Stortysker |
Post Reply ![]() |
Author | |
Ibn Torsdab ![]() Nykommer ![]() Joined: 09 januar 2010 Location: Norge Status: Offline Points: 32 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 12 mars 2010 at 11:33 |
Siden det er én til salgs hos Collector Models nå: Er det noen som har noen formening om kvaliteten på Gützolds stortysker sammenlignet med andre modeller? Hvor detaljert og korrekt er den f eks?
|
|
![]() |
|
Mikael Järn ![]() Veteran ![]() Joined: 23 januar 2010 Status: Offline Points: 249 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Gützolds stortysker er etter mitt skjønn den best detaljerte likestrømsmodellen. Desverre bruker de plast i gangtøy og sleidestenger noe som har ført til mange modellhavarier. Det er ufattelig at Gützold valgte en slik dårlig løsning. Som vitrinemodell er den derfor nr. 1 for meg, men om du vil bruke den på anlegget ditt er det ingen tvil om at Liliputs utgave er mye mere driftsikkert. Desverre er ikke Liliputs stortysker så detaljert. Så her er det ditt valg.Som plaster på såret kunne man tidligere fått kjøpe løs badekartender fra Gützold.Stivrammetenderen fantes imidlertid også i Norge, om enn i et stort mindretall.
Roco har ikke noen fornorsket utgave (enda), men for den fingernemme er det jo fullt mulig å rette opp i dette. Les siste På Sporet fra NJK der en flott artikkel forteller om dette. Det jeg håper på er at Roco skal komme med en fornorsket variant. Men i disse finansielle ulvetider er det ikke godt å si om dette kan bli en realitet.
|
|
![]() |
|
Ibn Torsdab ![]() Nykommer ![]() Joined: 09 januar 2010 Location: Norge Status: Offline Points: 32 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hei, og takk for svar. Mulig jeg skal smøre meg med tålmodighet og sette min lit til Roco, jeg også.
|
|
![]() |
Post Reply ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |