MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Nye innlegg på toppen igjen?
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Nye innlegg på toppen igjen?

 Post Reply Post Reply
Author
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Nye innlegg på toppen igjen?
    Posted: 27 november 2022 at 15:52
Er det mulig å få lista over nyeste innlegg tilbake på toppen av forumet? Vet ikke hva som har skjedd eller når, men de siste gangene jeg har besøkt forumet har denne lista ligget helt nederst.
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 september 2023 at 14:29
Skjønner at aktiviteten her på forumet ikke er på topp, men null respons på over 9 måneder..? Er det mulig å få gjort noe med dette, eller i det minste få et svar på hvorfor ikke?
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
midnight View Drop Down
Administratorgruppen
Administratorgruppen
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1145
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote midnight Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 september 2023 at 16:57
Originally posted by Svein_H Svein_H wrote:

Skjønner at aktiviteten her på forumet ikke er på topp, men null respons på over 9 måneder..? Er det mulig å få gjort noe med dette, eller i det minste få et svar på hvorfor ikke?

Hei Svein! 

Beklager dårlig med svar.  Husker ikke nå om jeg så spørsmålet ditt første gangen, men mulig jeg gjorde det og kikka etter hvor dette var konfigurert uten å finne løsningen. Om noen har tips så meld fra.

Det enkle svaret er vel at vi for tiden ikke har noen som har kompetanse på drifting av forumet. Forumet er flytta vekk fra MJFs server så vi har ikke lenger direkte kontroll over alt her, men jeg har admintilgang og kan utføre enkle ting som godkjenning av medlemmer etc. Utover det blir det neppe gjort noe uten at noen som har tid og kompetanse melder seg til frivillig arbeid :-)

Besøkstallene har etterhvert blitt veldig lave og Fjasboka og andre sosiale media har dessverre utkonkurrert forum som dette. Skulle gjerne sett at vi fortsatt hadde dette tilbudet, men interessen fra flere hold synes å være svært liten.
Morten W

H0 USA - Conrail, CSX & NS i Appalachia 1990+
O USA - Lehigh Valley ca 1975
Inspirasjon: Chubb, McClelland, T Koester, www.ldsig.org & www.opsig.org
Besøk www.onorway.com
Back to Top
midnight View Drop Down
Administratorgruppen
Administratorgruppen
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1145
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote midnight Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 september 2023 at 17:07
Har leita på nytt nå, men det eneste jeg finner er denne innstillingen:


Den er på og det er såvidt jeg kan se ikke noen opsjon for å plassere dette noe annet sted.


Edited by midnight - 03 september 2023 at 17:08
Morten W

H0 USA - Conrail, CSX & NS i Appalachia 1990+
O USA - Lehigh Valley ca 1975
Inspirasjon: Chubb, McClelland, T Koester, www.ldsig.org & www.opsig.org
Besøk www.onorway.com
Back to Top
midnight View Drop Down
Administratorgruppen
Administratorgruppen
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1145
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote midnight Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 september 2023 at 17:45
Et tips for å se nye innlegg er jo å bruke linken "New posts"

Velg et passende tidsrom så får du full oversikt over hva som er nytt. Jeg bruker bare den siden stort sett.
Morten W

H0 USA - Conrail, CSX & NS i Appalachia 1990+
O USA - Lehigh Valley ca 1975
Inspirasjon: Chubb, McClelland, T Koester, www.ldsig.org & www.opsig.org
Besøk www.onorway.com
Back to Top
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 september 2023 at 14:33
Hei, Morten, og takk for svar. Jeg har Joomla på min egen hjemmeside, og der kan man justere rekkefølgen på de ulike objektene når man plasserer flere innenfor samme ramme. Vet ikke om det samme er mulig med forumet her? Jeg vil anta at det finnes en Index- eller Order-parameter for å bestemme dette.

Jeg er klar over at Fjasboka og andre SoMe dessverre i stor grad har tatt over trafikken, men de har ikke funksjonaliteten som kreves for å fungere som forum. Der er det stort sett "instant gratification" og likes som gjelder, og etter bare noen dager kan et ellers interessant og spennende innlegg ha forsvunnet langt bak i glemselen uten mulighet for å søke det opp igjen. Den samme diskusjonen har de i og for seg også på NJK og andre fora, både norske og utenlandske, og den har pågått lenge.

Jeg var medlem i nettgruppa her i MJF for endel år siden, men det var veldig lite å gjøre, så på et eller annet tidspunkt falt jeg vel bare ut. Eller om det var fordi jeg var med i både MJF, FREMO og Nettgruppen, og det var maks to grupper eller noe slikt, jeg husker ikke...
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.