MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Mystiske gjenstander i hobbyroteskuffen?
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Mystiske gjenstander i hobbyroteskuffen?

 Post Reply Post Reply
Author
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Mystiske gjenstander i hobbyroteskuffen?
    Posted: 25 november 2016 at 14:32
Jeg driver og rydder litt i hobbysakene mine, i et fåfengt håp av å oppnå illusjonen av en viss kontroll over innholdet. Det var tydeligvis på tide, for her dukket det opp en uåpnet boks med Kløver Vaseline..! Jeg vet at jeg kjøpte den til hobbybruk av noe slag for en god stund siden, men er ikke kar om å komme på hva det var. Embarrassed

Så da spør jeg: Er det noen kreative sjeler der ute som kan bidra med forslag på hvorfor denne ligger blant hobbysakene mine, og hva den kan brukes til? Mest sannsynlig har jeg lest en eller annen forumtråd eller artikkel på nett hvor det ble nevnt at denne var kjekk å bruke til et eller annet, og så har jeg tenkt: "Ahh, dette trenger jeg!", og så har den bare blitt liggende...


Edited by Svein_H - 25 november 2016 at 14:37
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
Håvard H View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2016
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Håvard H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 november 2016 at 18:08
Jeg har brukt vaselin som slippmiddel i støpeformer. Og som tetting i former.

Edited by Håvard H - 25 november 2016 at 18:08
Back to Top
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 november 2016 at 19:03
Det høres veldig kjekt ut Håvard, takk for svar! Hvordan har du påført vaselinen, har du brukt pensel eller svamp, eller er det bare snakk om å gni det ut tynnest mulig i støpeformene?
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
StenR View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 19 oktober 2014
Location: Norge
Status: Offline
Points: 341
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote StenR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 november 2016 at 21:18
Jeg har alltid liggende en slik boks vaselin i verktøykassa for å "shine opp" tuppen på pensler etter rens...

StenR
Back to Top
St.Michael View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 26 januar 2013
Location: Norge
Status: Offline
Points: 324
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote St.Michael Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 november 2016 at 22:12
Jeg mener det fungerer som vidheftende giftfri smøring på hjulaksler (når du er oppe i hagejernbane-størrelse)

Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.