MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Høstens Fremo-treff?
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Høstens Fremo-treff?

 Post Reply Post Reply
Author
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Høstens Fremo-treff?
    Posted: 17 august 2021 at 13:46
Jeg har notert at det skal være to Fremo-treff i Norge i høst, nemlig i Arendal 7-10-okt. og på Dal 21-24.10. Står dette fortsatt ved lag, og hvordan melder man seg på?
Svein S
Back to Top
Netland rail View Drop Down
Administratorgruppen
Administratorgruppen


Joined: 11 juni 2015
Location: Norge
Status: Offline
Points: 2
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Netland rail Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 august 2021 at 07:57
Det i Arendal er litt i tenkeboksen enda,  vi diskuterte det en del på klubben i går, og endelig avgjørelse blir vel tatt seinest om 2 uker, både om det blir, og i hvilken form.  

Jeg vil tro at sjefene i klubben kommer ut med info når ting er mer bestemt.  


Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 august 2021 at 14:08
Regner med kontaktinformasjon står på fremo-net.eu.

Såvidt jeg husker er det Nils Arild som er kontaktperson i Arendal og Steinar på Dal

-E-

Når går toget fra Skråvika?
Back to Top
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 august 2021 at 19:58
Jeg sendte mail direkte til Skaarerbanen angående Dal-treffet og fikk svar fra Steinar uten å gå om fremo-net.eu, men jeg ser et behov for litt mer tydeliggjøring rundt treff og påmeldinger. Slik det er nå blir det gjerne litt søking og leting før man finner info man tror kanskje stemmer, og deretter skyter litt i blinde og håper på treff.

Edited by Svein_H - 18 august 2021 at 20:00
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 august 2021 at 22:54
Originally posted by Svein_H Svein_H wrote:

men jeg ser et behov for litt mer tydeliggjøring rundt treff og påmeldinger. Slik det er nå blir det gjerne litt søking og leting før man finner info man tror kanskje stemmer, og deretter skyter litt i blinde og håper på treff.


Det er FREMOs treffkalender på fremo-net.eu som er den offisielle opplysningssiden for dette. Jeg ser Arendalstreffet dessverre ikke er korrekt innmeldt med kontaktperson der, men Skaarertreffet har opplysning om kontaktperson der slik det skal ha.
Når går toget fra Skråvika?
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 august 2021 at 14:56
Det var på Fremos kalender i medlemsbladet (Hp1?) jeg fant disse datoene. Jeg hadde håpt at noen av de ansvarlige for disse to treffene kunne svare her. Jeg har full forståelse for at korona-situasjonen skaper usikkerhet og at man kanskje vil vente til så tett opp til som mulig med noen avgjørelse.
Svein S
Back to Top
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 august 2021 at 15:54
Originally posted by eika eika wrote:

Det er FREMOs treffkalender på fremo-net.eu som er den offisielle opplysningssiden for dette. (...)

Ahh, OK. Takk for info, det var jeg ikke klar over, jeg er veldig sjelden innom de sidene.

Edit: Hvor på fremo-net.eu finner jeg denne kalenderen forresten? Er pålogget der nå og prøver å navigere, men får bare masse redirect error.
Edit2: Glem det, de danske sidene funket.


Edited by Svein_H - 20 august 2021 at 16:09
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
halvors View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 787
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote halvors Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 august 2021 at 15:46
Som nevnt i annen tråd: 
AMJK må dessverre avlyse det planlagte FREMO-treffet 7. - 10. oktober 2021.
Vi beklager sen beskjed.

FREMO-kalenderen vil bli oppdatert så snart Nils-Arild er tilbake fra ferie...

Hilsen Halvor
Back to Top
Pusur View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 11 februar 2013
Location: Norge
Status: Offline
Points: 28
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Pusur Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 august 2021 at 23:41
FREMO kalenderen er nå oppdatert og nytt treff er lagt ut.
Vi i AMJK satser på å få gjennomført et treff i 2023, nemlig 16-19/3-2023
Dette bringer oss i rute med å arr. treff i Nedeneshallen hvert annet år.

Hilsen Nils-Arild


Edited by Pusur - 29 august 2021 at 23:42
2 Skinne hjemme, 2 skinne i Fremo!
3 Skinne til barnebarn!
Arendal MJK
Back to Top
Kleindorf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 20 desember 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 121
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kleindorf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 september 2021 at 18:08
Som annonsert for medlemmer på http://www.fremo-net.eu/ så arrangeres 10th. Skaarerbanens FREMO Meeting 21.10. - 24.10.2021 i Letohallen.
Jeg er påmeldt, og antar at hvis ikke noe mer spesielt skjer i disse tider så blir det virkelig en helg å se fram til.
Your mind is like a parachute - it doesn"t work before it is open : Frank Zappa (norsk HO, Fremo, US O skala)
Back to Top
Kait View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 202
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kait Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 september 2021 at 12:18
Jeg videreformidler beskjed fra påmeldingsansvarlig at treffet er fullbooket.

Mvh, Kai
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 september 2021 at 18:34
Ups! Hvor var det på meldingssstedet hen? Som betalende Fremo-medlem ville jeg forvente en informasjon om dette. Vil det være mulig å komme innom en periode på treffet siden jeg likevel er i området på den tiden?
Svein S
Back to Top
Kait View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 202
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kait Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 september 2021 at 19:18
Back to Top
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 oktober 2021 at 16:58
Oppdaget i dag at Leto Arena har gratis bobilparkering (uten strøm), det kan jo være interessant å vite for langveisfarende med campingvogn eller bobil som ikke ønsker å bruke 3000+ for 3 netter på hotellet.

Edited by Svein_H - 05 oktober 2021 at 17:14
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
trulss View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 07 juli 2005
Location: Norge
Status: Offline
Points: 500
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote trulss Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 oktober 2021 at 21:41
Jeg fikk enkeltrom for 2275 for tre netter. Og det blir selvsagt enda billigere om man deler rom. Klart billigere enn å kjøpe seg bobil

Edited by trulss - 05 oktober 2021 at 21:45
Truls Slevigen
Back to Top
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 oktober 2021 at 17:14
Nja, nå var det ikke akkurat en anbefaling om å kjøpe vogn eller bobil kun for dette treffet til de som ikke hadde fra før da. Mange som investerte i noe slikt i fjor da vi var "forvist" til Norgesferie, godt mulig det er noen MJ'ere blant dem Wink

Hmm, jeg søkte på rom, men fikk bare opp dobbeltrom til drøyt 1000-lappen pr natt, men så søkte jeg ikke så nøye heller da.
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
Steinar J View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 04 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 34
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Steinar J Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 oktober 2021 at 14:18
Står man som medlem i Best Western Hotels er prisen NOK 2250 for 3 netter i et enkeltrom på Fremotreffet. Medlemskapet er gratis.

Steinar J
SJ
Back to Top
Steinar J View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 04 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 34
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Steinar J Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 oktober 2021 at 14:20
Prisen er NOK 2275 ikke 2250! Beklager feilen!

Steinar J
SJ
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,047 seconds.