MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - El 18?
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

El 18?

 Post Reply Post Reply
Author
arildb View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 12 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 48
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote arildb Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: El 18?
    Posted: 27 mai 2006 at 01:01
Jeg kjører DC og lurer på om det finnes El 18 i H0? Må ha det, bare må ha
det som det heter i en reklame
Ja, er ikke Mj gøy da
Back to Top
Lars Gjertsen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 30 oktober 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 744
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Lars Gjertsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 mai 2006 at 01:09

Likestrøm: Roco og HAG

Vekselstrøm: Märklin.

Prøv en annonse på MJBørsen på mjf.no for å få fatt i en.

Back to Top
Wickerman View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1211
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Wickerman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 mai 2006 at 13:26
Og Marklin/Trix laget vell også en likestrøms modell??.

Edited by Wickerman - 27 mai 2006 at 13:26
A matter of life and death
Back to Top
arildb View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 12 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 48
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote arildb Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 mai 2006 at 23:58
Takk for svar men jeg finner ikke noe EL 18 på Roco sin hjemmeside . Og jeg finner heller ingen ting hos Marklin..
Ja, er ikke Mj gøy da
Back to Top
PR View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 04 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 372
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote PR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 mai 2006 at 00:22
Hei

Begge disse modellene er utsolgt fra produsentene. Du må lete hos forhandlere eller gå på bruktmarkedet.

PR
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 mai 2006 at 09:29

 

Hei

Amundsen hadde en El 18 inne da jeg var innom sist helg, dette er riktig nok Marklin"s vekselstrømsutgave da. Men hvis jeg husker riktig hadde han også noen hamomodeller som han solgte til halv pris, der mener jeg og huske at det lå en modell av samme lok som El 18, bare at det var den versjonen som går nede i Europa, i Sveits tror jeg det er. Det du da kan gjøre er å kjøpe begge disse modellene og bytte kåpa. Men undersøk for all del om det er mulig å bytte kåpa før du går til noe innkjøp. Jeg er nemlig ikke sikker på at det går! Kanskje er det noen andre her som vet det?????

Hilsen Andreas



Edited by Andreas - 29 mai 2006 at 10:54
Hilsen Andreas.   
Back to Top
janerts View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 75
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote janerts Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 mai 2006 at 10:27

Hei.

Meiner eg såg El 18 på Hobbyshop sist veke. Usikker på om det var Marklin eller Roco sin.

Jan-Rune

Back to Top
Terje Storjord View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 344
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Terje Storjord Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 mai 2006 at 15:20
Produktnummerene står i Lokomotivkatalogen på MJwiki.no
Mvh Terje S
H0 S/N/US Ep.III DCC MBV-Små Tog
Bilder/video Ofotbanen: www.arctictrains.com
Back to Top
steinbp View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 146
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote steinbp Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 mai 2006 at 16:00
Alternativt kan du gjøre som jeg, kjøp en ROCO Lok 2000 i sveitsisk utgave med norsk markering,som også finnes, og monter gule norske ploger. Da har du det som gikk som test her før El 18 ble laget. Den kan da gå med Norske vogner uten å vekke oppsikt.
Stein Johannessen

NJK Kråkstad
Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 mai 2006 at 10:19

Originally posted by Terje Storjord Terje Storjord wrote:

Produktnummerene står i Lokomotivkatalogen på MJwiki.no

Siden du tydeligvis har sett dem der så kunne du jo av ren høflighet ovenfor de andre leserene på dette forum kanskje skrevet dem i ditt innlegg her med en gang da...

63503 står det hvertfall på Rocoesken her hjemme.

Eirik

Back to Top
arildb View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 12 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 48
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote arildb Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31 mai 2006 at 03:14
Tusen takk for mange gode forslag. Har nå kontakt med en som kan hjelpe
meg med en NSB el 18 i likestrøm. Siden jeg kun har NSB materiell så må jeg
jo bare ha en el 18 også.

Så til alle som har svart på spørsmålene jeg har hatt her...tusen takk...
Virkelig hyggelige mennesker her og det setter jeg utrolig stor pris på. Og så
må dere forvente flere sikkert mer eller mindre dumme spørsmål om ting
ang. modelljernbane
Ja, er ikke Mj gøy da
Back to Top
Wickerman View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1211
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Wickerman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31 mai 2006 at 22:10
Originally posted by eika eika wrote:


63503 står det hvertfall på Rocoesken her hjemme.

Eirik

Og jeg som trodde bare du kjøre amerikansk, Nohab neste

A matter of life and death
Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 juni 2006 at 11:44

Originally posted by Wickerman Wickerman wrote:

Og jeg som trodde bare du kjøre amerikansk, Nohab neste

Det viser vel bare hvor dårlig du kjenner meg det Lars... Jeg driver med mye mer enn du kan se på to timer en kjøretorsdag i Hoten vet du

Er vel ca. 14 år siden jeg kjøpte mine første norske lok.

Eirik

Back to Top
J-I Hansen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 675
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote J-I Hansen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 juni 2006 at 19:41
Originally posted by Wickerman Wickerman wrote:

Og jeg som trodde bare du kjøre amerikansk, Nohab neste

Eirik eier faktisk to stk Di 3. Den ene kjøpte han for 2,5 år siden. Den siste på torsdag.

Back to Top
GeirG View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 22 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 46
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote GeirG Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 juni 2006 at 10:26

Da er det bra han har fått kjøpt seg en EL18, så han ikke blir helt diesel-hjernevasket!

GG

Back to Top
arildb View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 12 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 48
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote arildb Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 august 2006 at 23:42
jaja, hørte ikke mer fra han med el 18 dess:( SÅ det ser ikke ut som om jeg får meg det da
Ja, er ikke Mj gøy da
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 august 2006 at 14:57

Hei

Jeg ville nok ikke gitt opp med det Arild  El 18 er etter min menig en modell som er relativt lett å få tak i på bruktmarkedet. Følg med på messer og lignende, det kan også lurt å følge med på Mj- børsen, qxl, osv.....

Hilsen Andreas

 

Hilsen Andreas.   
Back to Top
Laurenz View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 636
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Laurenz Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 august 2006 at 00:41

Tja.... jeg har da en liggende som jeg ikke har brukt så mye og som heller ikke har store planer for. Noen som kan fortelle hva som er grei pris på en brukt El. 18?

Hilsen,
Laurenz

Back to Top
arildb View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 12 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 48
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote arildb Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 august 2006 at 00:52
Har du Laurenz?? jeg er på jakt etter dc modell er det det du har??
Ja, er ikke Mj gøy da
Back to Top
arildb View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 12 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 48
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote arildb Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 august 2006 at 00:55
Er gigantinteressert i å få tak i :P
Ja, er ikke Mj gøy da
Back to Top
frankm View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 04 april 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 82
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote frankm Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 august 2006 at 10:14
hei... så at det ligger en el.18 ute på qxl.no nå... (dc)
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 august 2006 at 16:42
Originally posted by Laurenz Laurenz wrote:

Tja.... jeg har da en liggende som jeg ikke har brukt så mye og som heller ikke har store planer for. Noen som kan fortelle hva som er grei pris på en brukt El. 18?

Hilsen,
Laurenz

Jeg tror de fleste Roco El 18 DC blir solgt for ca 1500 - 1800 kr avhengi av hvor brukte eller slitte de er.

Hilsen Andreas



Edited by Andreas - 23 august 2006 at 16:43
Hilsen Andreas.   
Back to Top
Mr Bridger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1185
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mr Bridger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 august 2006 at 17:20

Huh? Er ikke det nyprisen da? Jeg solgte nettopp et svært lite brukt et for halvparten.

Tore Hjellset, Tønsberg

Grimstadbanen    

Back to Top
frankm View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 04 april 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 82
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote frankm Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 august 2006 at 18:17
jeg betalte 1890,- for min ny her i juni (den siste de hadde )
typisk brukt som jeg har sett på qxl ligger på ca 15-16 hundre kroner. Da er det lite brukte el. ubrukte lok.
Men el18"en er jo en popluær modell som er vanskelig å få tak i... værre blir det kanskje når nmj nå engang kommer med sine B7-vogner?
Back to Top
Wickerman View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1211
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Wickerman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 august 2006 at 12:44

B7 har vært kjørt sammen med:

Eletriskelok: EL13(sørlandsbanen),El14,El16,El17 og El18

Diesellok: Di3 og Di4.

A matter of life and death
Back to Top
frankm View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 04 april 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 82
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote frankm Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 august 2006 at 16:22
det var derfor jeg kjøpte el18"en.. kun med tanke på b7-vognenen som kommer...+ at det er stilrent ellok jeg liker designen på. I tillegg gleder jeg meg også til Rocos el.16 som kommer. Synd den ikke kommer i gammeldesign også
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 august 2006 at 16:39

Originally posted by frankm frankm wrote:

det var derfor jeg kjøpte el18"en.. kun med tanke på b7-vognenen som kommer...+ at det er stilrent ellok jeg liker designen på. I tillegg gleder jeg meg også til Rocos el.16 som kommer. Synd den ikke kommer i gammeldesign også

Ser veldig fram til Roco El 16 jeg også, spesielt i nydesign Det sies at denne modellen skal komme på nyåret en gang, i februar tror jeg det var. Jeg tror nok at vi må regne med at denne fristen også kan bli forskjøvet. Får håpe de får satt igang arbeidet med modellen nå som de har fått ferdig og levert Dm3.

Hilsen Andreas

Hilsen Andreas.   
Back to Top
Laurenz View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 636
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Laurenz Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 august 2006 at 20:15

Arildb:

Ja det er Roco sin jeg har og den bare står der og samler støv kan du si. Mye brukt er den ikke. Du kan jo sende meg en mail og skal jeg ta en titt på loket prøvekjøre den en liten tur.

Hilsen,
Laurenz

Back to Top
arildb View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 12 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 48
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote arildb Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 august 2006 at 02:17
Originally posted by Laurenz Laurenz wrote:

Arildb:

Ja det er Roco sin jeg har og den bare står der og samler støv kan du si. Mye brukt er den ikke. Du kan jo sende meg en mail og skal jeg ta en titt på loket prøvekjøre den en liten tur.

Hilsen,
Laurenz

ikke for å mase men Tongue har du fått testa lokket? Om det funker som det skal så kjøper jeg det mer enn gjerne Big smile

Ja, er ikke Mj gøy da
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,094 seconds.