MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

New Posts New Posts RSS Feed - For de utålmodige...
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

For de utålmodige...

Post Reply Post Reply
Author
Mikael Järn View Drop Down
Veteran
Veteran

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mikael Järn Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: For de utålmodige...
    Posted: 07 mars 2010 at 17:22
For de utålmodige sjeler som ikke utholder å vente på at Cad 87 skal komme med bremserhus på sine N2-vogner, men MÅ ha det,bare MÅ ha det,er en modifisering av de eksisterende N2-vognene ikke altfor komplisert og tidkrevende. Selv for en bygge-grønnskolling som meg er dette en utfordring innenfor det
akseptable og det går greit unna på en ledig kveldsstund.Fallbrekket må selvsagt også bort. 

Edited by Mikael Järn - 07 mars 2010 at 17:24
Back to Top
kness View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kness Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 mars 2010 at 18:16
Jeg må jo si at resultatet så veldig pent ut. Hvordan syntes du Fleischmannkoblingen fungerer på vognene forresten?

Hilsen  Kjetil
Cad 87
Back to Top
Mikael Järn View Drop Down
Veteran
Veteran

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mikael Järn Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 mars 2010 at 19:20
De funker relativt greit. Bedre enn mye annet på markedet. Det beste ved dem er at du kan løfte vognene rett opp selv om de står koblet til mellom to andre vogner. Det viktige er å passe på at de treffer hverandre med ulike vogner og vognhøyder. Du har imidlertid litt å gå på. Synes de gir en passe god avstand mellom bufferne.Men de er selvsagt klumpete og hadde jeg startet i dag hadde jeg nok valgt Fremo trådkoblinger. Er imidlertid lite fristet til å begynne å lage trådkoblinger på hele lok- og vognparken min. Har tross den fine hobbyen litt annet å gjøre også. Som de fleste.Får se når jeg hiver meg på rullatoren over til ny "hybel" nedi gaten her. Men det er det tross alt noen år til enda..Smile
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,031 seconds.