MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Marklin digitalsystem
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Marklin digitalsystem

 Post Reply Post Reply
Author
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Marklin digitalsystem
    Posted: 07 juni 2006 at 23:56

Hei

Kan vel betegne meg selv som temmelig "grønn" når det gjelder digitalstyring, men fatter"n og jeg har i lengre tid tenkt på å gå til anskaffelse av Marklins nye digitalsystem (mobile station) Men angående dette har jeg et spørsmål, flere av lokomotivene våre har dekodere av annet fabrikat enn Marklin (Roco, Ulhenbrock osv.....) Fungerer disse dekoderene også på Marklins system eller er det bare Marklin dekodere som gjør det? (Mulig at dette var et helt idiotisk spørsmål, men måtte bare spørre alikevel)

Hilsen Andreas

Hilsen Andreas.   
Back to Top
b e pedersen View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1081
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote b e pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 juni 2006 at 11:21

Det finnes ingen idiotiske spørsmål, men svar derimot ....

.. så får vi se om jeg unngår den fella

Jeg antar vi her snakker om lok som fungerer på Mä-systemet i utgangspunktet, og da kan de også kjøres med MS.

Nå vil jo ikke slike lok "melde seg selv" på samme måte som Mä-mfx dekoderne gjør (dvs dukke opp på MS-displayet med alle tilgjengelige funksjoner vist). Jeg benytter da følgende framgangsmåte: jeg finner et tilsvarende Mä-lok i MS-databasen (f.eks. damplok med røykgenerator) og gir dette lokadressen til aktuell dekoder.

Én begrensning med MS at den bare er beregnet for å kjøre et par-tre lok samtidig (bl.a. røykgenerator begrenser antallet) - selv om du kan ha 10 stk programmert.

Bjørn Egil
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 juni 2006 at 12:06

 

Takk for svar

Blei litt letta nå! kunne fort blitt dyrt å måtte bytte alle dekoderene som ikke var Marklin. kjører nemelig norsk og har derfor stort sett AC modeller fra andre produsenter som Roco, Lima, Heljan osv....

Så får vi se da om ikke Mobile Station kommer i hus i løpet av året.

Hilsen Andreas

 

Hilsen Andreas.   
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,047 seconds.