MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - More greetings from America
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

More greetings from America

 Post Reply Post Reply
Author
Morten Jacobsen View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Bergen, Norge
Status: Offline
Points: 1113
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Morten Jacobsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: More greetings from America
    Posted: 10 juli 2006 at 03:56

Det er fler enn en Morten som er i USA for tiden.  Jeg er på kurs i Monterey, Ca.  Har egentlig ikke tenkt så mye på MJ, men i går traff jeg på en kar med Union Pacific (UP) caps og vi kom i snakk med hverandre.  Blant annet nevnte jeg at jeg for ikke så lenge siden hadde sett en UP Gas Turbine Electric (http://en.wikipedia.org/wiki/Gas_turbine-electric_locomotive) i en museums utstilling utenfor  Salt Lake City.  Jeg ble ganske raskt invitert til søndagens "Open house" hos: 

Monterey & Salinas Valley RailRoad
(http://www.msvrr.org/) i Salinas, Ca

Søndag ettermiddag ble jeg veldig godt mottatt og ikke lenge etter at jeg ankom, sto jeg med en sofistikert trådløs digitalkontroll (Digitrax) i neven og et langt malmtog med nettopp en Gas Turbine Electric (U61) i front sammen med en ekstra drivstofftank. 

Siden klubblokalet ligger i godshuset på stasjonen i Salinas, stoppet all trafikk opp en stund da vi hørte lyden av diesellok i det fjerne, og ikke lenge etter tordnet fire gule moderne lok forbi med en kjempelangt tog. 

Tilbake i lokalet fikk jeg føre flere tog på et flott anlegg med mye trafikk.  Her var et langt militærtog trukket av en Big-Boy, raske passasjertog og moderne godstog med like mange diesler som det forbildet som nettopp hadde passert. 

Alle lok hadde lyddekodere og hele anlegget var datastyrt.  Jeg hadde en veldig fin ettermiddag sammen med hyggelige mennesker, og er invitert tilbake til byggekveld på torsdag.  Verten min var den eneste som hadde UP som forbilde, og han ble mobbet for det.



Edited by Morten Jacobsen - 10 juli 2006 at 03:57
Morten Jacobsen (MJ)

H0 DC og norsk forbilde fra 1955-65 med islett av H0e, Digitrax DCC og FREMO
Back to Top
midnight View Drop Down
Administratorgruppen
Administratorgruppen
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1145
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote midnight Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 juli 2006 at 04:28
Originally posted by Morten Jacobsen Morten Jacobsen wrote:

Det er fler enn en Morten som er i USA for tiden.  Jeg er på kurs i Monterey, Ca. 

Har du funnet restene av Gorre & Daphetid da??? The Wizard of Monterey John Allen bygde jo sitt utrolige anlegg der i sin tid...

Morten W

H0 USA - Conrail, CSX & NS i Appalachia 1990+
O USA - Lehigh Valley ca 1975
Inspirasjon: Chubb, McClelland, T Koester, www.ldsig.org & www.opsig.org
Besøk www.onorway.com
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,031 seconds.