MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Automatisk innlogging?
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Automatisk innlogging?

 Post Reply Post Reply
Author
Espen View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 255
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Espen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Automatisk innlogging?
    Posted: 12 januar 2006 at 17:25
Ser at jeg har haket av automatisk innlogging på forumet, men det skjer omtrent aldri at jeg ikke må logge meg inn igjen, etter at jeg har lukket ned , selv om maskinen ikke blir avskrudd.
Kjører med Mozilla Firefox, men har ikke peiling på om dette har noe å si.
Andre med samme "problem" ?

MVH Espen
Back to Top
Dag Cato View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 873
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dag Cato Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 januar 2006 at 17:33
Kjører Firefox selv og den logger alltid på for meg. Fikk et spørsmål fra den til og begynne med om den skulle huske innlogginga eller noe slikt. Svarte ja på det. Skulle jeg ha brukt en annen maskin i mellomtida trykker jeg bare logginn ogden fikser saken.
MVH

DC



Steinsnes? Hvilken Steinsnes?
Back to Top
Bjørn R Larsen View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 864
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bjørn R Larsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 januar 2006 at 17:42

Originally posted by Espen Espen wrote:


Andre med samme "problem" ?

Ja.

Bruker to forskjellige PC"er, med hhv. IE5.5 og 6.0, og må "alltid" logge meg inn igjen på dette forumet.

Med vennlig hilsen,

Bjørn Runar Larsen

http://bjornrl.wordpress.com
Back to Top
kness View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 719
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kness Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 januar 2006 at 17:52

Logger jeg meg på med hjemme-pc, så husker den meg hele tiden. Men logger jeg meg på med en annen pc (og helt annen ip-adresse) så husker denne meg også hele tiden, men på hjemme-pc"en må jeg derimot logge inn på nytt igjen. Mulig forumet ikke liker samme bruker på to helt forskjellige ip-adresser? I såfall kan jo noen ha problemer om de får tildelt forskjellig ip ofte.

Hilsen  Kjetil

Back to Top
Henning L View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1112
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Henning L Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 januar 2006 at 09:33
Originally posted by kness kness wrote:

Logger jeg meg på med hjemme-pc, så husker den meg hele tiden. Men logger jeg meg på med en annen pc (og helt annen ip-adresse) så husker denne meg også hele tiden, men på hjemme-pc"en må jeg derimot logge inn på nytt igjen. Mulig forumet ikke liker samme bruker på to helt forskjellige ip-adresser?


Er du logget inn fra én maskin og prøver å logge deg inn fra en annen maskin blir du sparket ut fra den første. Du kan altså ikke være logget inn to steder samtidig.

mvh
Henning L
Back to Top
kness View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 719
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kness Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 januar 2006 at 10:03

Takk for info Henning. Jeg trodde først det var innført kverulantsperre på forumet.....

Hilsen  Kjetil

Back to Top
Espen View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 255
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Espen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 januar 2006 at 10:35

OK, da er det sansynligvis der "problemet" ligger. Er nesten daglig inne på forumet fra pcen på jobb.

Takker for info

MVH Espen

Back to Top
Henning L View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1112
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Henning L Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 januar 2006 at 11:02
Originally posted by kness kness wrote:

Jeg trodde først det var innført kverulantsperre på forumet


Tja, noen har vel vært inne på tanken... selv er jeg ikke redd for høylytte rop om "Alarm!!". Klart, man kunne lagt inn et filter; De som bruker bestemte ord og uttrykk for ofte blir sparket ut for en tid. 31B, f.eks... Ser for meg et lite barometer øverst på sida, fra grønt til rødt, slik at brukerne selv kan følge med om de er for ufine for dette noe sarte forumet!

mvh
Henning L
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.