MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Lokomotiver som stopper av og til
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Lokomotiver som stopper av og til

 Post Reply Post Reply
Author
Roy Navjord View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 28 november 2023
Location: Bodø
Status: Offline
Points: 2
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roy Navjord Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Lokomotiver som stopper av og til
    Posted: 29 november 2023 at 12:16
Hei. Har 2 eldre analoge lokomotiver jeg har overhalt. Har vært i atomer og alt nøye rengjort og smurt opp. Byttet børster og slepesko, renset og strammet opp kontaktpunkter pluss at alt er loddet over. Hjul er også nøye rengjort plass at skinnene er pusset over. Også kjøpt ny transformator. Men allikevel opplever jeg at begge lokomotiv stopper på ulike steder og står bare og "brummer". Når jeg tar av "lokket" mener jeg å se at det er armen som ligger oppå ryggesolenoiden som et lite øyeblikk blir aktivert under kjøring. Dette skal jo normalt ikke skje og tenker den eneste muligheten er at loket ikke får strøm? Eller er det noe annet jeg bør se etter? 
Back to Top
bjornp View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 30 desember 2015
Location: Norge
Status: Offline
Points: 33
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote bjornp Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 desember 2023 at 12:24
Er det Märklin-lok? Hvis fjæren på retnings-skifteren er blitt for slapp så kan det lage slikt trøbbel. For slapp fjær gjør at loket stopper og/eller skifter retning under kjøring. For stram fjær gjør at loket kjører i høy fart i stedet for å skifte retning.
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,062 seconds.