MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Selvmotivéring/selvdigging...
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Selvmotivéring/selvdigging...

 Post Reply Post Reply
Author
Morten M View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 274
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Morten M Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Selvmotivéring/selvdigging...
    Posted: 07 desember 2016 at 08:05

Jeg er nok den minst produktive i miljøet, så når jeg for en sjelden gangs skyld får gjort noe, så får jeg prøve å gi et pip og samtidig motivére meg selv til å fortsette...

 

Denne karen ble scannet på messen i Norwich, da jeg var der i våres, på en av de famøse BBTT'ene (Big Boys Toys Tour).

 

Noe grov i printingen, så tydelige "lag"; men godt gjenkjennelig.  Mitt første forsøk på figurmaling, så får duge, bortplassert innimellom noe annet.

Noen som har forslag til en grunning e.l som fyller opp ujevnheter mer?  Her har jeg benyttet vanlig grunning, som nok gir god heft; men ikke noen "filler-effekt".
Morten K. Agerup Myhr
2016 Frogner

Gøy med Z/H0e/H0/SM32 16mm/1:1 og alt annet som ruller/hveser/flyr/smeller og/eller brummer på vann, bakke, under bakke, i luften - sålenge det fòrer traktorgenet.
Back to Top
Kjell H. View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2479
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kjell H. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 desember 2016 at 12:45
Jeg bruker et tynt lag med spraysparkel etter grunning på modeller av treplate for å få en glattere overflate der overflaten skal likne metall.
Den dekker sikkert over de ørsmå "hakkene" som blir etter 3d-printing?
Legg på et lag spraysparkel og puss deretter. Gjenta operasjonen til det er glatt nok.
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,031 seconds.