MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Digitalisering av stortysker
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Digitalisering av stortysker

 Post Reply Post Reply
Author
Pelle View Drop Down
Nettgruppen
Nettgruppen
Avatar

Joined: 08 april 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2136
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Pelle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Digitalisering av stortysker
    Posted: 22 desember 2019 at 14:28
Jeg har fått tak i en stortysker, men finner ikke ut hvordan man får åpnet tenderen for å komme til motor og strømopptak. Usikker på om det er Minitrix eller Fleischmann. Det er en skrue under festet til koblingsstangen mellom lok og renser, men det ser ikke ut som at den holder annet en koblingen.

Noen som vet hvordan man får åpnet den?
Kjører hagejernbane i G-skala, N-skala og bygger H0 i messing.
Back to Top
Pelle View Drop Down
Nettgruppen
Nettgruppen
Avatar

Joined: 08 april 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2136
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Pelle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 desember 2019 at 14:37
Fant en nyttig artikkel, men er usikker på om det er dette loket jeg har. https://www.1001-digital.de/pages/basteln-bauen/soundeinbauten/fleischmann/br52-mit-mx649-fleischmann-715208.php
Kjører hagejernbane i G-skala, N-skala og bygger H0 i messing.
Back to Top
erakt View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 13 mars 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 108
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Quote erakt Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 desember 2019 at 16:08
En oversikt over modeller med bruksanvisninger til mye, Minitrix ligger under Trix her. Pleier å stå fabrikat under modellene 

T A Eråk
"Det er bedre å være nesten forsinket enn nesten i rute"
Back to Top
Pelle View Drop Down
Nettgruppen
Nettgruppen
Avatar

Joined: 08 april 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2136
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Pelle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 desember 2019 at 23:19
Originally posted by erakt erakt wrote:

En oversikt over modeller med bruksanvisninger til mye, Minitrix ligger under Trix her. Pleier å stå fabrikat under modellene 



Takk for nyttige lenker. Da ser jeg st det ikke er en Minitrix utifra brukerveiledningen til den. Motoren til Minitrix er i loket, mens mitt er i tenderen. Har ikke loket her jeg er nå, så må lete i romjula.
Kjører hagejernbane i G-skala, N-skala og bygger H0 i messing.
Back to Top
TorsteinS View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 25 januar 2011
Location: Norge
Status: Offline
Points: 1178
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TorsteinS Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 desember 2019 at 03:18
Om loknummeret er lesbart, og det ikke er flere produsenter som har brukt det samme, kan du kanskje finne produsent og artikkelnummer på Modellbauwiki:
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,047 seconds.