Kontaktledning på Gandal og Grungen? | 
 
    Post Reply  
   | 
  Page <12 | 
| Author | |
   
   SveinR  
   
   Fremo og MjF medlem  
   Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1215  | 
  
   
      Post Options
    
        Thanks(0)
      Quote   Reply
   
     Posted: 25 januar 2006 at 19:06 | 
 
| 
   
    
 Men finnes det noen smart måte å få til dette fagverket i gurtene på, ser for meg at dette blir ikke helt lett vist en skal lodde del for del Hva med å jukse litt? lage en tynn plate med dette fagverket etsa i 0.2-0.3mm messing som en lodda oppå profilene? Det ville jo kanskje gi litt illusjon? Ved å ta det enda lengre så kunne en kanskje fått laget noe flipper på den enkelte kryss"staget" som en kunne brette ned. på den måten få litt mer dybde i det.. Edited by SveinR  | 
 |
| 
   
     
     Mvh 
   
  -SveinR Det finnes en skiftetraktor til alt  | 
 |
![]()  | 
 |
   
   SveinR  
   
   Fremo og MjF medlem  
   Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1215  | 
  
   
      Post Options
    
        Thanks(0)
      Quote   Reply
   
     Posted: 25 januar 2006 at 19:20 | 
 
| 
   
    
   Nå er denne så liten at å brette ned flipper, er kanskje å drømme litt. Men en etset lang del å legge oppå disse to Uprofilene på toppen burde vel bli bra??
    
   
   | 
 |
| 
   
     
     Mvh 
   
  -SveinR Det finnes en skiftetraktor til alt  | 
 |
![]()  | 
 |
   
   jevistad  
   
   FREMO-forummedlem  
   Joined: 02 november 2004 Location: Norge Status: Offline Points: 1286  | 
  
   
      Post Options
    
        Thanks(0)
      Quote   Reply
   
     Posted: 27 januar 2006 at 15:36 | 
 
   
   
 Du finner sikkert på noe lurt du Svein Ellers laget jo Bjørn Runar noen fine åk hvor han brukte en messingtråd til å lage dette fagverket. http://www.autoclassic.no/amjk/graphics/Pictures/Barbu2005/C IMG0055.jpg Det var sikkert ikke enkelt det heller, men det kan han kanskje beskrive selv? Han la vel ut noen bilder av dette arbeidet også, men det var vel muligens på det gamle forumet som har forsvunnet  | 
 |
![]()  | 
 |
   
   terje-o  
   
   FREMO-forummedlem  
   Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 260  | 
  
   
      Post Options
    
        Thanks(0)
      Quote   Reply
   
     Posted: 27 januar 2006 at 15:53 | 
 
| 
   
    For de som fortsatt er interesserte i å kikke på både Bjørnlia og Ganddal løsningene "live" er første anledning nå mest sannsynlig 17-19 mars i Arendal   
 MVH  | 
 |
![]()  | 
 |
   
   Bjørn R Larsen  
   
   Fremo og MjF medlem  
    
   Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 865  | 
  
   
      Post Options
    
        Thanks(0)
      Quote   Reply
   
     Posted: 27 januar 2006 at 17:57 | 
 
   
   
 De har nok forsvunnet et sted. Skal se om jeg finner kopier på back-up CD"er, slik at jeg kan legge dem ut påny. Ellers fant jeg ett bilde på hjemmesiden min: Og det stemmer, Jon Einar, jeg brukte messingtråd som jeg forhåndsbøyde med en flattang og deretter loddet fast mellom de to sidene. Til slutt dro jeg en fil over toppen noen ganger slik at den ble seende "litt" flat ut. Ellers er det U-bjelker i to forskjellige størrelser oppe og nede og solide massive firkantprofiler til stolper. Alt av messingdeler som jeg benyttet kjøpte jeg hos Hobbytrain i Drammen.  | 
 |
![]()  | 
 |
   
   Bjørn R Larsen  
   
   Fremo og MjF medlem  
    
   Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 865  | 
  
   
      Post Options
    
        Thanks(0)
      Quote   Reply
   
     Posted: 27 januar 2006 at 18:06 | 
 
| 
   
    
 
 Jeg fant, jeg fant....! Dette tror jeg viser det meste. Øverst vises en ferdig utgave og under vises de to sidene og et fagverk "in progress".  | 
 |
![]()  | 
 |
   
   Pelle  
   
   Nettgruppen  
    
   Joined: 08 april 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 2136  | 
  
   
      Post Options
    
        Thanks(0)
      Quote   Reply
   
     Posted: 15 april 2007 at 21:46 | 
 
| 
   
    
   Kjempebra artikkel! men hvordan ser tremaster ut etter en tunell? Her
er et bilde av ei stålmast på Arendalsbanen, men antar at tremastene ser litt annerledes ut? 
   
  ![]()  | 
 |
| 
   
     
     Kjører hagejernbane i G-skala, N-skala og bygger H0 i messing.
     
   
   | 
 |
![]()  | 
 |
   
   jevistad  
   
   FREMO-forummedlem  
   Joined: 02 november 2004 Location: Norge Status: Offline Points: 1286  | 
  
   
      Post Options
    
        Thanks(0)
      Quote   Reply
   
     Posted: 15 april 2007 at 22:37 | 
 
   
   
 Her er en mast på Jærbanen, riktignok etter en undergang, men løsningen blir den samme. 
![]() Og her er en tremast i Drangsdalen på Sørlandsbanen. 
![]()  | 
 |
![]()  | 
 |
   
   Pelle  
   
   Nettgruppen  
    
   Joined: 08 april 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 2136  | 
  
   
      Post Options
    
        Thanks(0)
      Quote   Reply
   
     Posted: 16 april 2007 at 23:10 | 
 
| 
   
    
   Takk for bilder! Det fra Jærbanen er av "nyere type", så det fra Drangsdalen blir dermed det jeg lette etter!
    
   
   | 
 |
| 
   
     
     Kjører hagejernbane i G-skala, N-skala og bygger H0 i messing.
     
   
   | 
 |
![]()  | 
 |
    Post Reply  
   | 
  Page <12 | 
| Tweet | 
| Forum Jump | Forum Permissions  ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum  |