MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Hva trenger jeg?
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Hva trenger jeg?

 Post Reply Post Reply
Author
steinel View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2016
Location: Norge
Status: Offline
Points: 821
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote steinel Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Hva trenger jeg?
    Posted: 01 juli 2016 at 11:22
Hei.
Starter en tråd om hva slags verktøy, maling, lim osv som nytting å ha på arbeidsbenken for en selvbygger? For min egen del går det for tiden i bygging av lokstall som dere har sett.
.
Mandag skal jeg innom Togbutikken og Norwegian Modellers i Sem og shoppe litt. har i hvert fall tenkt å kjøpe chopper og et slik vinkelsett med magneter hos Togbutikken. Hos Norwegian blir det mest trevirke som lister, finer og balsa.
.
Det jeg har å hjelpe meg med i dag er: Dremel, jernplate og magneter når ting skal lamineres, superlim fra Biltema, trelim, epoxy, vanlig knekkavkniv, pinsett, akrylmaling og pensler fra Clas, avbiter, smergelpapir, nålefilsett, loddebolt, startsett for smussing fra Faller (ikke testet), hånddrill med div bor, ja, that's about it.
.
Ikke særlig mye, jeg antar at det er utrolig mye nyttig verktøy jeg burte ha i tillegg.
Back to Top
Dag Cato View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 873
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dag Cato Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 juli 2016 at 11:47
Togbutikken tar etter info på egen Facebookside sommerferie fra og med 4. juli og åpner igjen 18. juli.

Bare sånn til info :-)
MVH

DC



Steinsnes? Hvilken Steinsnes?
Back to Top
steinel View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2016
Location: Norge
Status: Offline
Points: 821
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote steinel Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 juli 2016 at 13:45
Originally posted by Dag Cato Dag Cato wrote:

Togbutikken tar etter info på egen Facebookside sommerferie fra og med 4. juli og åpner igjen 18. juli.
Bare sånn til info :-)

Synd, hadde gledet meg til en tur dit. Jeg får reise en annen gang.
Back to Top
Dag Cato View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 873
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dag Cato Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 juli 2016 at 23:00
Du får ta en tur innom butikken i Drammen om du er der titsdag - onsdag - torsdag ettermiddag. Meg bekjent tar ikke de sommerferie
MVH

DC



Steinsnes? Hvilken Steinsnes?
Back to Top
Dag Cato View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 873
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Quote Dag Cato Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 juli 2016 at 13:45
Var innom i Drammen og kjøpte meg noen semi-vogner i dag.
De magnetvinklene du er ute etter finnes på lager der.
MVH

DC



Steinsnes? Hvilken Steinsnes?
Back to Top
Henning L View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1112
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Henning L Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 juli 2016 at 14:13
Ett tips: Du trenger maskinistvinkler i ulike størrelser. 
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.