MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Jubileumsmodellen til 6000 kroner?
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Jubileumsmodellen til 6000 kroner?

 Post Reply Post Reply
Author
Terje Storjord View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 344
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Terje Storjord Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Jubileumsmodellen til 6000 kroner?
    Posted: 15 april 2006 at 14:44
Hei

Er det riktig, som jeg hører, at prisen på jubileumsmodellen skal settes ned fra 10.000 kroner til 6000 kroner fordi salget går heller dårlig. Noen må jo tape gruelig med penger i så tilfelle. Er det Brimalm eller MJF som tar tapet? Og hva med de som allerede har betalt full pris?

Hilsen Terje S
(utmeldt medlem nå, medlem da prosjektet ble besluttet :-( )
Back to Top
bengtka View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 januar 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 108
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote bengtka Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 april 2006 at 14:58

Er dette bare "ville rykter", eller er det noe hold i det???

Hvor kommer dette fra???

Hvorfor er ikke dette nå "beryktede" brevet fra styret til Brimalm offentligjort for medlemene her på forumet???

Har ikke fått noe i posten ennå........

Back to Top
Wickerman View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1211
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Wickerman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 april 2006 at 15:17
Det er snakk om et tap på 75.000kr
A matter of life and death
Back to Top
KjellAn View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1010
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KjellAn Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 april 2006 at 15:45
Dette må da være hyggelige nyheter for cleve ...

Kanskje det er flere som burde foreslås ekskludert ...
Back to Top
Dan Rasmussen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 1123
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dan Rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 april 2006 at 18:07

Originally posted by KjellAn KjellAn wrote:

Dette må da være hyggelige nyheter for cleve ...

Kanskje det er flere som burde foreslås ekskludert ...

Hei

Han ved mere end styret bryder sig om.

Hilsen

Dan

En dansker som ofte befinder sig i Norge :-)

Medlem af Fremo, MJF, NJK og www.nmjk.dk

Back to Top
Henning L View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1112
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Henning L Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 april 2006 at 18:27
Hmmmm... denne diskusjonen bør faktisk foregå inne på medlemsforumet... den har ikke noe her ute å gjøre! At ikkemedlemmer er interessert i mulige, saftige, interne detaljer får vel være så sin sak, det er uansett ingen grunn til å diskutere det her ute.

Er man ikke medlem spiller det uansett ingen rolle.
Back to Top
Dan Rasmussen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 1123
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dan Rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 april 2006 at 18:35

hei

Der er vel åbnet for salg til ikke medlemmer, men de skal måske ikke vide noget om det måske kommende tilbud?

Hilsen

Dan



Edited by Dan Rasmussen - 15 april 2006 at 18:36
En dansker som ofte befinder sig i Norge :-)

Medlem af Fremo, MJF, NJK og www.nmjk.dk

Back to Top
KjellAn View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1010
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KjellAn Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 april 2006 at 18:40
De som styrer MJF gjør tydligvis alt de kan for at foreningen skal gå "ad undas"
Og Henning L roper ulv med én gang noen utenfor den hellige klanen påpeker keiserens nye klær.

Nei, se å få denne tråden innenfor gjerdet slik at ikke mulige framtidige medlemmer får se hva de gir medlemskontingenten sin til.

mvh KjellAn
(Et ex-medlem som hadde håpet at det var mulig å bli medlem i et åpent og informativt MJF - igjen ...?)
Back to Top
Henning L View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1112
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Henning L Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 april 2006 at 18:53
Kjell!

For meg er det selvsagt at man tar skittentøyvasken innenfor husets vegger, og ikke plager andre med den. Det er du åpenbart ikke enig i.

Det fins en hel del å si i denne saken, og mye av det er om styret i MJF.

Det kan også være på sin plass å si en del om de som melder seg ut i protest, og dermed setter seg utenfor, mens de venter på at foreningen skal endres slik at den blir slik man ønsker seg den ... Og som i tillegg forlanger innsyn og informasjon om indre anliggender... Men jeg gidder ikke si noe særlig, bare antyder at man kanskje er litt på ville veger?


Back to Top
Henning L View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1112
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Henning L Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 april 2006 at 18:59
Originally posted by Dan Rasmussen Dan Rasmussen wrote:

hei

Der er vel åbnet for salg til ikke medlemmer, men de skal måske ikke vide noget om det måske kommende tilbud?



Det er vel sånn at før noe er bestemt så er det ikke en realitet? Det fins ikke noe tilbud. Det fins ikke noen rabatt. Kun GF kan bestemme dette. Etter GF om to uker vet vi hva GF bestemmer. Før den tid bør folk holde seg "innenfor gjerdet" i denne saken.

Diskreditering av MJF tjener ingen, kritikk av styret og beslutninger bør skje overfor de det gjelder. Ønsker man at det skal gå bra for MJF, bør man ikke slenge dritt om foreningen utad. Man kan likevel være hamrende uenig med styret og voldsomt kritisk til deres disposisjoner -
Back to Top
Terje Storjord View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 344
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Terje Storjord Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 april 2006 at 20:00
Henning, jeg ser at jeg fortsatt har tilgang til medlemsforumet. Så jeg har benyttet muligheten til å lese litt og fått svar på spørsmålene mine.

Jeg skjønner ikke at dere i nettgruppa og styret tør å la være å informere helt åpent om denne saken, i og utenfor foreningen. Mistenksomhet og spekulasjoner følger naturlig og automatisk i slike saker, å forsøke holde "skittentøyvasken" internt er i seg selv med på å forsterke et negativt omdømme.

Kan dere slette meg fra det interne forumet?

Mvh Terje S
H0 S/N/US Ep.III DCC MBV-Små Tog
Bilder/video Ofotbanen: www.arctictrains.com
Back to Top
PR View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 04 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 372
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote PR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 april 2006 at 20:01
Henning har helt rett.
Mange som uttaler seg om saken, tenker ikke på at det opp til GF å avgjøre hva som skal skje.
Har du meldt deg ut av MJF i protest, har du meldt deg ut av diskusjonen.

PR
Back to Top
kness View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 719
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kness Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 april 2006 at 20:15

Originally posted by PR PR wrote:

Henning har helt rett.
Mange som uttaler seg om saken, tenker ikke på at det opp til GF å avgjøre hva som skal skje.
Har du meldt deg ut av MJF i protest, har du meldt deg ut av diskusjonen.

PR

Men det er jo ingen diskusjon - for ingen involverte vil jo svare???

Kjetil

Back to Top
KjellAn View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1010
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KjellAn Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 april 2006 at 21:09
Neida Kjetil - dette er ingen diskusjon - bare noen refleksjoner fra noen utenfor MJF over hvordan MJF virker utad ...

Jeg hadde jo også håpet at MJF skulle greie å ordne sitt salg av jubileumsmodellen uten å tape store penger på hele saken. Det er jo ennå håp - eller ...

Diskusjonen før jul hvor deler av styret hamret løs på cleve for hans iver etter å få alle fakta på bordet synes jeg ikke levner foreningen særlig ære. Det viktigste da var jo å få fjernet den som påpekte "keiserens nye klær".

Tilslutt en kommentar til Henning L:
Når informasjonen likevel "lekker ut" om hva som skjer innad i foreningen, så behøver ikke det bety at man som tidligere medlem ikke har lov å ytre seg.

Jeg har gjerne lyst å være medlem i MJF igjen (engang i framtiden). Bare underholdningsverdien i de lukkede forumene ville jo være verdt kontingenten ...
Back to Top
kness View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 719
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kness Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 april 2006 at 22:27

Originally posted by KjellAn KjellAn wrote:



Diskusjonen før jul hvor deler av styret hamret løs på cleve for hans iver etter å få alle fakta på bordet synes jeg ikke levner foreningen særlig ære. Det viktigste da var jo å få fjernet den som påpekte "keiserens nye klær".

Jeg har gjerne lyst å være medlem i MJF igjen (engang i framtiden). Bare underholdningsverdien i de lukkede forumene ville jo være verdt kontingenten ...

Nei, foreningen levnes ikke mye ære av mange av de som sitter utenfor. Det skal være sikkert og visst. Bare tiden vil vise om dette kan endres. Jeg vet ikke helt om underholdningsverdien er så veldig stor på "innsiden" heller. Man blir vel mer oppgitt over tingenes tilstand. For de av oss som har fått innkallingen til GF i posten, viser den at årets GF derimot antakelig kommer til å bli usedvanlig underholdende. Bare den er nesten verdt penga....

Hilsen  Kjetil

Back to Top
Henning L View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1112
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Henning L Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 april 2006 at 22:28
Originally posted by Terje Storjord Terje Storjord wrote:


Jeg skjønner ikke at dere i nettgruppa og styret tør å la være å informere helt åpent om denne saken, i og utenfor foreningen. Mistenksomhet og spekulasjoner følger naturlig og automatisk i slike saker, å forsøke holde "skittentøyvasken" internt er i seg selv med på å forsterke et negativt omdømme.


Hold meg utenfor informasjonproblematikken. Hadde det vært opptil meg hadde informasjonsbildet vært helt annerledes for lenge siden.

Men akk, alt jeg driver med, er å prøve å få til noe på nettsidene. Frivillig arbeid - for å prøve å få til noe. I motsetning til en del andre har jeg valgt å prøve å bidra der jeg kan, ut fra at jeg mener at vi er bedre tjent med å holde mj-miljøet samlet. Men sannelig om jeg veit...

Jeg har ikke noe med denne ulykkelige saken eller inforen rundt den å gjøre. Jeg bare mener at foreningssaker skal diskuteres internt. Spekulanter kan piske opp stemningen og snakke om verdien av å informere åpent om alt mulig. Likevel er dette saker som bare vedkommer medlemmer.

Terje, du har meldt deg ut av diskusjonen, så hold deg på utsiden, da, og ikke krev innsyn i saker du ikke har noe med. Dette vedrører ikke deg en døyt, uansett hvor nyskjerrig du er! Sorry, men sånn er det.

Back to Top
Henning L View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1112
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Henning L Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 april 2006 at 22:30
Originally posted by KjellAn KjellAn wrote:


Tilslutt en kommentar til Henning L:
Når informasjonen likevel "lekker ut" om hva som skjer innad i foreningen, så behøver ikke det bety at man som tidligere medlem ikke har lov å ytre seg.


Du kan da ytre deg så mye du vil, som tidligere medlemm eller hva som helst. De som vet noe, som er medlem og har innsyn, bør derimot velge sine ord med omhu.
Back to Top
KjellAn View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1010
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KjellAn Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 april 2006 at 23:08
Slik jeg har oppfattet saken har nok Brimalm gode kort på
hånden vedrørende å påføre MJF et tap på 75000 kroner.
Det er sørgelig - men sant.

Angående medlemsskap i MJF - så sitter jeg på gjerdet ennå.
Jeg har vel allerede sett at en innbetaling av kontingenten nå
rett før GF gir relativt rask valuta for pengene i form av
underholdningen som GF"en representerer. Spørsmålet som
likevel dukker opp er følgende:
Vil kontingenten for medlemsskap i MJF måtte justeres opp
de neste årene for å tåle tapet på 75000 kroner.
Da blir det jo ikke særlig moro å melde seg inn igjen - eller hva ...
Back to Top
midnight View Drop Down
Administratorgruppen
Administratorgruppen
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1145
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote midnight Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 april 2006 at 23:13

Originally posted by Henning L Henning L wrote:

Det kan også være på sin plass å si en del om de som melder seg ut i protest, og dermed setter seg utenfor, mens de venter på at foreningen skal endres slik at den blir slik man ønsker seg den ... Og som i tillegg forlanger innsyn og informasjon om indre anliggender...

Flott Henning!

Morten W

H0 USA - Conrail, CSX & NS i Appalachia 1990+
O USA - Lehigh Valley ca 1975
Inspirasjon: Chubb, McClelland, T Koester, www.ldsig.org & www.opsig.org
Besøk www.onorway.com
Back to Top
Terje Storjord View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 344
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Terje Storjord Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 april 2006 at 15:23
Originally posted by midnight midnight wrote:

Originally posted by Henning L Henning L wrote:

Det kan også være på sin plass å si en del om de som melder seg ut i protest, og dermed setter seg utenfor, mens de venter på at foreningen skal endres slik at den blir slik man ønsker seg den ... Og som i tillegg forlanger innsyn og informasjon om indre anliggender...

Flott Henning!



En av årsakene til at jeg  ikke fornyet medlemskapet, er MJF-klikkens tradisjon med å ta mannen, ikke ballen, når noen stiller ubehagelige spørsmål. Flott?
Mvh Terje S
H0 S/N/US Ep.III DCC MBV-Små Tog
Bilder/video Ofotbanen: www.arctictrains.com
Back to Top
midnight View Drop Down
Administratorgruppen
Administratorgruppen
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1145
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote midnight Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 april 2006 at 15:29

Originally posted by Terje Storjord Terje Storjord wrote:

En av årsakene til at jeg  ikke fornyet medlemskapet, er MJF-klikkens tradisjon med å ta mannen, ikke ballen, når noen stiller ubehagelige spørsmål. Flott?

HÆ???



Edited by midnight - 17 april 2006 at 17:26
Morten W

H0 USA - Conrail, CSX & NS i Appalachia 1990+
O USA - Lehigh Valley ca 1975
Inspirasjon: Chubb, McClelland, T Koester, www.ldsig.org & www.opsig.org
Besøk www.onorway.com
Back to Top
Terje Storjord View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 344
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Terje Storjord Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 april 2006 at 16:20
Hei Morten

Jeg begynte tråden med enkelt å stille tre direkte spørsmål om rykter jeg hadde hørt om jubileumsmodellen, og om det var noen som visste noe mer. Men raskt ble tråden snudd til en diskusjon om min rett til å kreve innsyn og om min "nysgjerrighet". Jeg har altså ikke krevd noe som helst, jeg har selvsagt ikke rett til innsyn, jeg har kun stilt et par spørsmål om status på saken som gjorde at jeg meldte meg ut, det vil jeg gjerne få lov til uten å bli tillagt andre motiver.

Å ta mannen i stedet for ballen har dessverre vært ganske vanlig i diskusjoner der MJF måtte være tema. Så jeg opplevde en kjent reprise.

Jeg diskuterer gjerne informasjon og medlemskap, men i egne tråder og i et annet klima enn nå like før en vanskelig generalforsamling. For min del vil jeg gjerne avslutte denne tråden.




Mvh Terje S
H0 S/N/US Ep.III DCC MBV-Små Tog
Bilder/video Ofotbanen: www.arctictrains.com
Back to Top
ØyvindS View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 03 november 2004
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 46
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ØyvindS Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 april 2006 at 22:45

Originally posted by KjellAn KjellAn wrote:

...

Vil kontingenten for medlemsskap i MJF måtte justeres opp
de neste årene for å tåle tapet på 75000 kroner.
Da blir det jo ikke særlig moro å melde seg inn igjen - eller hva ...

Kjell, jeg tror ikke du behøver å være redd for det. Foreningen har mange hundre tusen kroner "på bok".

mvh Øyvind Strøm
Back to Top
KjellAn View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1010
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KjellAn Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 april 2006 at 23:08
Jeg er fortsatt i tvil om MJF er noe for meg ...

Styret i MJF har i løpet av de årene jeg var medlem
vist dårlige evner til å takle behovet for god og riktig informasjon.
Noe ble bedre etter gjentatte krav fra medlemmene - og Roger
skal skal ha ros for det som kom ut etterhvert.

Det som likevel bekymer meg er at enkelte medlemmer her følger opp
den dårlige tradisjonen til de tidligere styrene - nemlig:
Hold kjeft hvis du vet om noe som kan skade foreningen.
Og kritisér gjerne mannen som ber om mer saklig informasjon.

ØyvindS skriver:
"Foreningen har mange hundre tusen kroner "på bok".

Det er sikkert greit at foreningen har råd til å tape litt.
Det bekymrer meg derfor ikke om kontingenten blir justert for
reelle kostnader vedrørende medlemsskapet.

Så burde man da kanskje kreve en tidligere formann
og et tidligere styre for å ha rotet bort 75000 kroner.
Først dersom de ansvarlige blir gjort økonomisk ansvarlig
- blir det aktuelt for meg å melde meg inn igjen i MJF.
Back to Top
roauk View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 august 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 119
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote roauk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 april 2006 at 07:55
Nå var det hvertfall ikke noe forslag i innkallingen til GF om å øke medlemskontingenten, så frem kontingenten for 2008 skulle vi være sikret.
mvh

Ronny



"Du zztore verden, zzzå liten den har blitt!"
Back to Top
Henning L View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1112
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Henning L Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 april 2006 at 08:50
Hallo!

Jeg vil gjerne få presisere at jeg ikke mener at man skal holde kjeft hvis man vet noe. Men jeg mener at interne MJF-spørsmål skal diskuteres på "lukket avdeling" . Det er derfor den er der.

Ikkemedlemmer kan diskutere så mye de vil hvor som helst, men medlemmer bør la være å engasjere seg for mye i de debattene. Jeg synes det er et godt prinsipp at man ikke går offentlig ut med interne ting. Man bør ikke gå ut med info som kan skade foreningen, utenfor foreningen. Men den bør absolutt fram så fort som overhodet mulig overfor medlemmene, uansett.

At Terje er nyskjerrig er jo greit. Jeg reagerer imidlertid på at noen mener det er ok å skulle legge ut foreningsintern info.
Back to Top
Christian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 09 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 255
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Christian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 april 2006 at 09:17

Midt i alt dette vil jeg hylle de som står på gratis for MJ foreningen.

Jeg er fersk i dette og kjenner ikke detaljer rundt dette i det hele tatt, men en takk er på sin plass for de som står på for foreningen. Syntes nå jeg.

Tut, tut.
Back to Top
einjen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 17 september 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1335
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote einjen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 april 2006 at 09:55
Originally posted by Christian Christian wrote:

Midt i alt dette vil jeg hylle de som står på gratis for MJ foreningen.



Der er jeg også enig.
--

Einar Næss Jensen

Words of wisdom are easily spoken, but they are cheap talk

http://einarblog.homemade.no/einarblog
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,078 seconds.