MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Styring av penser m.m
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Styring av penser m.m

 Post Reply Post Reply
Author
Pål View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 17 november 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 0
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Pål Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Styring av penser m.m
    Posted: 25 desember 2005 at 22:54

Romjulen er over oss og jeg sitter her og forsøker bli litt bedre kjent med den lille togbanen jeg har. Det er et Marklin Delta system, og i den forbindelse lurte jeg på om det er noen som kan fortelle meg hvordan jeg skal gå frem for å kunne styre penser, signaler etc?

Ha en fortsatt gledelig jul!

Mvh.

Pål Gisle



Edited by Pål
Back to Top
b e pedersen View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1081
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote b e pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 desember 2005 at 13:54

Selv om Deltasystemet er i prinsippet et digitalsystem, er det nok kun for å styre lok"ene. Med de "store" digitalsystemene derimot, kan du kople penser og signaler inn på "skinnestrømmen" og styre de uten ekstra ledningsføring.

For å styre penser og signaler må du nok i ditt tilfelle kople deg opp med separate bryterpaneler, f.eks. fra Märklin.

Dersom du har anledning til å skaffe deg Märklinkatalogen (som i dag er en bok - en for hver av Märklins skalaer med harde permer), vil du få en del tips der.

Lykke til videre

Bjørn Egil
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,047 seconds.