MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Reklame på forumet
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Reklame på forumet

 Post Reply Post Reply
Author
ØyvindS View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 03 november 2004
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 46
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ØyvindS Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Reklame på forumet
    Posted: 23 mars 2006 at 01:46

Jeg undrer meg over at det dukker opp reklame for salg av gitarer, eller dating-tjenester på MJF"s forum. Reklamene kan sees når man går inn på en tråd, helt nederst. Er det bevisst, eller bare en tabbe?



Edited by ØyvindS - 23 mars 2006 at 01:46
mvh Øyvind Strøm
Back to Top
Henning L View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1112
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Henning L Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 mars 2006 at 07:57
Annonser, så sannelig!
Ukjent for meg hva dette er. Undersøker.

mvh
Henning L
webgnom MJF
Back to Top
Wickerman View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1211
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Wickerman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 mars 2006 at 15:16

Ligger en fra japanfoto i denne tråden... 50 bilder gratis står det i  annonsen

A matter of life and death
Back to Top
midnight View Drop Down
Administratorgruppen
Administratorgruppen
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1145
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote midnight Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 mars 2006 at 16:58
Dette er da bare helt uskyldige Google Adsense annonser som gir GODE inntekter... ...forhåpentligvis til MJF...
Morten W

H0 USA - Conrail, CSX & NS i Appalachia 1990+
O USA - Lehigh Valley ca 1975
Inspirasjon: Chubb, McClelland, T Koester, www.ldsig.org & www.opsig.org
Besøk www.onorway.com
Back to Top
greffern View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 172
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote greffern Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 mars 2006 at 17:19
Unner vi dem disse pengene??? Jeg lurer litt på dette... Tenk litt etter, hva tror dere dette forumet koster å drifte? Hva er alternativet??? Jeg synes den var relativt anonym den der...
Små irriterende bokstaver betyr bare en ting:
MVH
Jon Oskar Grefsrud
[http://www.norskmjforum.no/video/data/jog-logo.jpg">
Back to Top
kness View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 719
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kness Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 mars 2006 at 17:26

Hva får egentlig MJF igjen for dette? Jeg vil anta at antallet brukere som klikker seg inn på annonsene avgjør hva MJF tjener på det. Og selv om jeg kanskje tar feil, så tror jeg ikke så mange brukere her ser etter nye gitarer eller er ute etter et stevnemøte på en anonym dating-tjeneste......

Utover det var jo annonsen ganske så anonym, men om det er noe vits i det hele tatt lurer jeg litt på.

Hilsen  Kjetil

Back to Top
Billy View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 04 januar 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 186
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Billy Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 mars 2006 at 17:31

Tviler sterkt på at dette var med vitende vilje lagt inn av MJF.

Men heller kanskje ett lite automatisk "krav" fra Web Wiz Forums for å få lov til å bruke softwaren skulle jeg tro. Eller?

Mvh. Torsja
Back to Top
Heine Pedersen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 503
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Heine Pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 mars 2006 at 17:40
Ser ingen annonser jeg... Men derimot så ser jeg den fortsatt for brede topplogoen overalt her inne. 

Mvh Heine
Back to Top
Henning L View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1112
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Henning L Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 mars 2006 at 20:53
Originally posted by Billy Billy wrote:

Tviler sterkt på at dette var med vitende vilje lagt inn av MJF.

Men heller kanskje ett lite automatisk "krav" fra Web Wiz Forums for å få lov til å bruke softwaren skulle jeg tro. Eller?



Etter å ha lest på siden som lenkes fra annonsen ser det sånn ut, ja - at det er noe som kommer med forumet.
Hmmm!

Back to Top
ØyvindS View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 03 november 2004
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 46
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ØyvindS Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 mars 2006 at 20:53

Annonsene er der fortsatt; skroll helt ned på denne siden. Mulig du har en ad-fjerner, Heine?

MJF har sagt at dette sjekkes opp. Ypperlig. Takk for det, Henning.

Men det er vel symptomatisk at folk så ikke kan vente på et svar, før man flagger egen holdning til det. Hvorfor er det nødvendig å begynne en diskusjon om dette før MJF kommer tilbake med info?

Poenget er vel hverken hvor annonyme/uskyldige annonsene er, eller hvor mye penger de bringer inn og om vi unner MJF det eller ikke.

Det må i hvertfall ligge et bevisst valg bak, om man vil ha annonser på forumet eller ikke. Og er det et bevisst valg, så må/bør noen ha tenkt igjennom hva det betyr i forhold til retningslinjer for MJ-aktørenes begrensning for å annonsere.

Sånn appropos, reklame for dating-tjenester bringer nok ikke mange kroner til MJF, tenk bare på hvordan noen har fyllt stua med toganlegg på hyller, i salongbord, pizzaesker, kommoder etc. "MJ-interessert jente, med sans for mj-rot i stua søkes"

Henning, fint at du vil undersøke.

mvh Øyvind Strøm
Back to Top
Heine Pedersen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 503
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Heine Pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 mars 2006 at 21:15
Originally posted by ØyvindS ØyvindS wrote:

Annonsene er der fortsatt; skroll helt ned på denne siden. Mulig du har en ad-fjerner, Heine?



Jada, jeg har Adblock i Firefox. Ser i oversikten over ting som kan stenges ute på denne siden at det er google-annonser her. De har annonser på det nye svenske forumet også (som har samme forummotor som MJF).

Quote

Sånn appropos, reklame for dating-tjenester bringer nok ikke mange kroner til MJF, tenk bare på hvordan noen har fyllt stua med toganlegg på hyller, i salongbord, pizzaesker, kommoder etc. "MJ-interessert jente, med sans for mj-rot i stua søkes"



Forstår ikke hva du snakker om her...

Mvh Heine
Back to Top
midnight View Drop Down
Administratorgruppen
Administratorgruppen
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1145
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote midnight Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 mars 2006 at 21:24

Saken diskuteres på WWF"s support forum:
http://www.webwizguide.info/bbs/forum_posts.asp?TID=18687

De skal ha 30 pund for å få det bort og det er det nok verdt hvis man fortsatt har tenkt å bruke dette forumet.

Morten W

H0 USA - Conrail, CSX & NS i Appalachia 1990+
O USA - Lehigh Valley ca 1975
Inspirasjon: Chubb, McClelland, T Koester, www.ldsig.org & www.opsig.org
Besøk www.onorway.com
Back to Top
kness View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 719
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kness Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 mars 2006 at 22:31
Originally posted by midnight midnight wrote:

De skal ha 30 pund for å få det bort og det er det nok verdt hvis man fortsatt har tenkt å bruke dette forumet.

Det er det absolutt. 30 pund i den store sammenhengen er jo ingenting. Men når man bruker programmer som i utgangspunktet er gratis (som Webwiz for eksempel), hvilken garanti har man for at det ikke kommer noe nytt som må betales ut i neste versjon? Og neste, og neste.....

Hilsen  Kjetil

Back to Top
ØyvindS View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 03 november 2004
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 46
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ØyvindS Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 mars 2006 at 23:05

Ah, det er han som har laget forum-motoren som, i seneste versjon,  har innført google ads for å finansiere videreutvikling og support. Så det er ikke MJF som får inntektene. Ingen ukjent forretningsmodell; Network54, som Norsk MJ Forum begynte sitt liv på, gjorde det samme.

Vel, så får MJF finne ut om de skal støtte ham som har laget forum-motoren gjennom å la reklamene være her, eller betale de 30 pund det koster å bli kvitt dem.

Eller bytte tilbake til Snitz (som Norsk MJ Forum kjører på); den er nemlig gratis.

mvh Øyvind Strøm
Back to Top
einjen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 17 september 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1335
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote einjen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 mars 2006 at 23:23
Originally posted by kness kness wrote:

Originally posted by midnight midnight wrote:

De skal ha 30 pund for � f� det bort og det er det nok verdt hvis man fortsatt har tenkt � bruke dette forumet.

Det er det absolutt. 30 pund i den store sammenhengen er jo ingenting. Men n�r man bruker programmer som i utgangspunktet er gratis (som Webwiz for eksempel), hvilken garanti har man for at det ikke kommer noe nytt som m� betales ut i neste versjon? Og neste, og neste.....

Hilsen  Kjetil



En god start er å bruke noe som er åpen kildekode. Og en god start for åpen kildekode-programmer (eller webapplikasjoner som forum), er sourceforge.net (men det finnes mye som er åpent som du ikke finner på sourceforge)
Egen erfaring tilsier at å basere seg på "gratis" programvare som ikke også er åpen kildekode (aller helst fri programvare) er en øvelse man fort kan komme til å angre på.
--

Einar Næss Jensen

Words of wisdom are easily spoken, but they are cheap talk

http://einarblog.homemade.no/einarblog
Back to Top
Henning L View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1112
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Henning L Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 mars 2006 at 23:35
Jeg ble "forstyrret" av familiesysler i mine undersøkelser, men ser at andre har avdekket hvordan tingene henger sammen. Flott!
Jeg synes det er på kanten.

Åpen kildekode er tingen, helt klart, hvis man ikke vil betale. Annonser er på den andre siden ok for å holde noe i live - så lenge det er moderate saker.

Men jeg liker det ikke! Man vil se på alternativer, som f.eks å betale seg ut av det. Vi får se. Foreløpig vil annonsene være der. Vi kan sikkert leve med det en stund. Disse annonsene i bunnen er vel noe av det minst påtrengende jeg har sett.

Ellers ber jeg folk om å følge oppfordringen fra Øyvind om ikke å spekulere i vilden sky med en gang noe er på ferde, men ev. bidra med saksopplysninger, slik som noen har gjort her.

mvh
Henning L,
webgnom, MJF
Back to Top
einjen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 17 september 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1335
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote einjen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 mars 2006 at 00:31
Originally posted by einjen einjen wrote:


Egen erfaring tilsier at å basere seg på "gratis" programvare som ikke også er åpen kildekode (aller helst fri programvare) er en øvelse man fort kan komme til å angre på.



Når det er sagt, så er det ikke dermed sikkert at åpen kildekode-programvare er bedre enn komersiell programvare (selv om det ofte kan være slik).

Jeg synes også at i de tilfeller noen ber om at en betaler for bruken om en har nytte av programmet, så skal en gjøre det.
(forøvrig så virker utvikleren av webwiz-forumet som en sympatisk fyr, som fortjener pengene han drar inn på programvaren sin)
--

Einar Næss Jensen

Words of wisdom are easily spoken, but they are cheap talk

http://einarblog.homemade.no/einarblog
Back to Top
ØyvindS View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 03 november 2004
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 46
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ØyvindS Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 mai 2006 at 23:39

Henning, vet du noe mer? Reklamen er der fortsatt. I dag kunne jeg på stillet mitt personlige horoskop.

Men det er kanskje andre ting en reklamer på forumet som har opptatt nettgruppa/styret i det siste?

mvh Øyvind Strøm
Back to Top
Henning L View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1112
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Henning L Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 mai 2006 at 11:54
Originally posted by ØyvindS ØyvindS wrote:

Henning, vet du noe mer? Reklamen er der fortsatt. I dag kunne jeg på stillet mitt personlige horoskop.

Men det er kanskje andre ting en reklamer på forumet som har opptatt nettgruppa/styret i det siste?



Jadetvardetderja... hva sier horoskopet?

Vi i nettgruppen har undersøkt sakene.
Det fins planer om å foreslå å på rel. kort sikt kjøpe oss ut av reklamene, men de er så små og usynlige at jeg for min del hadde glemt hele greia! Og siden de er så godt gjemt, gjør det vel ikke så mye at de står der en stund til...

Styret er nok opptatt med sitt... likevel skal de få et notat om saken så de kan ta det opp på et styremøte. Vi nettgruppen derimot, er på behagelig avstand til oppstandelser og generell angst, så vi har ikke noen direkte unnskyldning for ikke å få ut finger"n...

Det skjer nok noe om ikke så lenge, i løpet av sommeren håper jeg vi skal være kvitt dem. Håper det ikke plager noen for mye at de er der...
Back to Top
ØyvindS View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 03 november 2004
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 46
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ØyvindS Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 mai 2006 at 15:26

Originally posted by Henning L Henning L wrote:

... så vi har ikke noen direkte unnskyldning for ikke å få ut finger"n...

Det skjer nok noe om ikke så lenge, i løpet av sommeren håper jeg vi skal være kvitt dem. Håper det ikke plager noen for mye at de er der...

Fingrene?

Nuvel, takk for svar.

mvh Øyvind Strøm
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,047 seconds.