna dig så hårt
Hon röjer upp i våran kanal.
Jag vill berätta för dig att jag känner en bot.

Jag känner en bot
Hon heter Anna. Anna heter hon,
och hon kan banna banna dig så hårt
Hon röjer upp i våran kanal.
Jag vill berätta för dig att jag känner en bot,
som alltid vaktar alla som är här,
och som ser till att vi blir utan besvär.
Det finns ingen take-over som lyckas.
Kom ihåg att det är jag som känner en bot.

En bot som ingen ingen annan slår
Och hon kan kicka utan att hon får
Hon gör sig av med alla som spammar
Ja ingen kan slå våran bot

-----
Jag känner en bot
Hon heter Anna. Anna heter hon,
och hon kan banna banna dig så hårt
Hon röjer upp i våran kanal.
Jag vill berätta för dig att jag känner en bot.

Då kom den dagen jag inte trodde fanns
Den satte verkligen kanalen ur balans
Jag trodde aldrig att jag hade så fel
Men när Anna skrev och sa

Jag är ingen bot
Jag är en väldigt, väldigt vacker tjej,
som nu tyvärr är väldigt främmande för mig.
Men det finns inget som behöver förklaras,
för i mina ögon är hon alltid en bot

Hon heter Anna. Anna heter hon,
och hon kan banna banna dig så hårt
Hon röjer upp i våran kanal.
Jag vill berätta för dig att jag känner en bot,
som alltid vaktar alla som är här,
och som ser till att vi blir utan besvär.
Det finns ingen take-over som lyckas.
Kom ihåg att det är jag som känner en bot,

en bot som ingen ingen annan slår,
och hon kan kicka utan att hon får.
Hon gör sig av med alla som spammar.
Ja, ingen kan slå våran bot!"

ACV-et fra http://www.mp3lyrics.org/b/basshunter/boten-anna/ 

Back to Top
einjen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 17 september 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1335
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote einjen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 oktober 2006 at 19:53
Originally posted by HAIr HAIr wrote:

Originally posted by Heine Pedersen Heine Pedersen wrote:


Hør på teksten, så forstår du...

Beklager å måtte skuffe deg, men siden jeg ikke bor i et så svensk-influert område som deg, er jeg ikke så god i svensk.

Her er teksten, hva handler den om? Er det en sånn data-nerde-sang??



You bet!
(har du aldri brukt IRC?)
--

Einar Næss Jensen

Words of wisdom are easily spoken, but they are cheap talk

http://einarblog.homemade.no/einarblog
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,078 seconds.