MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Hjelp til CV-verdier for en ESU i en NMJ El 13
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Hjelp til CV-verdier for en ESU i en NMJ El 13

 Post Reply Post Reply
Author
Lars Gjertsen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 30 oktober 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 744
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Lars Gjertsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Hjelp til CV-verdier for en ESU i en NMJ El 13
    Posted: 24 februar 2019 at 10:32
Jeg fikk en ESU Sound 4.0 MTC 21 i gave, som jeg kunne tenke meg å bruke i en NMJ El 13.
Dekoderen passer jo, men det eneste som «stemmer»med «terrenget» er at topplanternen på El 13 skifter med kjøreretningen og kan skrues av/på. Markeringslys og førerromsbelysning lar seg ikke styre.
Jeg vet ikke hvor lysbetjening skal ligge mht. funksjonstaster på en Lyddekoder i NMJ El 13 - Lyd av/på ligger på F2 på dekoderen, og her presenteres en ilter og fresk dieselmotor(!)
Nå må nok riktige lyder lastes opp med utstyr jeg ikke har tilgang til, men kan markeringslysene konfigureres til å være betjent på funksjonstastene 3 - 9? Jeg aner ikke hva som er standard konfigurasjon, men det aner meg at noen her vet, og hvilke CV-verdier som da gjelder.

Edited by Lars Gjertsen - 24 februar 2019 at 10:33
Back to Top
Dag Cato View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 873
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dag Cato Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 februar 2019 at 14:30
Det finner vi ut av i kjelleren :-)
MVH

DC



Steinsnes? Hvilken Steinsnes?
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.