MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - EL11 3D model
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

EL11 3D model

 Post Reply Post Reply
Author
MarkusLib View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 22 oktober 2017
Status: Offline
Points: 3
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote MarkusLib Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: EL11 3D model
    Posted: 22 oktober 2017 at 19:07
Heisan!

Dette virket som det mest passende stedet å poste arbeidet mitt, siden det strengt tatt ikke er en fysisk model jeg jobber med

Jeg er utdannet som 3D kunstner/modellør, og jobber for tiden med en 3D fremstilling av et El11 tog. Jeg arbeider ut ifra forskjellige referanse bilder og blåkopier, men jeg mangler en del materiale jeg trenger for å få modellen til å bli helt autentisk, slik som klare bilder av understellet.

Understellet of taket mangler detaljer, men resten av lokomotivet er relativt ferdig. Den mest synlige feilen så langt er at det er dører både framme og bak på samme side, dette er kun fordi jeg jobbet symetrisk med fram/baksiden, og dette skal rettes på. Jeg setter veldig pris på tilbakemeldinger på modellen, jeg ser etter eventuelle feil og unøyaktigheter. Målet er å få modellen til å bli visuelt identisk til originalen.

For de som lurer, så modellerer jeg toget i Autodesk 3D studio Max 2017, samt detaljeringsarbeid i Pixologic ZBrush. Modelen skal textureres i Quixel DDO og den ferdige modellen skal framtstilest I Unreal Engine 4







Edited by MarkusLib - 22 oktober 2017 at 19:13
Back to Top
Pelle View Drop Down
Nettgruppen
Nettgruppen
Avatar

Joined: 08 april 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2136
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Pelle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 oktober 2017 at 12:19
Denne tegningen ser jo rett så bra ut!