MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Har noen tatt vare på togtegningene mine?
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Har noen tatt vare på togtegningene mine?

 Post Reply Post Reply
Author
Cuirinus View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 18 april 2006
Status: Offline
Points: 0
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Cuirinus Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Har noen tatt vare på togtegningene mine?
    Posted: 18 april 2006 at 22:38
Illustrasjoner av tog (sånn sida så ut uten bilder i 2000)

Fra mai/juni 1996 omtrent, til ca. 2000 fantes det en side med togtegninger jeg hadde lagd i Paintbrush og Paint. Jeg har fortsatt tatt vare på noen av tegningene, som jeg har bearbeidet videre, men en del av dem har jeg ikke tatt vare på sjøl, og enkelte har jeg mista på grunn av harddiskkræsj. Er det noen som har lagret alle disse tegningene sånn de var, eller har kanskje webredaksjonen her backup av sidene fra den tiden? Hvis jeg ikke husker feil var det Svein Martin Holt som var webmaster for ti år siden, da jeg sendte bildene på diskett.

Jeg har ikke akkurat noe stort behov for bildene, men det er som sagt ti år siden, så det er litt spennende å se hvordan det var da.

Edited by Cuirinus - 18 april 2006 at 22:38
Back to Top
smholt View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 206
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote smholt Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 april 2006 at 23:05
Originally posted by Cuirinus Cuirinus wrote:

Illustrasjoner av tog (sånn sida så ut uten bilder i 2000)

Fra mai/juni 1996 omtrent, til ca. 2000 fantes det en side med togtegninger jeg hadde lagd i Paintbrush og Paint. Jeg har fortsatt tatt vare på noen av tegningene, som jeg har bearbeidet videre, men en del av dem har jeg ikke tatt vare på sjøl, og enkelte har jeg mista på grunn av harddiskkræsj. Er det noen som har lagret alle disse tegningene sånn de var, eller har kanskje webredaksjonen her backup av sidene fra den tiden? Hvis jeg ikke husker feil var det Svein Martin Holt som var webmaster for ti år siden, da jeg sendte bildene på diskett.

Jeg har ikke akkurat noe stort behov for bildene, men det er som sagt ti år siden, så det er litt spennende å se hvordan det var da.




Tja, jeg kaster ikke stort og jeg hadde faktisk en CD med den gamle MJF-siten, så jeg har lagt ut de gamle illustrasjonene dine her i kveld:
http://www.platelayer.com/mj/tog_ill/

En zipfil med alle filer kan du finne her:
http://www.platelayer.com/mj/tog_ill/tog_ill.zip
mvh,
Svein-Martin Holt
platelayer - facebook
Back to Top
Bjørn R Larsen View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 864
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bjørn R Larsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 april 2006 at 23:08

Jeg fant noen .gif-bilder på en gammel back-up CD,

el03.gif
el04.gif
el11.gif
el13.gif
el14.gif
el16gd.gif
el16nd.gif
el17.gif
el18.gif

Kan det være noen av dine?

Edit: SVein-Martin slo meg på målstreken, og hadde alt komplett.  BRA!

 



Edited by Bjørn R Larsen - 18 april 2006 at 23:10
Med vennlig hilsen,

Bjørn Runar Larsen

http://bjornrl.wordpress.com
Back to Top
Cuirinus View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 18 april 2006
Status: Offline
Points: 0
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Cuirinus Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 april 2006 at 23:32
Ah ... minner ...

Mange takk for hjelpen, begge to.

Det er helt greit at du lar de ligge ute, Svein-Martin, men jeg har lastet ned zip-fila så du kan ta det bort igjen om du føler for det. Men jeg syns jo folk skal få se hvordan det var for ti år siden, så det er bare å la det ligge.

Dette var jo en stor tid for meg, med først min "one page of glory" med noen av disse bildene i MJ-bladet nr. 1/96, og så lærte jeg meg HTML og lagde den sida på våren. Det var først to og en halv måned etter at bildene ble lagt ut at jeg fikk tilgang til Internett.
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.