MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Livbåter tl skipsmodeller???
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Livbåter tl skipsmodeller???

 Post Reply Post Reply
Author
Frostnatt View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 12 oktober 2017
Location: norge
Status: Offline
Points: 93
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Frostnatt Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Livbåter tl skipsmodeller???
    Posted: 21 februar 2018 at 12:03
Hei! Jeg holder på med en del prosjekter i tillegg til modelljernbanen og lurer i den anledning på om det er noen som lager ferdige livbåter til modellskip. Da jeg har i overkant mange skip på beddingen, ville det spare meg for en del tid hvis noen har ferdige modeller av livbåter.. eller en veldig enkel måte å lage dem å selv. Selve skipene er godt på vei ferdige og mangler stort sett livbåter siden det er tidkrevende og kjedelig. Har sjekket på nettet etter livbåter, men de selges en og en eller er for dårlig i fasongen osv. Noen gode forslag..

Jeg kan selvsagt bite tenna sammen og gjøre som jeg pleier. Bygge en og en i brettet papp. Men er nå mest interessert i å få det ferdig og spare tid  Wink

Prosjekt 1: Skagerak i skala 1:87 HO



Prosjekt 2: Empress of Ireland. Skala 1:200



Prosjekt 3: Wilhelm Gustloff. Skala 1:200


SHG
Back to Top
TeVe View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 08 desember 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 594
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TeVe Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 februar 2018 at 19:58
Originally posted by Frostnatt Frostnatt wrote:

ferdige modeller av livbåter.. eller en veldig enkel måte å lage dem å selv. Noen gode forslag..


Når jeg skal ha flere eks av en type lager jeg en mastermodell , lager form av den i silikon og støper kopier i polyuretan.

Gir gjerne råd om du ønsker det.

Terje
Terje V.
Back to Top
HelgeBe View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 24 mai 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 131
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote HelgeBe Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 februar 2018 at 20:20
1) Du kan lete her: Cornwall Model Boats
2) 3D printe
3) Spørre her: Modelbåtnaustet

Helge B.
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.