MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Planene er klare - er du?
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Planene er klare - er du?

 Post Reply Post Reply
Author
halvors View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 787
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote halvors Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Planene er klare - er du?
    Posted: 03 mars 2006 at 13:50

En oversikt over modulplaner og kjøreplaner for Arendalstreffet er lagt ut på www.amjk.no. Det kan selvsagt bli mindre endringer, men i store trekk er det dette anlegget vi skal kjøre på om to uker.

Kommer du? Påmeldingsfrist for deltakere er denne helgen.

Hilsen Halvor og resten av AMJK

Back to Top
Ørjan View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 06 november 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 818
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Ørjan Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 mars 2006 at 16:27

La meg se....

Status: Modul påmeldt og påtegnet. Rullende matriell påmeldt og tar med uansett. Fått bekreftelse på overnatting. Modul så og si ferdig til treffet, TB Koppel under bygging for harde livet. Sovemadrass funnet frem.

Ja, Eg tror eg skal til Arendal....

Mvh
Ørjan Utne
Kor går toget idag??
Back to Top
Mr Bridger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1185
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mr Bridger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 mars 2006 at 12:36

Hmm... Holder på med Grimstadmodulen min. Jobber med vanntårnet på Nelaug for å få det ferdig og skal i tillegg bygge en svingmodul på to uker...

Gleder meg

Tore Hjellset, Tønsberg

Grimstadbanen    

Back to Top
SveinR View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1215
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote SveinR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 mars 2006 at 14:38

Litt offtopic. Men er det ikke et vanntårn borti der, som er likt det som står på Flikkeid??

Ellers så har jeg meldt meg på treffet , og gleder meg til mitt første Fremo-treff.

 



Edited by SveinR - 04 mars 2006 at 14:40
Mvh

-SveinR



Det finnes en skiftetraktor til alt

Back to Top
halvors View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 787
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote halvors Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 mars 2006 at 14:55

Quote Litt offtopic. Men er det ikke et vanntårn borti der, som er likt det som står på Flikkeid??

Det er helt riktig Svein, på Rise står et som er helt likt. Vi kommer nok til å snakke med deg om det  når vi treffes.

Og ja, apropos få ferdig før treffet: Jeg skal få Gaukaas driftsklar, og kanskje bygge en liten modul ellerr to i den sammenheng. Og så må jeg få klargjort alle kjøreplaner og dokumentasjon som skal brukes...

Hilsen Halvor

Back to Top
jevistad View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 1286
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jevistad Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 mars 2006 at 22:38

Sporsperra er på plass på Ledningsavdelingens sidespor på Ganddal.

Mekanikken fungerer, så nå gjenstår det å koble opp forriglingen mot "sikringsanlegget"

Dessuten må KL skiftes ut på Potteriet etter helikopterstyrten på Voll i høst.

Edit: Lagt inn bilde



Edited by jevistad - 22 mars 2006 at 21:55
Back to Top
Oar"n View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 09 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 188
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Oar Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 mars 2006 at 23:32
I kjelleren hos meg er det innlodding av kortslutningssikring i de fleste veksler på Sørenden oppstilling som foregår. Og Øystein K. har gjordt det samme på Neslandsvatn. (Vi har gjordt et bra innhogg i Biltemas beholdning av 20W billyspærer)

Og Tremetsrud får trekkstang til lastesporets veksel. Dog ikke med lodd, sperre annet småsnacs. Sorry, Jon Einar!

Hilsen

Roar Børte
Back to Top
TomL View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 505
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TomL Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 mars 2006 at 09:39

Hei !

Ja, dere er heldige som kan bruke helgen til mj   Jeg er pt "Eiendomsmeglersjefspireassistent"  og fyller helgene ellers med å fylle ut skjemaer til Ligningskontor, Tingrett, banker, Kemner... Sånn er det å arve...og få "lov" av storesøster til å være bobestyrer, flyttesjef, ryddesjef, elektriker...

Men, en dag er jeg tilbake på sporet igjen

MJ-hilsen Tom Lynga

 

Det enkle er ofte det beste...
Back to Top
RuneB View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 05 desember 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 33
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote RuneB Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 mars 2006 at 08:19

Klar og klar... Kassene på Varden fikk sitt første lag med oljemaling i helgen, så nå tror jeg all kryssfineren er borte

Noen her borte i FREMO-vest, hadde krav til KL etc, men tiden har desverre løpt fra meg. Modulen er kjørbar, men all detaljeringsjobben med KL, gjerder, autovern på Rv44, rekkverk på broer, jærsk-trafo etc vil først være synlig på treffet på Kvål (Stavanger) i september.

Back to Top
ØyvindS View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 03 november 2004
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 46
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ØyvindS Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 mars 2006 at 11:41
Rv44? Det høres ut som en vei! Kjører det FCS på den?
mvh Øyvind Strøm
Back to Top
RuneB View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 05 desember 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 33
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote RuneB Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 mars 2006 at 13:12
Nope! Det er bare en kort stubb som krysser modulen, så da havner du fort utfor stupet...
Back to Top
Ørjan View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 06 november 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 818
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Ørjan Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 mars 2006 at 13:15
Hvilket stup? Er da ikke det på Varden? Eller e d nede i Brusand det er et stup??
Mvh
Ørjan Utne
Kor går toget idag??
Back to Top
RuneB View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 05 desember 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 33
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote RuneB Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 mars 2006 at 13:28

Det er nok av biler, busser og trailere som har krasjet akkurat i forbindelse med denne brua på Rv44, men jeg vil ikke ha på meg at noen FCS biler gjør det

Back to Top
SveinR View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1215
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote SveinR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 mars 2006 at 16:43
Når pakker folk sammen og drar fra Arendal??  Ser at spillet er slutt kl 14, men drar folk med en gang da?  Skal bestille billett nå tenkte jeg til hjemturen
Mvh

-SveinR



Det finnes en skiftetraktor til alt

Back to Top
-TUR- View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 278
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote -TUR- Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 mars 2006 at 17:04

Originally posted by SveinR SveinR wrote:

Når pakker folk sammen og drar fra Arendal??  Ser at spillet er slutt kl 14, men drar folk med en gang da?  Skal bestille billett nå tenkte jeg til hjemturen

Like etter "trafikkstans" rundt kl. 14.00 tar man som regel en rask oppsummering. Så pakker folk sammen (og det går i et rasende tempo), så jeg vil anta at de fleste "ferdafolk" er avreist innen halvannen time.

-TUR-

Tore Urvik
Back to Top
Bjørn R Larsen View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 864
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bjørn R Larsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 mars 2006 at 18:12

Nå er det meste pakket klart til avreise i morgen.

Disse ble også "klare", men landskapet er ikke helt ferdig ennå.

Oppdatering av byggeføljetongen fortsetter til neste uke....

Ser frem mot en flott helg i Arendal med hyggelig selskap!

 

Med vennlig hilsen,

Bjørn Runar Larsen

http://bjornrl.wordpress.com
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,047 seconds.