MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - MJFs vårmesse
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

MJFs vårmesse

 Post Reply Post Reply
Author
Nils Gullhav View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 253
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Nils Gullhav Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: MJFs vårmesse
    Posted: 03 mars 2006 at 09:37

MJF trenger hjelp.

 

1-2 April Arrangerer MJF hobbymesse på Dal (Eidsvoll)

I den forbindelse trenger vi noen flere til å få gjennomført messen enn de som har stått for selve planleggingen.

 

Så er det noen som skal dit og har tid til å ta en økt, blir vi veldig glade for det.

Send en PM til meg så tar jeg kontakt videre og gjør endelige avtaler.

 

Hilsen Nils

Back to Top
Nils Gullhav View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 253
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Nils Gullhav Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 mars 2006 at 17:43

134 har lest forespørselen til nå.

Ingen som kan hjelpe

Hvem skal gjøre det da. Andre....

Hilsen Nils

Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 mars 2006 at 20:34

Jeg vet ikke om det betyr noe for interessen Nils, men kanskje det kunne være en ide å fortelle litt om hvilke jobber og oppgaver som egentlig skal dekkes, så kanskje flere ser at det ikke er noen skumle eller vanskelige oppgaver...

Regner med det dreier seg om hjelp til slikt som utplassering av standbord, billettsalg, rydding og evt. parkering?

Egen erfaring fra klubben i Horten er dessverre at særdeles få kommer frem frivillig og melder seg når oppgavene til våre messer skal fordeles, men ganske mange stiller opp og sier ja når de får en personlig henvendelse... Kanskje du skal sortere medlemslisten her slik at du får opp alle MjF medlemmer og sende dem et PM?

Eirik

Back to Top
Christian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 09 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 255
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Christian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 mars 2006 at 21:02
Nå er ikke jeg medlem av noen mj klubb eller kan den helgen , sitter på Lanzarote da. Tanken som slår meg er om ikke man kan kontakte lokale mj klubber for å få de til å stille med f.eks 1 eller 2 personer hver. Mitt inntrykk av mj folket er at de er såpas idealistiske at de sikkert stiller.
Tut, tut.
Back to Top
ØyvindS View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 03 november 2004
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 46
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ØyvindS Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 mars 2006 at 23:40

Nils, du må gjøre som jeg gjorde da jeg satt i messekomitéen. Å spørre i offentlighet virker OVERHODET ikke. "Alle" vil egentlig hjelpe, men man får liksom ikke tatt det iniativet som skal til.

Nei, du må ta medlemsliste i MJF, sortere på postnummer, og skaffe telefonnumre. Så er det bare å ringe rundt. Folk er så villige, bare de blir spurt parsonlig. Jeg fikk tilslag på omtrent halvparten av de jeg ringte til.

mvh Øyvind Strøm
Back to Top
Nils Gullhav View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 253
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Nils Gullhav Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 mars 2006 at 17:22

Seså, da ser det ut som det begynner å flaske seg uten en nitidig ringerunde.

Takk til dere som har svart. Det tar tid å ringe…

 

Kan jeg få 2 mann til, ville det være fint.

 

Jobben består i å Sjekke billetter og holde oppsyn med noen nødutganger så de ikke blir stående åpne. Ingen stor jobb. Og de får MJF sin genser og fri entreJ

 

 

Hilsen Nils

Back to Top
Hans-Ingve View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 28 august 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 47
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Hans-Ingve Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 mars 2006 at 19:52
Det er en mulighet for at jeg kan hjelpe til... men da må jeg få skyss fra Lunner/Hadeland. har ingen mulighet til og komme meg ned på egenhånd.
Back to Top
TerjeB View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 01 desember 2004
Location: Guinea
Status: Offline
Points: 73
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TerjeB Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 mars 2006 at 17:39

MJFs vårmesse.
Utfyllende informasjon kommer senere. Styret oppdaterer så snart mer konkret info foreligger.

**************

Det bør vel ikke bli så mye senere siden messen åpner om 2 dager.



Edited by TerjeB - 30 mars 2006 at 17:41
TerjeB
Back to Top
Wickerman View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1211
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Wickerman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 mars 2006 at 19:32

Når det gjelder utstillere så vet jeg at  Heine stiller med hylleanlegget .Nmj kommer, det gjør også de lune herrer fra Tønsberg.

 

A matter of life and death
Back to Top
Heine Pedersen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 503
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Heine Pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 mars 2006 at 19:40
Originally posted by Wickerman Wickerman wrote:

Når det gjelder utstillere så vet jeg at  Heine stiller med hylleanlegget .Nmj kommer, det gjør også de lune herrer fra Tønsberg.

 



Helt feil... Jeg kommer ikke med noe som helst... Hylleanlegget skal være med på Z-treffet i Oslo. Ikke på Dal.
Back to Top
Wickerman View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1211
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Wickerman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 mars 2006 at 20:40
Sorry jeg blendet de sammen, bra du rettet opp
A matter of life and death
Back to Top
TomL View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 505
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TomL Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 april 2006 at 10:32

Hei !

Nok en messe i MJF"s regi er over. Årets Vårmesse var etter min mening en av de beste på lenge   Stor takk til Messekomiteen !!

Mange utstillere, mange leverandører, og ikke minst mange kjente å prate med.

Stor takk til Styrkar Bråten som hadde med og viste sitt flotte, store  anlegg!  Var vel rundt 25 meter med moduler, i stor skala.

Eneste minus var stive priser på mat og drikke.

MJ-hilsen Tom Lynga

 

Det enkle er ofte det beste...
Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 april 2006 at 17:12

Hei!

Helt enig med Toms karakteristikk av denne gode messen.

Her var det noe for enhver smak, og mange forskjellige anlegg (hvor det også skjedde litt) som viste bredden i Hobby"en vår.

I en tidligere tråd har jeg etterlyst sporplansforslag hvor kontinuerlig drift er mulig, med tanke på å beholde mj-interessen hos den eldste sønnen min. - Han var forøvrig med opp til LETO-hallen, og jeg var ferdig å bese meg på messa (lenge) før han var, noe som resulterte i at vi var der oppe helt til stengetid. Til tross for sine 3 år, viste han allikevell ikke størst interesse for baner med kontinuerlig drift, men baner hvor det foregikk skifting. Favoritten var etter eget utsagn "Jappebanen" (hvor det ikke foregikk annet enn skifting). Så kanskje jeg ikke trenger å konstruere banen med kontinuerlig drift allikevell......

Uansett, takk til arrangører og utstillere som gjorde messen til det den var!

Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 april 2006 at 19:12

Hei!

Og én ting til.....

På alle (andre) mj-messer jeg har vært på hvor det demonstreres anleggsbygging, er det sjelden jeg har sett noen få gjort så mye som jeg registrerte Sør-Østerdalen mj-klubb fikk gjort i den tiden jeg var tilstede på messa. Når jeg kom hadde de kun en plate med rammeverk, og når jeg gikk var det lagt spor, perronger, kablet, og enkelte byggninger var på plass. -Anlegget var også kjørbart på dette tidspunkt. Jeg fikk ikke vært tilstede på messa på søndag så jeg vet ikke hvor langt de kom da, men det vet kanskje noen av dere? Uansett var det godt jobbet og en god demonstrasjon for publikum hvordan ett anlegg blir til.

Håper publikum kjente sin besøkelsestid.

 

Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
Christian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 09 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 255
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Christian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 april 2006 at 21:12
Trist jeg ikke var der, men hadde det varmt i Spania. Håper det er en mulighet for å se noen bilder?
Tut, tut.
Back to Top
Mr Bridger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1185
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mr Bridger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 april 2006 at 00:08
Ved å klikke seg inn på Jappebanen i Rogers innlegg lenger opp kommer man inn på noen ganske interessante danske mj-sider som omhandler den fiktive plassen Fjelland. Mye interessant lesning!
Tore Hjellset, Tønsberg

Grimstadbanen    

Back to Top
Wickerman View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1211
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Wickerman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 april 2006 at 13:58

Jappebruk var bygget slik at det var 4 som betjentet det. 1 lokfører, 1 til å hekte av vogner, samt 2 til hver traverser i enden av dioramaet. Jappebruk har ikke noe forbilde, men er fri fantasi. Men fint var det.

Legogutta var på plass, type 71(flytoget) passerer en 17 maskin med 2 B3.

Et annet anlegg som var fint å se på var Styrkars anlegg i skala 1.

Det er flere som går Heine i næringen og bygger z-skala bord.

 

Og til slutt n-skala anlegget til en av gutta på Kløfta mj klubb.

 

A matter of life and death
Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 april 2006 at 22:59

Hei!

Her er noen av mine bilder fra MJFs vårmesse

Fra Styrkar Braatens modulanlegg i skala 1.

Fra samme stasjonsområde som i bildet over

Flytog og landskap i Lego-klosser.

T-banen gjengitt i Lego.

Fra havneområdet på ett N-skala anlegg.

Sør Østerdalen Mj-klubbs anlegg som ble bygget under messen.

Jappebanens "skifte anlegg", hvor man i tillegg til å skifte vogner også skiftet epoker (1950-80). Anleggets konsept baserer seg mye på britiske (utstillings) anlegg.

 

Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
Heine Pedersen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 503
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Heine Pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 april 2006 at 23:07
Originally posted by Wickerman Wickerman wrote:

Det er flere som går Heine i næringen og bygger z-skala bord.



Kult! Hvem er det som har bygget dette?

Mvh Heine
Back to Top
Wickerman View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1211
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Wickerman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 april 2006 at 14:12

Var herr Gullhav som sto for driften av anlegget, og som nå har gått over til Likestrøm

A matter of life and death
Back to Top
Nils Gullhav View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 253
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Nils Gullhav Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 april 2006 at 18:19
Originally posted by Wickerman Wickerman wrote:

Var herr Gullhav som sto for driften av anlegget, og som nå har gått over til Likestrøm

Beklager Lars, men det er feil.

Det er Vibeke sitt anlegg.

 

Hilsen Nils

Back to Top
Wickerman View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1211
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Wickerman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 april 2006 at 00:34
Bra du sier i fra
A matter of life and death
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,047 seconds.