MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Messa på Kråkstad ..
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Messa på Kråkstad ..

 Post Reply Post Reply
Author
b e pedersen View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1081
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote b e pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Messa på Kråkstad ..
    Posted: 16 mars 2006 at 22:13
.., jeg kan ikke se det er nevnt noen åpningstid(er)?
Bjørn Egil
Back to Top
Christian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 09 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 255
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Christian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 mars 2006 at 10:41

11-17 begge dager. Tidene lå ekstrem godt skjult.

Siden det knapt ståt noe på sidene. Vet noen hva programmet er?



Edited by Christian - 17 mars 2006 at 10:44
Tut, tut.
Back to Top
Morten M View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 274
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Morten M Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 mars 2006 at 11:08

Hvertfall bruktsalgsbord "i bøtter og spann"

Sees imorgen!

 

MF(orventningsfull)H

Morten

Back to Top
Christian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 09 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 255
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Christian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 mars 2006 at 21:10
Må si jeg likte messa! Ikke for stor, ikke for liten. Mye hyggelige folk. Må si jeg ble mektig imponert over Styrkar Bråtens anlegg. Carlstad annlegget. Mange flotte selvbygde byggninger. Håper dette arangeres igjen!
Tut, tut.
Back to Top
roauk View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 august 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 119
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote roauk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 mars 2006 at 22:27

Var ikke like imponert, men det som er positivt er at man starter opp igjen på Kråkstad. Potensialet er veldig stort, men jeg er ikke videre glad i å betale inngang for å se på brukthandel.

Men jeg dukker nok opp neste gang også, med håp om at det vil bli flere utstillinger, og gjerne like mye salg.

 

PS! Vaflene var gode :-)

mvh

Ronny



"Du zztore verden, zzzå liten den har blitt!"
Back to Top
Christian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 09 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 255
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Christian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 mars 2006 at 22:42

Imponert ble ikke jeg heller, men jeg likte den. Håper det blir arrangert igjen for å spre hobbyen og interessen.

 

 

Tut, tut.
Back to Top
carlf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 692
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote carlf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 mars 2006 at 21:32
Enig i at det burde være flere anlegg... det ble litt mye av de landsskaps greiene, og noen som stilte ut noe vettugt ble dyttet inn i de små rommene på siden (Styrkar bråtens moduler og Per Salicath hundre og noe tankvogner bla.)

Men det blir forhåpentligvis bedre til neste år...
Hilsen Carl-Frederic

(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)
Back to Top
carlf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 692
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote carlf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 mars 2006 at 21:42
Glemte å si det:
De aller fleste av utstillerne pakket sammen lenge før stengetid søndag! Det begynte å bli litt tynt med besøkende så man trodde det ikke kom flere, men rundt halv fem kom det en barnefamilie som var noe skuffet... Jeg synes det er svært dårlig å dra før messa stenger. Det er ikke bra for rekrutering til hobbyen!
It ain"t over "till the fat lady sings!

Skjærp dere!!!!!!!!!!!!!
Hilsen Carl-Frederic

(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)
Back to Top
Wickerman View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1211
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Wickerman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 mars 2006 at 22:20
Det er vell heller det at det ikke kom så mange som de(utstillernene) hadde ventet. Var vell noe som 300 der i løpet av 2 dager
A matter of life and death
Back to Top
Morten M View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 274
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Morten M Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 mars 2006 at 08:55

Carlf:

Enig. Er man med på leken, får man tåle steken. Klart det var overraskende få som vant veien; men som jeg spøkefullt sa lørdag kveld: "Det var ikke mange der; men de handlet bra - alle tre".

Det viktigste er vel ikke om det kommer 300 eller 3.000.  Når vi først stiller, er vi der for å gjøre en "jobb", enten vi steker vafler, stiller ut anlegg, selger "ræl" eller annet. Det var ordentlig fint å kunne prate med alle som kom slengende, følte faktisk at jeg ved et par anledninger kunne bidra med gode (!) råd til noen som snuste på hobbyen.  Det var jevnt sig og stort fler enn én klarer (heller ) ikke jeg å prate med på en gang. Trivelig stemning og for egen del var jeg godt fornøyd med tross alt å bli kvitt en del "gammalt ræl" .

Helt klart trasig å se noen pakke sammen flere timer før det var slutt. Det var sig helt til slutt.  Som et lite apropos: Det å kunne rydde sammen ved arrangementets slutt, bære ut til bilen - og _så_ kunne gå i kafeteriaen og finne seg en pølse og få en hyggelig kommentar på kjøpet av fremdeles sprudlende betjening, det rundet dagen av på en flott måte for meg.  Jeg humret mye av veien hjem.

Klart det kunne vært fler besøkende, bedre bekjentgjort (bl.a. med annonsen som ikke kom med i lokalavisen, av ukjente grunner) og at det på lørdag kunne vært skiltet bedre til underetasjen, hvor kafé og bruktsalg foregikk (lurer faktisk på om det var for dårlig skiltet, selv for deg LarsB!?! Så ikke ditt blide åsyn der.) Men helgen ble trivelig, den - koppen var halvfull, definitivt ikke halvtom!

MVH

Morten

 

Back to Top
Christian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 09 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 255
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Christian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 mars 2006 at 16:08
Mediedekningen kunne vært bedre. Jeg fant det ut igjennom en tilfeldighet her inne. Sendte mail til lokalvisen og tv Follo, jo mer jo bedre tenkte nå jeg. Har ikke sett noe på tv Follo, men ØB hadde jo en reportasje.
Tut, tut.
Back to Top
Wickerman View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1211
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Wickerman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 mars 2006 at 01:17

Jeg var der jeg Morten, men fikk beskjed om at det var noe i kjelleren også(kunne gått ha stått en skilt eller 2 om det) Men da var det så seint på dagen at de ene som var der holdt på å pakke og ta kvelden.

Så da vill jeg ikke gå inn. Var en kar der når jeg tittet inn i døren.



Edited by Wickerman - 27 mars 2006 at 01:18
A matter of life and death
Back to Top
b e pedersen View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1081
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote b e pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 mars 2006 at 09:18

Kaffe og vaffel, Lars

Etter en times tid må en finne vegen til vaffelpressa, og siden serveringsstedet var plassert like så strategisk som melkekjøler"n på super"n, da oppdages det meste ...

Bjørn Egil
Back to Top
Wickerman View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1211
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Wickerman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 mars 2006 at 13:59
joda oppdaget det til slutt, bare slitt seint
A matter of life and death
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.