MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Lyd i NMJ Di8
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Lyd i NMJ Di8

 Post Reply Post Reply
Author
Pelle View Drop Down
Nettgruppen
Nettgruppen
Avatar

Joined: 08 april 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2136
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Pelle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Lyd i NMJ Di8
    Posted: 06 november 2017 at 11:00
Jeg har en NMJ Di8 som rykker når den kjører. Kan virke som at det er noe med strømopptaket i kurver. Andre som har opplevd dette? Evr. tips til powerpack/kondensator?

Samtidig ønsker jeg lyd i dette loket, men det virker å være liten plass. Noen som har tips til montering av høyttaler og om lyddekoder bør plasseres et annet sted enn rett i sokkelen?
Kjører hagejernbane i G-skala, N-skala og bygger H0 i messing.
Back to Top
Laurenz View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 636
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Laurenz Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 november 2017 at 17:26
Jeg plasserte vel høyttaleren i dieseltanken, gikk uten problemer det. Men jeg kjenner ikke til noen lyd som passer.
Back to Top
StenR View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 19 oktober 2014
Location: Norge
Status: Offline
Points: 341
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote StenR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 november 2017 at 19:27
Nmj selger en spesialhøyttaler til dieseltanken for 99,-. Jeg tok utgangspunkt i mak vossloh og la på dynamiske bremser og norsk tyfon. Ble ikke så aller verst... Kan evt. dele en video på fjas om du er interessert.
Back to Top
lolke View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 16 november 2004
Location: United States
Status: Offline
Points: 25
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote lolke Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 november 2017 at 20:59
NMJ selger ESU Loksound decoder med spesial høyttaler. Jeg har NMJ Di8 med denne decoder og lyd er fra BR246, som er ikke korrekt.
Back to Top
Pelle View Drop Down
Nettgruppen
Nettgruppen
Avatar

Joined: 08 april 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2136
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Pelle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 november 2017 at 08:48
Originally posted by StenR StenR wrote:

Nmj selger en spesialhøyttaler til dieseltanken for 99,-. Jeg tok utgangspunkt i mak vossloh og la på dynamiske bremser og norsk tyfon. Ble ikke så aller verst... Kan evt. dele en video på fjas om du er interessert.


Del gjerne videoen! Sjekk innlegg her på forumet hvordan du legger til video!

Takk for tips. Samme tricks som Heljans Nohaber altså! Det er vel Zimo-høyttaleren dere viser til. Den har jeg brukt i flere N-skalalok og er kjempefornøyd. Mindre høyttaler som gir bedre lyd? Javisst - det går faktisk an!
Kjører hagejernbane i G-skala, N-skala og bygger H0 i messing.
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,047 seconds.