MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Hvordan rette på registrering av mobil telefon?
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Hvordan rette på registrering av mobil telefon?

 Post Reply Post Reply
Author
Per Einar Orebe View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 333
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Per Einar Orebe Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Hvordan rette på registrering av mobil telefon?
    Posted: 22 desember 2018 at 00:01
Jeg er innehaver av en privat mobiltelefon.  Helt plutselig dukker mitt nr. opp som HMjK (Haugaland MJ Klubb) fra 180.no (og lignenede steder som gjenkjenner telfonnr. for display hos den jeg ringer til!)  Dette MÅ jeg få korrigert. Er det noen der ute som kan forklare hvordan en går frem?
Back to Top
Laurenz View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 636
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Laurenz Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 desember 2018 at 20:09
Jeg tror ikke det er mulig å få gjort noe med. Opplysningene er antagelig hentet fra enhetsregisteret. Jeg søkte på mitt eget nummer nå og da fikk jeg treff på både meg selv og klubben.
Back to Top
Per Einar Orebe View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 333
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Per Einar Orebe Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 desember 2018 at 18:30
Problemet er at når jeg ringer et eller annet nytt nr så kommer HMjK opp og mange "gidder ikke" svare.  Jeg har sjekket 180.no og 1881 og bege steder viser rett - og ikke HMjK.  Det virker som det er appene som mobilene bruker for å vise navn, som har "bug'en" i seg.  Ikke bra!
Back to Top
Pelle View Drop Down
Nettgruppen
Nettgruppen
Avatar

Joined: 08 april 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2136
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Pelle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 desember 2018 at 02:13
Dette må vel være som er registrert hos hver enkelt? Jeg får aldri opp noe annet enn nr. hvis jeg ikke har snakket med vedkommende før.
Kjører hagejernbane i G-skala, N-skala og bygger H0 i messing.
Back to Top
Johannn View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 09 april 2011
Location: Norge
Status: Offline
Points: 156
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Johannn Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 desember 2018 at 07:39
Apper som 180.no, 1881, Gulesider, Telenor MBN osv. slår opp kven som ringer.
Då får vi opp kven som ringer også før det er lagt inn i telefonboken.

Meiner du kan opprette profil hjå dei fleste og rette informasjon sjølv på dei forskjellige sidene, noko som er ganske tungvint. Det er og mogleg å sende dei en e-post og be dei rette.
Hadde ein kompis som uvisst av kva årsak kom opp med Kirken Den Norske når vi søkte opp nummeret hans. Men det vart løst med ein e-post til dei respektive nummeropplysningstenestene.

Edit: Per Einar om eg nyttar fullt namn frå profilen din og søker på 1881 og deretter søker med mobilnummeret som då kjem opp på forskjellige sider syner Gulesider HMjK så det er dei du må kontakte.

Edited by Johannn - 26 desember 2018 at 08:57
Norsk H0 2005-, Digitrax Xephyr Xtra, Z21, foreløpig lagra i skap pga oppussing, samt settrackbane sporadisk oppsatt for at junior skal få køyre tog.
Back to Top
Laurenz View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 636
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Laurenz Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 desember 2018 at 20:16
appen til 180.no viser riktig, men 1890 derimot. Kanskje kontakte dem.
Back to Top
KGB View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 30 januar 2018
Status: Offline
Points: 77
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KGB Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 februar 2019 at 15:55
MJF Facebook 25/10- 2018: "- Å sikre bladutgivelsen er viktig for våre medlemmer og med den avtalen som nå er tegnet mellom redaksjonen og Modelljernbaneforeningen i Norge om utgivelse av MJ-bladet 2019, så får foreningen ro og tid til å gjøre de grep den trenger for fremtiden – en tid jeg håper foreningen benytter godt, påpeker Geir Melgårdsbakken og røper at forsidene for både nummer tre og fire allerede er planlagt - og at medlemmene vil få disse bladene på denne siden av årsskiftet."

Hvilket årsskifte..?
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.