MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Z21 direktekobling til fleksiskinner
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Z21 direktekobling til fleksiskinner

 Post Reply Post Reply
Author
jaksae View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 21 mars 2014
Location: Norge
Status: Offline
Points: 67
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jaksae Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Z21 direktekobling til fleksiskinner
    Posted: 16 desember 2016 at 11:24
Eg har nettopp kjøpt eit Roco z21 startsett, men eg skal ikkje bruke Geoline-skinnene. Hart lagt ut berre fleksiskinner. Men eg treng kabling frå z21 til skinnene. På undersida av tilkoblingsskinna (Geoline) er der ei lita printplate. Kva funksjon har denne, og vil det bli noko problem å koble kabel direkte frå skinnene og til den grøne pluggen som skal inn i z21 ?. Denne pluggen kan berre settast inn i ei bestemt retning. Har det noko å bety om dei to ledningane til skinnene bli bytta om ?
Back to Top
steinel View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2016
Location: Norge
Status: Offline
Points: 821
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote steinel Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 desember 2016 at 14:20
Du kan koble rett på skinnestrengene. Det anbefales å koble mange steder på anlegget og bruke kabel med noe dimensjon. Det spiller ingen rolle om du bytter om ledningene på z'en. Det blir akkurat det samme som å snu et lokomotiv på skinna. 
Back to Top
jaksae View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 21 mars 2014
Location: Norge
Status: Offline
Points: 67
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jaksae Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 desember 2016 at 14:54
Takker.
Ja har lodda ledninger på alle skinnedelene. Har stort sett brukt 1,5 kvadrat. ( Har splitta opp ei mengd strømledninger frå gamle datamaskiner)
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,047 seconds.