MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

New Posts New Posts RSS Feed - Rjukanbane vogner. et lite prosjekt
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Rjukanbane vogner. et lite prosjekt

Post Reply Post Reply
Author
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Rjukanbane vogner. et lite prosjekt
    Posted: 04 juni 2011 at 21:15
Jeg Hadde lenge vurdert å kjøpe meg RJB loket fra hobbytrade, men det er jo så si ikke noe matriell som kan brukes bak loket. Så jeg tenkte som så at jeg kunne lakkere om 2 tankvogner jeg hadde liggende fra liliput. Dette var en enkel afære. Alle påskrifter på tankene samt litra skiltene ble pusset ned før det ble lakkert. Lakken er biltema lakk. dette fungerte supert og det var ikke noen form for luftbobler eller noe i lakken. Jeg mangler bare dekaler, så har jeg noen vogner som vil passe perfekt bak rjb 20 Wink

Om noen har tips til hvilke flere vogner jeg kan lakkere om til rjb vogner så skrik ut! Smile
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
GETEL57 View Drop Down
Veteran
Veteran

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote GETEL57 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 juni 2011 at 21:48
Hei

Hvis du gjør et søk på nettet mot tysk språk og bruker "kesselwagen" og "chemie" så får du opp mye forskjellig.
Her er ei lenke:http://www.modellbahnshop.com/index.php?cat=c10805_Kesselwagen.html&cPath=10007_10074_10487_10805&page=1

mvh
Terje Skram

Terje
Back to Top
Mr Bridger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mr Bridger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 juni 2011 at 23:12
Originally posted by Stian Stian wrote:

Jeg Hadde lenge vurdert å kjøpe meg RJB loket fra hobbytrade, men det er jo så si ikke noe matriell som kan brukes bak loket. 

Os, Kbps og Rps passer perfekt på Rjb Smile
Tore Hjellset, Tønsberg

Grimstadbanen    

Back to Top
SveinR View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote SveinR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 juni 2011 at 10:07
De blei fine dei vognen der StianSmile  Skikkelig bra arbeid.
Mvh

-SveinR

Det finnes en skiftetraktor til alt

Back to Top
øystein lb View Drop Down
Veteran
Veteran

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote øystein lb Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 juni 2011 at 10:20
Gå på Norsk MJ Forum og spørr Øystein Wiik. Han bygger for tiden RJB 1. Ble framsynt under messa her i Trondheim i april. Han snakket om at det var mulig og få kjøpe en kåpe.

http://www.norskmjforum.no/forum/topic.asp?TOPIC_ID=7417
Blogg: http://nesttunrailway.wordpress.com/

Epost: oysteinlb(krøllalfa)gmail.com

Tron
Back to Top
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 juni 2011 at 13:22
Originally posted by SveinR SveinR wrote:

De blei fine dei vognen der StianSmile  Skikkelig bra arbeid.

Jo takk for det!Smile skaffer du dekaler til høsten da?Tongue

Mvh stian
Back to Top
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 juni 2011 at 13:24
Originally posted by øystein lb øystein lb wrote:

Gå på Norsk MJ Forum og spørr Øystein Wiik. Han bygger for tiden RJB 1. Ble framsynt under messa her i Trondheim i april. Han snakket om at det var mulig og få kjøpe en kåpe.

http://www.norskmjforum.no/forum/topic.asp?TOPIC_ID=7417

Jeg kunne tenkt meg det loket. men nå er ikke rjb matriel noe jeg vil prioritere. om jeg skal ha rjb matriel så blir det bare noen L vogner og tankvogner og henschel lokWink

Mvh stian
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.