MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

New Posts New Posts RSS Feed - Destinasjons skilt i B7 vogner
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Destinasjons skilt i B7 vogner

Post Reply Post Reply
Author
hakhe View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote hakhe Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Destinasjons skilt i B7 vogner
    Posted: 03 mars 2008 at 11:48
Hei alle sammen!

Jeg har endel B7 vogner her, og jeg vil sette dem sammen i en stamme. Det jeg syns er artig er om jeg klarer å sette sammen vognene i "riktig rekkefølge" sånn at jeg får f.eks vogn 441 til Bergen, 442 til bergen, 443 til bergen osv. Det jeg da lurer på er om alle destinasjons skiltene på hver utgave vognnummer er like eller finnes det forskjellige. Jeg har blant annet to vogner med forskjellig nummer med samme vognnummer og destinasjon B7 27031 vogn 442 til Bergen og B7 27034 vogn 442 til Bergen. Finnes det kansje "løse" destinasjons skilt å kjøpe?
Alt går ann, det bare tar litt lenger tid og koster litt mere penger.
Back to Top
gabriel View Drop Down
Nykommer
Nykommer

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote gabriel Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 mars 2008 at 13:26
Hei.
NMJ selger sett med løse destinasjonsskilt http://shop.nmj.no/product_info.php?products_id=2114&osCsid=02b27504e7d26d6ca0a9b76b8db5a252
Disse koster 49,- per sett.

SmileMvh Gabriel

Edited by gabriel - 03 mars 2008 at 13:27
Gabriel Slørdahl, Balholm
H0, norsk III-V, Märklin C-skinner, Tams Easy Control
Back to Top
hakhe View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote hakhe Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 mars 2008 at 13:38
Takk for tipset, men disse har jeg sett. Disse passer flott til B3 og B5 vognene der destinasjons skitet "henger" midt på vognen, men det jeg er ute etter er de som står ved dørene i B7 vognene.
Alt går ann, det bare tar litt lenger tid og koster litt mere penger.
Back to Top
Distre View Drop Down
Nykommer
Nykommer

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Distre Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 mars 2008 at 10:36

Hei er ganske ny på det her men jeg driver med folie og klistre merker som di fleste kjener til som jobb kansje det går å lage di  få målene hva det skal stå farge og bakrunds farge så går det sikkert å lage

Mvh Christian Fr Gustavsen ( helt fersk mj entusiast )
Back to Top
Pelle View Drop Down
Nettgruppen
Nettgruppen

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Pelle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 mars 2008 at 22:13
Disse destinasjonsskiltene er svært små og må ha høy oppløsning. De fleste folier/klistremerker lages som raster, og da gror skriften igjen. Det skal derfor en del til for å få produsert slike merker etter min egen erfaring.
Kjører hagejernbane i G-skala, N-skala og bygger H0 i messing.
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,047 seconds.