MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Problemer med Hobbytrade Di 4  AC
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Problemer med Hobbytrade Di 4 AC

 Post Reply Post Reply
Author
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Problemer med Hobbytrade Di 4 AC
    Posted: 14 august 2006 at 21:18

Hei

Har litt problemer med min nye Hobbytrade Di4. Når jeg kjører det på analog drift rister det veldig i loket det har også en tendens til å gå ganske så ujavnt. Jeg lurte på om det rett og slett kunne være at loket trengte en del innkjøring før det oppførte seg bedre, men etter å nå ha kjørt en god del så tror jeg nok ikke at det er problemet, jeg funderer litt på om det kan være slepeskoen som lager trøbel i og med at det virker som den presses for hardt mot skinnene. Er det noen andre vekselstrømmennesker som har opplevd det samme med sin modell? Er det noen som vet om noen andre årsaker til at loket oppfører seg slik ? Jeg har testa det på Marklins C - skinner så jeg tror nok ikke det er sporet det er noe galt med.

Hilsen Andreas



Edited by Andreas - 14 august 2006 at 21:19
Hilsen Andreas.   
Back to Top
ØyvindS View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 03 november 2004
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 46
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ØyvindS Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 august 2006 at 21:36

Hei Andreas

Jeg hadde en gang en El 16 fra Roco, som hadde en tendens til å gå ujevnt. Ved en tilfeldighet prøvde jeg en Märklin slepesko i stedet for Roco"s, og deretter kjørte det helt uten problemer. Byttet jeg tilbake, gikk det dårlig igjen.

Vet ikke om det er relevant for deg...

mvh Øyvind Strøm
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 august 2006 at 22:25

Tror nok at det er noe av det samme her ja, sjekket forøverig et gammelt Modell og Elektronik fra testing av Di4 der skapte slepeskoen problemer på de slake K vekslene noe som førte til at loket sporet av. De løste her problemet med å løsne litt på fjæren. Så jeg kan jo prøve det å se hva som skjer

Hilsen Andreas

 

Hilsen Andreas.   
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 august 2006 at 23:10
Etter enda mer testing og observering har det nå visst seg at det er mest sannsynlig slepeskoen som går borti tannhjulet på den fremere akselen drivakselen, dette vil løse seg dersom jeg setter på en Marklin slepesko slik som Øyvind foreslo på tross av at den er lengere enn den som sitter der har den en annen fjær som ikke går borti. Forhåpentligvis er da problemet løst Takk til alle som har bidratt med råd og hjelp
Hilsen Andreas.   
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 oktober 2006 at 13:44

Nå har loket vært innom service og etter test runde i dag ser alt ut til å være OK. Loket har fått en betydelig bedre gange og ikke rister det noe særlig mer heller så nå er jeg fornøyd 

Hilsen Andreas.   
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.