MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Hobbytrade Di 6
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Hobbytrade Di 6

 Post Reply Post Reply
Author
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Hobbytrade Di 6
    Posted: 08 mai 2006 at 16:52

Sitter her med siste utgaven av mj-bladet og leser om nyhetene som ble visst frem på årets Nurnberg messe i februar. Ser at Hobbytrade har annonsert at de vil komme med en modell av NSB Di 6, kunne godt tenke meg og skaffe meg et eksemplar av denne modellen.

Er det noen som vet noe om hvordan det ligger ann med modellen?

Hilsen Andreas

Hilsen Andreas.   
Back to Top
Wickerman View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1211
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Wickerman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 mai 2006 at 21:35
Utsatt til etter høsten engang. Etter det jeg vet så eksisterer det ikke noen prototype av modellen. Da snakker vi fort år 2007, føre modellen kommer.

Edited by Wickerman - 08 mai 2006 at 22:35
A matter of life and death
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 mai 2006 at 18:19

 

Bare å sette seg ned og vente  

Blir det to nye lokomotiver som skal inn i samlingen til neste år da, Di 6 og El 16, har forøvrig ventet på El 16 siden det ble annonsert for første gang i 2005, men Roco har måttet utsette fremstillingen av loket gang på gang og nå kommer det ikke før tidligst februar 2007 . Er visst flere ting enn bare byggingen som krever en god porsjon tålmodighet innen mj 

Hilsen Andreas.   
Back to Top
Wickerman View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1211
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Wickerman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 mai 2006 at 19:10

Det gikk ca 9 måneder fra første prototypen av DI4 til Hobbtrade ble vist, til den ferdige modellene lå i butikkhyllene. Med flaks kan Hobbytrade rekke å få den ut til jul. Men mitt tips er 2007.

Har 2 EL16, og har ingen planer om å kjøpe flere

A matter of life and death
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 mai 2006 at 20:37

 

Er vel egentlig et godt tegn at produsentene bruker lang tid på å fremstille modellene, da blir jo som regel resultatet veldig bra også 

Har vel tenkt på og kanskje kjøpe meg 2 eksemplarer av El 16 jeg også, en foran et godstog med Roco"s stykkegodsvogner og den andre foran et persontog kunne passe fint.

Hilsen Andreas.   
Back to Top
frankm View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 04 april 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 82
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote frankm Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 mai 2006 at 12:32
ser på Hobbytrades hjemmesider at Di6 finnes i produktkatalogen med priser osv...
Betyr det at den kan kjøpes allerede???
--> Hobbytrade Di.6
Back to Top
Wickerman View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1211
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Wickerman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 mai 2006 at 12:49
Den kan forhåndsbestilles hos modellcompagniet i Oslo. Men men som jeg skriver over har de ikke begynt å produseren den ennå. Fordi formene må lages først
A matter of life and death
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 mai 2006 at 21:33

Vi får vel vite mer så snart de har lagd formene og prototypen til modellen. Blir modellen like bra som Di 4 ble, er det helt klart noe å glede seg til, spesielt for de (inkludert meg selv) som kjører norsk

Hilsen Andreas

Hilsen Andreas.   
Back to Top
Wickerman View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1211
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Wickerman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 mai 2006 at 22:30

Må si meg enig med deg Andreas

Borsett fra at jeg kjører norske diesellok

A matter of life and death
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 mai 2006 at 22:46

 

Har du kanskje superline modellen av Di 6 da ?

Selv er jeg vel kanskje mest fan av El lok, El 14 og El 16 i nydesign er vel favorittene, men synes at det er noe ekstra spesielt med brumingen fra diesellok også da Skal foresten kjøpe meg en ny Di 3 i nydesign fra Heljan snart, det er et tøft lok

Hilsen Andreas

Hilsen Andreas.   
Back to Top
Wickerman View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1211
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Wickerman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 mai 2006 at 00:35

Har sett superline modellen ,men har den ikke. Venter heller på Hobbytrade"s Di6 modell.



Edited by Wickerman - 12 mai 2006 at 00:36
A matter of life and death
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 mai 2006 at 21:11

Må si meg enig med deg der, ville heller ha kjøpt Di 6 modellen til hobbytrade enn superline modellen (selv om den er flott!). Som en ungdom på 16 er kanskje ikke en lokomotiv modell til 10000 det som man tenker mest på å kjøpe heller, får vel en 4 - 5 "vanlige" lokomotiver for den prisen, og da er det mye mer aktuelt her i gården 

Hilsen Andreas



Edited by Andreas - 12 mai 2006 at 21:14
Hilsen Andreas.   
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,064 seconds.