MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Steinar Jeppestøl er død
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Steinar Jeppestøl er død

 Post Reply Post Reply
Author
Tog View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 11 mars 2013
Status: Offline
Points: 273
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Tog Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Steinar Jeppestøl er død
    Posted: 14 mars 2024 at 15:34
https://medlem.njk.no/forum/forum.php?modul=traad&toppinnlegg=391189&rom=24

En MJ-nestor - Steinar Jeppestøl - er død. Med ham har en av de dyktigste selvbyggerne i landet vårt gått bort. Linken over viser til omtalen fra en annen MJ-hedersmann - i forumet på Norsk Jernbaneklubb - Steinar Snøtun.


Back to Top
Kleindorf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 20 desember 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 122
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kleindorf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 april 2024 at 21:49
Takk for linken til NJK forumet. Den hadde jeg ikke fått med meg. Veldig interessant lesing.
Pratet med Steinar siste gang på forrige treff i Arendal i fjor. Han var en kjernekar og kjemperessurs.
Han blir savnet. RIP !
Your mind is like a parachute - it doesn"t work before it is open : Frank Zappa (norsk HO, Fremo, US O skala)
Back to Top
TeVe View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 08 desember 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 595
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TeVe Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 6 hours 34 minutes ago at 00:44
Dette var trist å høre. Jeg hadde kontakt med ham gjennom mitt arbeid med etsemodellene til  ScanTrain.

Da arbeidet med modellene av damlok av type 20 og 21 ble påstartet var det Steinar Jeppestøl som sørget for tegningsgrunnlaget og ga råd om hvordan lokomotivene var bygget. Han kommenterte mine foto og vi diskuterte hvordan modellene skulle utføres. Senere gjorde han etseunderlaget  til en tillegsplate for tendervarianter samt etseunderlaget til ScanTrains eldre godsvogntyper.

Terje Vold





Edited by TeVe - 6 hours 32 minutes ago at 00:46
Terje V.
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,047 seconds.