MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Nytt revolusjonerende digital system
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Nytt revolusjonerende digital system

 Post Reply Post Reply
Author
KnuT View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 364
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KnuT Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Nytt revolusjonerende digital system
    Posted: 03 mars 2006 at 23:22
Et nytt revolusjonerende digital system kommer snart på markedet!
Ser ut til at det er kompatibelt med det meste, har mulighet for lyd og en uslåelig pris!

Systemet stod omtalt i siste nummer av ModelRailroader. Sjekk ut demo.

mvh KnuT



Back to Top
Steen View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 60
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Steen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 mars 2006 at 08:18

Kjempe bra - det må man bare eie

- Jeg ser ikke hvor man bestiller et slik system, vil du være snill å holde oss oppdatert (jeg regner med at det klarer de før lanseringen 1. april)

 

Steen Lorenzen
Modelltog AC skandinavia H0
http://www.modelltog.com
Back to Top
Morten M View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 274
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Morten M Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 mars 2006 at 08:51

Jeg har snust litt rundt i USA og fant 5 programpakker i beta-versjon på eBay.  Tenkte å beholde 1 eller 2 selv (tenkte jeg skulle skifte ut Intellibox"en); men hvis noen er interessert, kan de får overta de andre.  selges for kr 499,- pr stk inkl forsendelse.  Levéring om ca 4 uker.  Såvidt jeg skjønner, skal det være et veldig intuitivt brukergrensesnitt, så også vi som ikke er så skarpe innen digitalverdenen skal kunne ta dette i bruk.

 

MS(pent)H

 

Morten

Back to Top
ØyvindS View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 03 november 2004
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 46
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ØyvindS Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 mars 2006 at 10:32

Spennende, til og med enklere enn Analogt.

Stor fordel at man totalt slipper kabling.

mvh Øyvind Strøm
Back to Top
Morten M View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 274
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Morten M Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 mars 2006 at 10:51

Da er mine programpakker allerede utsolgt, så det gjenstår bare å høste brukererfaringer i neste måned.

 

MVH

 

Morten



Edited by Morten M - 04 mars 2006 at 10:51
Back to Top
greffern View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 172
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote greffern Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 mars 2006 at 15:02
Jesss, klubbkjøring...... Helt supert, funker hver gang, uten oppkobling og ufølsomt for møkkete spor. Jesss.......................


øhhhh, glemte tunnellene. DobbeltÆSJ.
Små irriterende bokstaver betyr bare en ting:
MVH
Jon Oskar Grefsrud
[http://www.norskmjforum.no/video/data/jog-logo.jpg">
Back to Top
KnuT View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 364
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KnuT Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 mars 2006 at 17:04
Originally posted by greffern greffern wrote:

øhhhh, glemte tunnellene. DobbeltÆSJ.


Trives nok bedre i öpna landskap, ja.
Skåne eller prærien....

Eller man kan bruke Aukrustmedoden (riktignok en universell barberingsmaskin - alle ansikter ble like etter første omgang),
eller en annen løsning som ofte brukes i statene for å få plass til dobbeltstack containertog:
daylighting av tunneller.
Kanskje litt upraktisk med Oslofjordtunnelen?

KnuT
Back to Top
Rune_N View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 23 august 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 58
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Rune_N Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 mars 2006 at 21:47

Hehe, jeg må si aprilspøkene til Model Railroader blir bare bedre og bedre. I fjord var det vel undergrunns-modell tog, og i år er aprilspøken et nytt DCC system som fungerer like godt på trekkopp-tog som batteridrevne hage tog.
Aprilspøken står på side 9 i April utgaven av MR.(SLF control industries 5DCC)
Ble nesten lurt helt til jeg så at produsenten anbefalte å fjerne drev fra loket for optimal ytelse.

Back to Top
Morten M View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 274
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Morten M Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 mars 2006 at 21:58

Er jeg virkelig blitt lurt av den slasken på eBay i USA?

MU(ndrende)H

Morten

Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.