MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Nytt fra NiM-Shop!
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Nytt fra NiM-Shop!

 Post Reply Post Reply Page  <12
Author
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 juni 2007 at 18:25
jeg sliter litt med disse paperline B7 vognene,jeg vet ikke hvilket lim som er best....skal jeg bruke Pritt,Rx eller skolelim...?
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
Christian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 09 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 255
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Christian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 juni 2007 at 20:54
Noen har rett og slett for mye fritid LOL
Tut, tut.
Back to Top
NiM View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 06 april 2005
Status: Offline
Points: 38
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote NiM Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 juni 2007 at 21:47
Originally posted by Christian Christian wrote:

Noen har rett og slett for mye fritid LOL
 
NiM"eren i NiM Shops avdeling for utvikling av nye modeller, gjør faktisk ikke dette på sin fritid, og får derfor lønn som fortjent.
Back to Top
vetle1 View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 20 februar 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote vetle1 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 juni 2007 at 17:39
Hvor kan man få tak i de?
Back to Top
NiM View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 06 april 2005
Status: Offline
Points: 38
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote NiM Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 juni 2007 at 19:40
Prøv hos NMJ... Wink
Back to Top
vetle1 View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 20 februar 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote vetle1 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 juni 2007 at 21:49
nmj, selger de nim paperline modeller?
Jeg trodde de solgte de på rimi butikker i hedmark.
foresten selger de de i en rimi butikk på hamar?

Edited by vetle1 - 22 juni 2007 at 21:53
Back to Top
NiM View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 06 april 2005
Status: Offline
Points: 38
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote NiM Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 juni 2007 at 22:30
Hvis du betaler for paperline-modeller er du blitt lurt, for de er gratis. Her er mer infp om NiM"s paperline: www.mjf.no/forum/forum_posts.asp?TID=806

Legg spesielt merke til filmen som aha har laget. Direktelink: http://home.lyse.net/aha/NIM31b.MOV


Back to Top
vetle1 View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 20 februar 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote vetle1 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 juni 2007 at 13:37
slapp av jeg har ikke betalt for noen paperline modeller. men jeg blir litt forvirra når jeg ser de bildene. skal man klippe de ut i papir og lime de sammen
eller skal man stryke de over på messingplater?






Edited by vetle1 - 23 juni 2007 at 13:39
Back to Top
NiM View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 06 april 2005
Status: Offline
Points: 38
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote NiM Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 juni 2007 at 14:50
De fleste velger nok å bare klippe dem ut og lime sammen... Loket på videoen var nok montert på messing... Smile


Back to Top
aha View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 254
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote aha Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 juni 2007 at 15:13
Originally posted by NiM NiM wrote:

De fleste velger nok å bare klippe dem ut og lime sammen... Loket på videoen var nok montert på messing... Smile


 
Faktisk ikke. 
Loket på videoen er en ren papir modell festet til ett Tramalan driverk som egentlig var tenkt brukt på en Skd206.
 
Hilsen en Paperline-entusiast.
Back to Top
MY1201 View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 08 september 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 806
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote MY1201 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 juni 2007 at 22:48
Originally posted by vetle1 vetle1 wrote:

nmj, selger de nim paperline modeller?
Jeg trodde de solgte de på rimi butikker i hedmark.
foresten selger de de i en rimi butikk på hamar?
 
Joda, de selges i Hedmark. Rimi kommer også snart med sin egen katalog med modelljernbanemodeller i Woodline-serien. Oppdateringer kommer snart.
 
Representant for Rimi
Magne H. Lundgaard
 
 
Magne H.L.

Norsk, dansk og det som er artig.
Back to Top
steloe View Drop Down
Nykommer
Nykommer
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 21
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote steloe Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31 juli 2007 at 19:30
Mye prat om papirmodellene, men er det ikke noen som har greid å klippe/lime dem sammen?  Ser frem til bilder av ferdigmonterte togsett på forumet.  Hvis ikke blir jeg vel nødt til å ta meg en tur til Strømmen og kjøpe lim...
 
Steinar
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,031 seconds.