MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - El.13.
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

El.13.

 Post Reply Post Reply
Author
Ørjan View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 06 november 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 818
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Ørjan Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: El.13.
    Posted: 13 februar 2006 at 14:23

Er det noen her inne som har laget messing speil til El.13? Eller om det er laget andre typer speil til denne modellen?

Mvh
Ørjan Utne
Kor går toget idag??
Back to Top
Wesley View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 90
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Wesley Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 februar 2006 at 14:50

Hei!

Det skal finnes å få kjøpt ferdige speil,-selv har jeg speil både på El 13 og El 14..kjøpt hos NMJ

Mvh John

Back to Top
SveinR View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1215
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote SveinR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 februar 2006 at 16:17
Har NMJ flere igjen av disse??  Har ikke sett de på lenge, så antok at de var tomme. Men de er absolutt et must på en Lima modell
Mvh

-SveinR



Det finnes en skiftetraktor til alt

Back to Top
Wesley View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 90
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Wesley Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 februar 2006 at 16:50

Skal ikke være for skråsikker,-er en stund siden jeg kjøpte de..

Mvh

John

Back to Top
Pelle View Drop Down
Nettgruppen
Nettgruppen
Avatar

Joined: 08 april 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2136
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Pelle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 februar 2006 at 10:33
El 13 har litt spesielle speil på venstre side sett fra førerplass, så de ferdige speilene fra NMJ vil nok ikke fungere i seg selv.

Selv har jeg lagd en del slike. Loddet en messingtråd på en messingplate jeg bøyde i bue. La messingtråden i buen og fyldte innsiden med loddetinn. Dette ser ganske bra ut synes nå jeg. Alternativt kan man kjøpe ferdigstøpte messingspeil hos NMJ og  bruke disse som utgangspunkt.
Kjører hagejernbane i G-skala, N-skala og bygger H0 i messing.
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,078 seconds.