MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - MJ-wiki
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

MJ-wiki

 Post Reply Post Reply
Author
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: MJ-wiki
    Posted: 14 september 2019 at 15:38
Jeg gikk inn på siden til mjwiki.no, og oppdaget at den har skiftet karakter. Jeg prøvde å logge meg inn, men mislykkedes idet. Jeg hadde redigeringsrett på slik det var, men altså ikke lenger. Innholdet er også atskillig slankere enn det som var før.

Er det noen som kan forklare hvordan dette henger sammen?
mjwiki.no var tidligere igangsatt av en privat gruppe knyttet til Norsk MJForum, men de sidene virker å være avviklet, så det er kan hende en sammenheng her.

Svein S
Back to Top
Laurenz View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 636
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Laurenz Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 september 2019 at 15:59
Telenor nekter meg å gå inn på Norsk MJ-forum.

Varsel!

Du er i ferd med å gå inn på en nettside som inneholder virus, svindelforsøk eller annen skadelig programvare, og filteret Nettvern fra Telenor har derfor stoppet deg.

Back to Top
TorsteinS View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 25 januar 2011
Location: Norge
Status: Offline
Points: 1178
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TorsteinS Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 september 2019 at 19:27
Jeg får samme feilmelding som Laurenz når jeg prøver å gå inn på Norsk MJ-forum. Det samme skjedde forrige gang jeg prøvde, for noen uker siden. Om jeg prøver via mobil (ikke Telenor) oppnås ingen kontakt.

Med tanke på den svært lave aktiviteten på Norsk MJ-forum den senere tid, er det forståelig om de legger ned. Men det lå mye verdifull info i en del gamle innlegg, og disse burde vært tilgjengelige.
Back to Top
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 september 2019 at 20:00
Jeg har fått tidsavbrudd når jeg har prøvd å gå inn på http://www.norskmjforum.no/index.asp de siste dagene. Det er en av de faste sidene som jeg besøker jevnlig, og jeg har ansett nedetiden som uventet men normal, men denne tråden gir jo grunn til bekymring.

H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
smholt View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 206
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Quote smholt Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 september 2019 at 00:33
Det ser ut som det er noen problemer med DNS for domenet. Prøver å få det iorden asap.
mvh,
Svein-Martin Holt
platelayer - facebook
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 september 2019 at 05:40
Nå gjaldt spørsmålet mitt primært MJwiki. Er det ingen som har noe svar på hvorfor det har endret seg radikalt?
Svein S
Back to Top
smholt View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 206
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote smholt Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 september 2019 at 11:42
Originally posted by ses ses wrote:

Nå gjaldt spørsmålet mitt primært MJwiki. Er det ingen som har noe svar på hvorfor det har endret seg radikalt?
Tja, nå var det jo spørsmål om norskmjforum også.Smile Også i din opprinnelige post. Tongue
Norskjmjforum er ikke lagt ned, men det er jo ikke mye trafikk der for tiden. Og som jeg sa, det er noen problemer med dns. Selve siten er ok der den ligger på serveren.
Lenge siden jeg har vært inne på mjwiki, men hva er endret der da? Det er jo masse stoff der som er redigert for ganske lenge siden. 
mvh,
Svein-Martin Holt
platelayer - facebook
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 september 2019 at 15:31
Ok. Nå har jeg omsider klart å få nytt passord og har kunnet se nræmere etter. Innholdet er nok der som før, men det var den endrede, og ganske minimalistiske startsiden som forvirret meg. Jeg fant imidlertid ingen side/lenke for hvordan bidra til wikien uten allerede å ha en registrert brukerkonto, og det er vel litt defensivt da wikier vinner på å være dugnadsdatabaser.
Svein S
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,047 seconds.