MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

New Posts New Posts RSS Feed - NMJ Type 73 AC - k-skinner?
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

NMJ Type 73 AC - k-skinner?

Post Reply Post Reply
Author
Per-Inge-2613 View Drop Down
Veteran
Veteran

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Per-Inge-2613 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: NMJ Type 73 AC - k-skinner?
    Posted: 06 mai 2011 at 11:07
Hallois!

Er det noen her inne som har kjøpt NMJ's type 73 i AC, og testet den litt på k-skinner? Hvordan går det å kjøre settet gjennom veksler..? :-)
MvH
Thomas Olsen
Back to Top
Nils Gullhav View Drop Down
Veteran
Veteran

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Nils Gullhav Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 mai 2011 at 22:15
På amj.no går den meget bra.
Ikke testet på full fart gjenom vekslene, da den er noe høy.
Ingen problemer observert.

Hilsen Nils
Back to Top
Veteran
Veteran

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Per-Inge-2613 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 mai 2011 at 10:09
Godt å høre! Får ikke testet min med det første, da jeg har prestert det mesterverk å ødelegge den ene koblingen... 

Edited by Per-Inge-2613 - 09 mai 2011 at 10:09
MvH
Thomas Olsen
Back to Top
Veteran
Veteran

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Per-Inge-2613 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 mai 2011 at 08:35
Kan forøvrig meddele at min 73 IKKE klarer å passere slake k-veksler, motorboggiene tar nedi og toget stopper opp... Dette gjleder dog ikke alle vekslene, ca halvparten... Snodige greier...

Edited by Per-Inge-2613 - 12 mai 2011 at 10:17
MvH
Thomas Olsen
Back to Top
Jon P View Drop Down
Nykommer
Nykommer

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Jon P Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 mai 2011 at 19:15
Originally posted by Per-Inge-2613 Per-Inge-2613 wrote:

Godt å høre! Får ikke testet min med det første, da jeg har prestert det mesterverk å ødelegge den ene koblingen... 

Det var da nesten bra å høre at jeg ikke er alene om det. Hva skal man gjøre? Går det an å få kjøpt nye koblinger?
Signatur? Det er jo et tog.
Jon P.
Back to Top
Mikael Järn View Drop Down
Veteran
Veteran

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mikael Järn Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 mai 2011 at 21:23
Originally posted by Jon P Jon P wrote:

Det var da nesten bra å høre at jeg ikke er alene om det. Hva skal man gjøre? Går det an å få kjøpt nye koblinger?

Disse spesielle koblingene må kobles svært forsiktig. (Det gjelder for øvrig alt man ikke har prøvet tidligere.) Stikk en lang tynn gjenstand under den ene koblingen og løft den varsomt opp til man har fått koblingene til å flukte. Når man er HEELT sikker på at de er på vei inn i hverandre kan man klemme dem sammen - bestemt men ikke brutalt. Det gjelder for øvrig på andre områder i livet også...Wink
Back to Top
Veteran
Veteran

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Per-Inge-2613 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 mai 2011 at 08:49
Jon P - jeg skrev mail til NMJ og forklarte at jeg hadde klart å ødelegge koblingen, fikk ny kobling i posten noen dager senere, uten problem :-)
MvH
Thomas Olsen
Back to Top
GeorgII View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote GeorgII Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 juni 2011 at 23:01

Hei, synes ikke det er noe mesterverk å ødelegge disse. Koblingene er et svakt patent da det er nesten umulig å få dem sammenføyet uten å bøye pinnene. Både disse og ledebøylene er laget av svakt og ettergivende materiale. Ikveld løsnet siste vogn (for første gang) og etter å ha plundret en god stund måtte jeg snu hele settet på hodet før jeg klarte å få koblet det sammen igjen. I og med at materialet er så svakt regner jeg med at settet kommer til å dele seg igjen. Jeg lurer på om jeg skal spandere en klatt superlim på hver kobling og bruke toget som en lang, pen, upraktisk og udelelig enhet.

Det er en veldig fin modell, men jeg hadde mer enn gjerne lagt ytterligere en "høvding" på bordet dersom det kunne betale for koblinger og drivverk av mer solid patent og materiale.

Vennlig hilsen Jørgen
H0, Lenz LSV100 ver.3.6, TC Gold7, TP
Back to Top
Jon P View Drop Down
Nykommer
Nykommer

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Jon P Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 juni 2011 at 09:02
Kjenner i gjen dette. Det var ikke til noen fantastisk hjelp  å få nye koblinger fra NMJ heller. Jeg vært inne på tanken med superlim jeg også, men syns kanskje det er litt drastisk.

Signatur? Det er jo et tog.
Jon P.
Back to Top
Ørjan View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Ørjan Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 juni 2011 at 11:32
Originally posted by GeorgII GeorgII wrote:

Det er en veldig fin modell, men jeg hadde mer enn gjerne lagt ytterligere en "høvding" på bordet dersom det kunne betale for koblinger og drivverk av mer solid patent og materiale.

Vennlig hilsen Jørgen

Jørgen?

Hva er gale med drivverket da?Shocked
Mitt i DC går som en drøm!Big smile
Mvh
Ørjan Utne
Kor går toget idag??
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,030 seconds.