MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

New Posts New Posts RSS Feed - topline god?
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

topline god?

Post Reply Post Reply
Author
n00b View Drop Down
Nykommer
Nykommer

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote n00b Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: topline god?
    Posted: 06 november 2011 at 21:51

ut ifra hva jeg har lest er superline det klart beste i mj nå for tiden.

men de koster jo skjorta.

Så hvordan er topline? har jeg missforstått om jeg føler el17 er meget bra, mens el13 er litt bob bob? den el 13 versjonen i startsettet med nydesign pasasjervogner, er det en av de bedre eller de litt mere tja variantene? har vurderert det settet nå som jeg vurderer å ta opp hobbien igjen. antar at den digitalstyringen er bra den som følger med. eller er den nye varianten av multimaus mye bedre? den til pc osv?

Vognene i topline da? er de bra? har de også fjærede buffere? som faktisk funker? bra/dårlig?

Back to Top
Øyvind Erik View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Øyvind Erik Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 november 2011 at 22:35
Hovedforskjellen på Superline og Topline er at Superline er håndlaget messing, Topline er støpt plast. Kvaliteten på NMJ Topline står ikke tilbake for det andre produsenter lager på noen som helst måte. Mitt inntrykk mhp El13 er at folk var så til de grader fornøyd med El17 at El13 ble litt å hoppe etter Wirkola (pluss at mange kanskje følte at El13 ikke var like "nødvendig", siden HobbyTrade også hadde kunngjort sin modell)

Generelt er det uansett få modeller som kommer både som Superline og som Topline
Øyvind Erik

Planlegger H0 - AC, men med en liten DC-bane i tillegg. NSB diesel/damp. Driftsår 1960 og 2000.
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,031 seconds.