MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Nsb gammeldesign fargekode RAL.
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Nsb gammeldesign fargekode RAL.

 Post Reply Post Reply
Author
HJM.models View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 august 2015
Status: Offline
Points: 576
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote HJM.models Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Nsb gammeldesign fargekode RAL.
    Posted: 08 mars 2019 at 09:38
Rødbrun gammeldesign.
Jeg fikk blandet en farge som heter oksydrød og er RAL.
RAL fargekode for oksydrød er 3009RAL.

HJM.models
Back to Top
HJM.models View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 august 2015
Status: Offline
Points: 576
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote HJM.models Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 mars 2019 at 09:39
Her bruker jeg lakken på min Di2.
Hvis ikke dette er riktig så vet ikke jeg. RAL fargekode er mye lettere å få.
Het lakkerer jeg:
HJM.models
Back to Top
Johannn View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 09 april 2011
Location: Norge
Status: Offline
Points: 156
Post Options Post Options   Thanks (2) Thanks(2)   Quote Johannn Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 mars 2019 at 20:02
Kva med å holde alt i ein tråd? Du gjør fortsatt som sist, starter ein ny tråd for nesten kvart einaste innlegg.
Norsk H0 2005-, Digitrax Xephyr Xtra, Z21, foreløpig lagra i skap pga oppussing, samt settrackbane sporadisk oppsatt for at junior skal få køyre tog.
Back to Top
HJM.models View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 august 2015
Status: Offline
Points: 576
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote HJM.models Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 mars 2019 at 07:57
Hva med å klage mindre? Jeg viste kåpen for at du skulle se fargen. Denne tråden er ikke om min Di2. Den er om fargekoden.
HJM.models
Back to Top
TorsteinS View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 25 januar 2011
Location: Norge
Status: Offline
Points: 1178
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TorsteinS Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 mars 2019 at 19:18
Originally posted by HJM.models HJM.models wrote:

[...] Jeg viste kåpen for at du skulle se fargen. Denne tråden er ikke om min Di2. [...]
I så fall har du gjort et svært uheldig valg av bilde i denne tråden. Fargen ser alt for mørk og sjokoladebrun ut, men det skyldes antagelig eksponeringen av eller hvitbalansen i bildet, for på bildene i den andre tråden ser fargen mer som forventet ut. Når mesteparten av bakgrunnen er hvit, vil lysmåleren i et kamera ofte undereksponere motivet.

For øvrig er det flere som har brukt Tamiyas TS-33 "Dull Red" på sprayboks som "gammeldesign-rødbrun", noe som ved flere anledninger har vært nevnt på dette forumet og Norsk MJ-forum.


Edited by TorsteinS - 10 mars 2019 at 14:36
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,047 seconds.