MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Rest in peace Sesam stasjon [:^(]
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Rest in peace Sesam stasjon [:^(]

 Post Reply Post Reply
Author
carlf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 692
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote carlf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Rest in peace Sesam stasjon [:^(]
    Posted: 16 september 2006 at 17:17
Uff, ser de har malt over Sesam stasjon så det nå bare er Lørenskog. Gammelt barndomsminne forsvunnet under et lag guggegul maling. Tidene med gode gamle b3 vogner på toget fra røros til bestemor sørpå der konduktøren annonserte passeringen av den berømte fargeklatten på venstre side er bare et fjernt minne...

Er enig i at bygget trengte et strøk maling. Det har sett ganske bedrøvelig ut i det siste... Men de trengte da ikke å male om et stykke tv- og jernbane historie!

Edit: slik ble styggedommen (tatt gjennom togvinduet):


Edited by carlf - 16 september 2006 at 17:22
Hilsen Carl-Frederic

(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)
Back to Top
Henning L View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1112
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Henning L Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 september 2006 at 17:36
Den ble da FIN! I motsetning til før ... 
Men så er jeg ikke av sesamgenerasjonen!
Back to Top
carlf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 692
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote carlf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 september 2006 at 17:55
For sammenligning:



SJARM!!! Og hvor mange stasjoner i vårt langsstrakte land har et tårn!

Edited by carlf - 16 september 2006 at 17:56
Hilsen Carl-Frederic

(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 september 2006 at 19:03

Selv om jeg er "sesamgenerasjonen" så må jeg si meg enig med Henning i dette her Carl - Frederic, det ser bedre ut nå  

Mvh Andreas

Hilsen Andreas.   
Back to Top
rosenblad View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 294
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote rosenblad Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 september 2006 at 14:46

Hei!

Det er godt å se at det skjer noe fornuftig på jernbanen igjen! Det er jo slik en stasjon skal se ut!

MVH, Tom

Back to Top
J-I Hansen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 675
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote J-I Hansen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 september 2006 at 16:56

Originally posted by carlf carlf wrote:

For sammenligning:



SJARM!!! Og hvor mange stasjoner i vårt langsstrakte land har et tårn!

Personlig synes jeg dette ligner "Villa Villekulla", m.a.o. ikke mye pent.

Sandvika st. har tårnstillverk. Riktignok ikke i bruk lenger, men ...

Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 september 2006 at 17:08
Originally posted by J-I Hansen J-I Hansen wrote:

Originally posted by carlf carlf wrote:

For sammenligning:



SJARM!!! Og hvor mange stasjoner i vårt langsstrakte land har et tårn!

Personlig synes jeg dette ligner "Villa Villekulla", m.a.o. ikke mye pent.

Sandvika st. har tårnstillverk. Riktignok ikke i bruk lenger, men ...

Det tårnet hadde i hvertfall en funksjon en gang, tviler på at tårnet på Sesam stasjon har hatt så mye med jernbanedriften å gjøre.

mvh Andreas

Hilsen Andreas.   
Back to Top
HAIr View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 13
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote HAIr Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 september 2006 at 20:25

Jeg enig med de andre om at det ble bedre nå. Og jeg er også av sesam-generasjonen.  Selv om Sesam stasjon var gøyal med de fargene, skal ikke en stasjon se slik ut. Da kan vi heller kose oss med bildene!

Back to Top
carlf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 692
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote carlf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 september 2006 at 15:59
Kan strekke meg så langt til å være enig i at en stasjon skal se slik ut og at den ser ikke så ille ut uten å tenke på hva som var der før, men vi har så mange "normale" stasjoner så hvorfor ikke ha en spesiell!? Realisme er kjedelig!
Hilsen Carl-Frederic

(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)
Back to Top
carlf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 692
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote carlf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 oktober 2006 at 15:50
Jeg gir meg ikke: Oooh minner
Hilsen Carl-Frederic

(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.