Märklin System |
Post Reply ![]() |
Author | |
b e pedersen ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1081 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 02 februar 2005 at 12:55 |
Her er en liten øvelse for dere som har gått til anskaffelse av MS (for uinvidde har dette ikke noe med ishockey å gjøre, men Märklins nye håndkontroll La displayet speile seg i lyset fra en lampe, så vil de forskjellige ikonene synes svakt. I tillegg til de en da har sett - og forventer å se - synes da også bokstavene DCC ....
Tro hva en kan forvente seg av den nye, store CS (Central Station) ...? |
|
Bjørn Egil
|
|
![]() |
|
thomas snare ![]() Viderekommen ![]() Joined: 02 november 2004 Status: Offline Points: 46 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Stemmer det. Det er vel kansje noe med det at Trix kommer med en avart som har grønt ratt i stede for røtt for likestrømstog. Tror denne har DCC standarden. Nyhetsbrosyrene kom i dag og jeg har ikke rukket og lese i gjennom alle enda. |
|
![]() |
|
crasyhh ![]() Veteran ![]() Joined: 24 januar 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 105 |
erlig talt, jeg kjønner ikke vitsen med de nye systemet, jeg. jeg syntes control unit er bedre jeg..... |
|
|
|
![]() |
|
thomas snare ![]() Viderekommen ![]() Joined: 02 november 2004 Status: Offline Points: 46 |
Jeg er ute på tynn is nå siden jeg har tilhørighet til en av forhandlerene her i landet men vil gjerne få komme med noen helt private meninger om Mobil controll og Control unit. Control unit er akterutseilt. Det er et system som med få modifikasjoner har eksistert siden 1982. Utvalget av adresser er for lite for mange brukere kun 80 adresser og kun 4 funksjoner. Så det var virklig på tide at marklin lagde noe nytt.Desuten kommer Trix med samme kontrolleren i grønt. Fordelen med systemet er at du har multiprotokol system til en rimlig penge. Mobil kontrol er enklere og bruke en Control unit og dens brødre. Den eneste tingen jeg hittil som forhandler har opplevd som iriterende er at jeg ikke uten vidre kan sjekke hvilken adresse en decoder har. Den vil få bare et løpende nummer, Ikke en verdi jeg kan forandre. Litt iriterende men man vender seg til det.
MVH Thomas Snare Knutsen |
|
![]() |
Post Reply ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |