Litt hjelp? |
Post Reply ![]() |
Author | |
Kløver ![]() Nykommer ![]() Joined: 20 januar 2010 Location: Irland Status: Offline Points: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 20 januar 2010 at 15:45 |
Hei,
Første innlegg her, jeg bygger et HO skala anlegg inspirert av den gamle Granvin / Eide stasjon Jeg skal bygge en modell av den gamle stasjonen på Granvin. Det finnes mange bilder av stasjonen på nettet, men vet noen hva materialet ble brukt til taket? Unnskyldninger, men Norsk er ikke mitt første språk og jeg får litt hjelp fra Google Translate! Jeg har familie i Norge, men jeg bor i Irland. Men jeg har ganske mye Norsk tog og vogner som jeg har kjøpt opp gjennom årene. Takk for hjelpen! Mvh, |
|
![]() |
|
jevistad ![]() FREMO-forummedlem ![]() ![]() Joined: 02 november 2004 Location: Norge Status: Offline Points: 1286 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hei og velkommen til forumet.
Liten respons på ditt første innlegg, men utifra det jeg kan se på bilder så tyder på at det er vanlig takpapp på rull som er brukt på taket.
Men sikker er jeg ikke ![]() Edited by jevistad - 21 januar 2010 at 21:02 |
|
![]() |
|
Kløver ![]() Nykommer ![]() Joined: 20 januar 2010 Location: Irland Status: Offline Points: 0 |
Mange takk for svar! Det var det jeg tenkte også, men lurte på om det kunne være noe uvanlig som metall?
Er det noen artiklene eller tekniske tegninger av "typiske" vestlands hus er tilgjengelig vett du? Scratch bygning fra bildene er vanskelig å etablere skale. Men Finn.no er en fantastisk kilde for bilder! (Dette er et fantastisk forum, så mye inspirasjon til anlegg!) |
|
![]() |
|
rosenblad ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 294 |
Hei og velkommen til forumet! Det er ikke mye jeg heller kan bidra med angående taket dit. Du kan sjekke norsk jernbanemusem på http://www.norsk-jernbanemuseum.no/index.htm
Good luck with your research!
![]() |
|
---------------------------------
Roco Z21, British OO |
|
![]() |
|
AT ![]() Medlem i MJF ![]() Joined: 21 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 121 |
Hei
I følge boka/heftet "Bygningsregistrering" NSB Arkitektkontoret" er taktekking gjort av papp.
Eg kan hjelpe deg med sporplan over Granvin/Eide datert 1984. Har og tegning av stasjonsbygning og traktorstall.
|
|
AT
|
|
![]() |
|
trulss ![]() Fremo og MjF medlem ![]() ![]() Joined: 07 juli 2005 Location: Norge Status: Offline Points: 500 |
Artig at det er flere som bygger på Granvin!
Her er det beste bildet jeg har funnet av taket, og det er nok ikke tvil om at det er takpapp: ![]() |
|
Truls Slevigen
|
|
![]() |
|
wow! stor hjelp med både det strålende blide og med tilbud om sporplan og tegning av stasjonsbygning og traktorstall. Alle hjelpe er meget verdsatt!
|
|
![]() |
|
ses ![]() Fremo og MjF medlem ![]() ![]() Joined: 09 november 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 3922 |
Vi kan jo nevne NJKs stasjonsdatabase som en rikholdig kilde for stasjonsbilder. Det ligger 9 der om Granvin.
Edited by ses - 22 januar 2010 at 15:38 |
|
Svein S
|
|
![]() |
Post Reply ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |